< Tilbake til oversikten

Fant ny sukkerfri gele

Tiril77 sa for siden:

Jaaa, etter å lett LENGE etter Confecta sin lime gele', så fant jeg en limegele' i Sverige.. Maximat på Töcksfors :D De har jo maximat på Svinesund også, så regner med at de føres den der også. .De hadde lime, sitron og bringebær :D

Nå får jeg endelig laget key lime cheesecake igjen :D:D:D

NAMME NAM!!

Oppskriften er her:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=766

Tiril77 sa for siden:

Merket het forresten Jell-O... Kaka står i kjøleskapet her nå.. Venter bare på at siste geleen skal bli kald nok og halvstiv, så jeg kan legge den som lokk over kaka... Geleen er nok endel grønnere enn hva jeg er vant med.. Confecta sin ga ingen spesiell farge.. men nå får jeg litt sånn marsboer kake.. hehe.. men med kiwi og walnøtter som pynt, så blir den nok lekker :D Her blir det ikke fastelavens boller, men fastelavens ostekake på lavkarbo stil :D:D

Kitt sa for siden:

De har den på Maxi Mat på Nordbysenteret de gangene det ikke er utsolgt!;)

Tiril77 sa for siden:

Aha.. Da skal jeg passe på å hamstre neste gang.. Bor 20 min unna svenskegrensa lissom, så er jo relativt ofte i Sverige :) Hadde belaget meg på at det skulle bli bringebær fromasj kake.. Samme greia bare med Heistad sin gele.. Den er også bare helt nydelig.. Men den blir enda friskere og godere med lime, så nå bare gleeeeder jeg meg til i morgen :D

Kitt sa for siden:

Heistad er jo borte for godt, så jeg ble glad da jeg i fjor fant sukkerfri Jell-O på Maxi!:D

Tiril77 sa for siden:

Er Heistad borte????? Vært fraværende med lavkarbo en stund jeg ser du, og begynte på igjen nå. Har jo sett etter Heistad i butikken, men ikke funnet noe når jeg har vært der. .Men har tenkt at de var utsolgt, og ikke brydd meg mere med det... Nei uff, det var jo rett og slett tragisk :/

Kitt sa for siden:

Er ikke sååååå tragisk, for Eldorado har visstnok tatt over produksjonen!:)
Er jo ikke så nøye for oss som bor nærme Sverige, men.....

Tiril77 sa for siden:

puuuuh det var jaggu godt å høre... NOE alternativer må jo vi lavkarbo damer (og menn) få ha ;)

mega sa for siden:

-skal dere ha gele til lokket, er det jo supert å bruke fun light saft og gelatinpulver :)

Bestemamma sa for siden:

Hva slags søtningsmiddel er det i Fun light-saft?

mega sa for siden:

Aspartam og acesulfam k....
for meg går det greit å bruke fun light til gele ol. (drikker det sjeldent), men det er noen som stagnerer av det...

Pøsh sa for siden:

Da skal jeg notere meg det til neste svensketur!

Bæret sa for siden:

Åååh, endelig sitronfromasj!!! :w00t:

Bestemamma sa for siden:

Takk skal du ha. Aspartam.. Da må jeg lage saften selv og søte med Stevia...:o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.