< Tilbake til oversikten

Hva trener dere?

cathrin09 sa for siden:

Trener dere mye?
Hvordan er energien deres på trening?

Trener 3 ganger i uka selv, går mest i corebar, step og styrke :rolleyes:

Kitsu sa for siden:

Svømmer et par ganger i uken, tar vel 1000m ca hver gang. Går greit det.

Fjasnissen sa for siden:

Styrke, med ca 13-14 minutter elipsemaskin først... 2-3 ganger i uka.

aragorn sa for siden:

Jeg trener spinning 3-4 ganger i uken. Funker som en kule. Vi er en gjeng som har faste tider, der man er forventet å møte opp. Da er det mye enklere å komme seg over dørstokk-milen.

Prøver å sykle forskjellige typer: langkjøring, invtervall, harde eller rolige timer.

Føler jeg har kommet godt i gang, og har nok fått mye bedre kondisjon.

lillemeg88 sa for siden:

varierer litt! trener styrke og i tillegg kondisjon. hva slags kondisjonstrening varierer, nå for tiden går det mest i svømming og langrenn! er også veldig glad i løping og spinning:) blir nok mye sykling ute når snøen forsvinner :)

Linnis sa for siden:

Når gubben er hjemme fra sjøen trener jeg 4 ganger i uken, når han er borte å jeg har dattera vår alene er det 2-3 ganger i uken.

Trener hovedsaklig spinning, men tar en time med zumba,step og bodypump innimellom for variasjon :-)

Sol-Angelica sa for siden:

Jeg trener kun litt hjemme. Trener sit ups, push ups, rockering, div øvelser på sånn stor ball. Blir vel å begynne å gå når det blir litt lettere vær ute :) Har lyst til å begynne å trene styrke igjen men er litt "redd" fordi jeg har vært treningsnarkoman før å trente til jeg gikk på veggen, det går rett i hodet på meg..

Shadow sa for siden:

Jeg liker spinning godt, i tillegg trener jeg styrke, går på ski og i dag var jeg ute på joggetur i det deilige været. Fint å se noen bare områder på vegen, det blir fint å ta ut sykkelen igjen om ikke så altfor lenge :)

cathrin09 sa for siden:

Leste på en ketolyse side på Facebook at man ikke skal trene noe særlig for kroppen klarer ikke lage ny erergi så fort .... ?
Stemmer det eller?
Ble sagt man ikke kunne jogge, spinning m.m. ... Huh lissom?

Jeg kan da vel trene som normatl om jeg føler det går fint?

Tidl. medlem sa for siden:

Jeg trener jogging, svømming, pilates, (bittelitt) styrke og (bittelitt) spinning.
Jeg trener kun de tingene jeg synes er morsomt. :nemlig:

avokado sa for siden:

Jeg trener dans 3 ganger i uken + 1 økt styrke som oftest. Synes det går helt fint energimessig.

Husmor27 sa for siden:

Går tur enkelt og greit. Skal og prøve å komme i gang med litt svømming til uka :) Står i boka til T.Andersen at vi skal trene lett:)

EmilyB sa for siden:

Har ikke merket noe problemer med det, snarere tvert om. Jeg brukte ikke mer enn 1 uke ( helt sant) på å klare å jogge sammenhengende i en time. Da jeg startet klarte jeg kun noen minutter. Det skal sies at jeg trente hver dag, men det gikk.

Nå veksler jeg på styrketrening og løping, og har ikke merket noen problemer med energien. Men det skal sies at jeg er avhengig av å spise godt på forhånd, har opplevd å spise for lite fett 1 gang på forhånd og da ble jeg kvalm og svimmel.

kirami sa for siden:

jeg trener 3-4 dager med styrke i uka+ eller i kombinasjon med 2 dager 4x4 intervall og en dag med langjogging. Bytter ut noe av det med saltimer innimellom, men det er sjeldent. Kaster meg gjerne med på en spinning time om jeg kan:)
Er været på min side går jeg på ski, på tur, sykler eller jogger.
Energien er på topp og treningsgleden har aldri vært større:)

Fungirl sa for siden:

