I et nettmøte som svar på et spørsmål om hvem man kan stole på, gir prof. Drevon inntrykk av at DVP har økonomiske interesser av å framheve "visse typer kosthold”, men holder tilbake at han selv har tjent millionbeløp som konsulent ved siden av sin professorstilling. Drevons uttalelse er klaget inn til Pressens faglige utvalg.
Til orientering er DVPs økonomiske interesser slik: Han er fra 2011 pensjonist (20.000/mnd). Han opprettet i 2010 Stiftelsen vitenskap & fornuft (SVOF) med egne (arvede) midler. DVP har ingen lønn for arbeidet han gjør i VOF og ingen økonomisk gevinst av å gi bestemte typer kostråd. Hans inntekter for øvrig er fra sporadiske foredrag og noe royalties fra diverse bokutgivelser.
Jeg leste det innlegget, og klarte ikke dy meg. Så sendte han en spydig melding om at det vel var litt på kankten siden han selv har økonomisk interesse i at folk lar seg villede av vektklubben og hans utdaterte råd. I tillegg til at DVP deltar i internasjonal forksning i høyere grad enn han gjør, og er sitert i fagblader. Har ikke sjekket debatten, mentviler på at det spørsmålet ble besvart :D
Han ser MYE yngre ut!
Jeg har bare sett ham på tv for litt siden, men jeg trodde han var i slutten av 40-årene eller begynnelsen av 50-årene - uten at jeg reflekterte noe videre over alderen hans da...
Tydelig at LCHF er godt for kroppen!
DVP er sprek i virkeligheten også, kan ikke tro han er 65
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.