Her er det sprøstekt bacon og hjemmelaget hambuger med hjertesalat :D
Syns det er såååå digg!!! :D
Må holde meg unna melkeprodukter heg da, er skikkelig partystopper for min del .... Elsker fløte, rømm, ost, majones m.m. .... Men da går ikke vekta ned :/
Jeg digger "taco", men da kun innmaten u/ brød/lefse/skjell etc.
Pleier å lage ekstra mye grønnsaker, slik at jeg får en kjapp og enkel lunch de neste dagene. Trenger bare å steke kjøttdeig, hive på restene, og vips; Taco igjen! Nammenam.
Når resten av familien kjøper seg ferdigmat, så lager jeg meg to løvbiff, masse grønnsaker og fjordlands bernaise- eller pepper-saus, alt etter som hva jeg har lyst på den dagen. Gjerne noen osteterninger som "appetizer" i tillegg. Samtlige skuler og ser misunnelig på meg hver gang. :D
Min egen twist på Gerd's ostelasagne! Det er så SINNSYKT godt! Men prøver å ikke lage det så ofte, for det blir som regel ostelasagne til alle måltid helt til formen er tom....
Har bare gått på ketolysekuren siden torsdag, men har allerede funnet meg en fantastisk god middag!
Er en liten vri på en av middagene jeg fant på forumet her, husker ikke helt hvor jeg fant den.
Kyllingfilet, med brokkoli, kremfløte og revet ost i ildfast form (krydder oppå er timian, kajennepepper og litt salt og pepper oppå kyllingfiletene), fantastisk godt!
Har sett for meg at det ble litt kjedelig mat med ketolysekuren, men dette smakte jo utrolig godt, og ble passe med karbohydrater når jeg delte middagen med samboeren min.
Jeg fant ut at det pizzafyllet jeg lagde funker fint som "pastasaus" også.
1 pakke kjøttdeig brunet i hjemmelaget taco-krydder.
1 halv løk
1 rød chili
2-3 sjampinjonger
1-2 fedd vitløk
evt. litt oliven
1-2 bokser Landlord Chilitomater (to nå, siden jeg ikke lenger er på slankekur, så da tillater jeg meg litt mer karbo).
Kutte opp salat og legg det på tallerkenen som "spaghetti", hell på sausen, og riv maaaaasse ost oppå. Er blitt et fast innslag i middagsuka mi... kanskje litt for fast ;)
Og jeg bruker ca. 1/3-del av sausen til en middag.
Min favoritt er en med litt mer karber enn jeg kanskje burde spise, men skitt au. Favoritten er tyrkisk yogurt med fløte, bær, natreen, litt soyaflokker og litt atkins musli. NAM!!!!!!!!!! Elsker også ostelasagne, taco med ostekjeks, blomkålris med stekt kylling ++
Ville bare gi et bittelite tips. Ser i oppskriftene på blomkål og blomkål/brokkolimos(som i mitt hode er en erstatning for potet/potetstappe) så er det en ting som mangler :p Det er gjerne ikke så vanlig å ha dette oppi, men da jeg lagde potetstappe, før i tiden, hadde jeg alltid oppi eggeplomme, og det er så godt! Dette har jeg fortsatt å ha oppi blomkålmosen. Det er jo en grei måte å få opp fettinnholdet, og setter virkelig en god smak. Men da må man være litt forsiktig med oppvarming etterpå ;)
Ostelasagn, kyllingfillet med mozarella surret med bacon, servert med bearnais og aspargis, Kjøtt med fløtesoppsaus og grønsaker og Pizza uten bunn:) Nam nam!!
(^^jeg brukte mandelmel istedetfor fiberhusk, og 4 dråper vaniljeessens og 3 ss sukrin om du vil ha dessertscones. NAM!):D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.