På ketolyse trente jeg 5 -7 ganger i uka, gjerne to ganger for dagen i perioden. Da med en lang gåtur og så på treningssenter. Der gikk det i aerobic, styrke, bosu osv.
Og det gikk helt fint.
Nå er jeg akkurat vektoperert og startet å trene igjen, da Zumba, og det funker bra :)

Bøtt sa for siden:

Har spist ketolyse kost siden august.og trener 4-5 dager i uka zumba,styrketrening,yoga.Har ingen problemer med å ha energi til å trene trener gjerne 40min om gangen.
Så trening på ketolyse funker bra for meg:)

Heaven sa for siden:

Trener på spenst, 4 ganger pr uke
Styrkeprogram, gul corebar, zumba og blå spinning hovedsaklig,. Gjerne to corebartimer pr uke, syns de er utrolig effektive og min absolutte favoritt

aslaug sa for siden:

Trener spinning 3x i uka, knallhardt.
Turgåing 2x i uka.
Føler jeg får energi av å trene!

Bindi sa for siden:

Jeg trener styrke, spinning, ellipse, löper intervall på tredemölle, Zumba, pilates og yoga. Jeg elsker å trene, å utelate det for meg er som å ta fra meg livsgnisten! Det er så utrolig göy :)

Fjasnissen sa for siden:

Dette stemmer nok ikke. Det er en periode hvor kroppen omstiller seg og blir vant til å bruke ketoner som drivstoff hvor trening enten blir vanskelig, eller ikke fullt så effektiv som den var før. Etter hvert som kroppen får omstilt seg, så går det helt fint å trene mens man er i ketose.

Energien frigjøres riktignok litt tregere enn med karber, men man kan allikevel trene hardt og godt. Det viktigste er å lytte til kroppen før man kommer skikkelig inn i forbrennings- og utnyttelsesprosessen.

Så ja... tren som normalt, men lytt til kroppen. Du vil snart merke at trening går like lett som før, om ikke lettere (for mange i alle fall).

halkatlala sa for siden:

jeg går turer med ♥hunden min♥ hver dag, og så svømmer jeg et par ganger i uka. pluss at jeg har en ab circle pro som jeg stirrer inngående på flere ganger om dagen (lurer på hvorfor ikke magen blir flat av all stirringa?);)
føler jeg har mer energi nå enn da jeg spiste masse karber

Tami sa for siden:

Jeg trener på tredemølle 3 dager i uka, 45 min. Men jeg løper ikke, jeg går i stigning, slik at jeg får opp pulsen og blir svett. Har ikke sener og ledd til å løpe.

aktivjente sa for siden:

Jeg trener spinning, core puls, step styrke, bodypump, nike for runners, zumba, går på fjell (tross enorm høydeskrekk :o), sykler ute i det fri, svømmer.. elsker å trene og er jeg på ferie legger jeg gjerne inn ei økt i svømmebassenget eller på vertsbarnas trampoline :rolleyes:. Eneste treningsform jeg skyr er jogging (utrolig hvor mange vondter som dukker opp da :))

Ketolysekuren har gitt meg mye mer overskudd, mye mer utholdenhet, mer eksplosiv kraft i muskler m.m men det er visstnok helt individuelt hvor godt man tåler trening på såpass få karber.

Anarko sa for siden:

Jeg trener spinning. Med musikk på øra og full guffe på beina så er det kjempeeffektivt! Men nå har jeg ikke tilgang til ergometersykkel lenger, så tenker jeg skal bruke min litt mer mobile sykkel som jeg har stående her hjemme. Så har jeg hørt at man finner mye artig trening om man søker på youtube, det har jeg i allefall planer om å prøve. Snart begynner jeg med kickboxing igjen også, det trente jeg før, og var både sterk og hadde god kondisjon da.

Catwoman sa for siden:

Prøver og trene 5 ganger per uke ;)
Da går det i Zumba, ergometersykkel og Ab Cirkle Pro! I tillegg går jeg noen turer.

Husmor27 sa for siden:

Den AB circle pro har jeg sett reklame på & tenkt at den ser jo effektiv ut - er den det ?

Georgine sa for siden:

Det er den :)

Jeg bruker AB circle pro og så trener jeg magedans. Det er det eneste som går helt glimrende å trene med bekkenløsningen min.

Lilleslem sa for siden:

Hvor flink dere er til å trene! Jeg trener 2 til 3 ganger i uka. Varierer tredemølle og roapparat, ellers går jeg litt på ski og litt på beina. Jeg har møtt veggen av for mye trening tidligere. Jeg har gått ned 9 av 15 kilo. ...og det går tregt. Så muligens må jeg øke litt!

Fjasnissen sa for siden:

Jeg trener også bare 2-3 ganger i uka.

Få inn litt styrketrening i tillegg til utholdenhetstrening. Det er dokumentert at den største helsemessige effekten får man ved en blanding av styrke- og utholdenhetstrening. I tillegg betyr økt muskelmasse økt forbrenning.

aktivjente sa for siden:

Helt riktig fjasnissen ;). Noe av det lureste man kan gjøre treningsmessig er å trene styrke først (helst til det svir i muskulaturen) og sykle etterpå. Dersom man da klarer å holde tempoet akkurat i øvre grense før melkesyre, skal denne treningskombien visstnok være superoptimal. Har seff prøvd, men siden musklene mine var såpass godt "pakka inn" da, ble effekten ikke synlig. Nå skulle jeg gjerne prøvd igjen, men hoftene mine er brukt opp (må skiftes ut), så jeg må begtense syklinga.

Trener alt det andre mens jeg moter meg opp til operasjon :) og nå begynner musklene å vises- heldigvis sånne pene, definerte, damete muskler da ;)

Eucalyptus sa for siden:

Går en times tur 6 dager i uka, bruker rotexen min hjemme (vært sløv de 2 siste ukene.. skjerpings!) Og trener styrke. Får tips til hjemmetrening fra ei som heter Zuzana. Har tipset om hun før, og fikk da en del kommentarer på kroppen hennes osv. Det som er viktig for meg er at hun er flink til å lære bort, og at man nesten ikke trenger apparater. Hun gir meg inspirasjon fordi hun virkelig liker å trene:D

Zuzana bodyrocker

Ta en titt da vel:)

Benedictee sa for siden:

Går tur med bikkja! I helgen skal jeg begynne med squash. Har elipsesykkel, men den står i den nye leiligheten jeg ikke har flyttet helt inn i enda. har planer om å kjøpe zumba. Skal flytte inn sammen med min søster og vi har planer om å finne et opplegg sammen som bør funke.

nellie sa for siden:

Detta med at man ikke skal trene så hardt, når man begynner med ketose, går på at man ikke skal BEGYNNE og brått slenge seg på spinning og løping og what not, akkurat i overgangsfasen. Er du trent fra før av er det bare til å fortsette som før, er du utrent er ikke det tiden for å sette inn det aller største støtet.

Husmor27 sa for siden:

Georgine: Takk for svar :) Da skal jeg jammen anskaffe meg en slik en :D

Catwoman sa for siden:

Jeg er veldig glad min ACP :D

ada-emilie sa for siden:

Kjenner igjen det der. Prøv å ha f.eks tre faste dager for trening med max tid for trening du forplikter deg selv til å følge fordi det er bra. Det har funka for meg. Jeg ble veldig gira av styrketrening og kondisjonstrening, så jeg tvang meg over på yoga. Det er avspennende slik at jeg ikke lenger er så hyper og treningsnarkoman. Yoga styrker alle hormonproduserende kjertler så det stimulerer stoffskiftet.

Ashley sa for siden:

Dansing 2 ganger i uka med styrke + 1 dag i uka med 15-20 min styrke og 30 min ellipse maskin :)

halkatlala sa for siden:

virker som om ab circelen er effektiv. de gangene jeg faktisk får sparka meg selv bak og bruker den, blir jeg støl på steder jeg ikke engang har tenkt over at det er muskler :)

Sol-Angelica sa for siden:

Yes, da har jeg endelig blåst støv av spinning sykkelen :D Første økt i kveld nå! Skal prøve å sykkle hver kveld og litt på dagtid de dagene ungene ikke er i hus :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.