< Tilbake til oversikten

Hva er ditt favorittmåltid?

cathrin09 sa for siden:

Hva er favorittmåltidet / maten på ketoyse?

Her er det sprøstekt bacon og hjemmelaget hambuger med hjertesalat :D
Syns det er såååå digg!!! :D

Må holde meg unna melkeprodukter heg da, er skikkelig partystopper for min del .... Elsker fløte, rømm, ost, majones m.m. .... Men da går ikke vekta ned :/

TrillTrall sa for siden:

Jeg liker så mye forskjellig og hva som er favoritten endrer seg jo stadig vekk! :)

Burger - det skal vi sannelig ha i dag! Jeg skal ikke ha brød da, har spist mer enn nok brødmat i dag gitt... Jaja. :cool:

Ashley sa for siden:

Biffsnadder med ostegrillet tomat <3

Denne oppskfiten må dere prøve. veldig enkelt.

Biffstrimler / storfekjøttstrimler (mye billigere)
Fjordland barnaisesaus (lag gjerne hjemmelagd om du orker)
Sjampignon
Paprika
Løk
Hvitost
Tomater
Smør

1. Stek biffstrimlene i smør til de blir litt gylne, deretter legg dem oppi en skål.
  2. Så steker du paprika, løken og sjampingjongen i samme panne etterpå.
  3. Skjær et kryss i tomatene, ta på litt smør og 2-3 osteskiver. krydre med pepper å sett dem i ovnen på 200 grader i ca 10 min.
  4. Tilsett barnaisesaus
  5. Voila! ;)

Savagedlight sa for siden:

Jeg digger "taco", men da kun innmaten u/ brød/lefse/skjell etc.
Pleier å lage ekstra mye grønnsaker, slik at jeg får en kjapp og enkel lunch de neste dagene. Trenger bare å steke kjøttdeig, hive på restene, og vips; Taco igjen! Nammenam.

Når resten av familien kjøper seg ferdigmat, så lager jeg meg to løvbiff, masse grønnsaker og fjordlands bernaise- eller pepper-saus, alt etter som hva jeg har lyst på den dagen. Gjerne noen osteterninger som "appetizer" i tillegg. Samtlige skuler og ser misunnelig på meg hver gang. :D

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Taco tror jeg er favoritten nå, med ostekskjell. Nammis. Porsjonspizza med kavli-bunn er også i teten.

ada-emilie sa for siden:

Kyllingsalat med friske grønnsaker inkl. asparges.

ekenna sa for siden:

Min chili con carne! Mmm.. Eller de nyoppdagte kyllingnuggetsene! ^^

Rin sa for siden:

Majones er vel ikke meieriprodukt? Hjemmelaget er i alle fall bare olje, sennep og egg. :cool:

babydoll sa for siden:

Min egen twist på Gerd's ostelasagne! Det er så SINNSYKT godt! Men prøver å ikke lage det så ofte, for det blir som regel ostelasagne til alle måltid helt til formen er tom....

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Hvordan kunne jeg glemme squash-lasagne?! Det er herlig! Og egner seg meget vel som frokost/lunsj dagen derpå!

hannedt sa for siden:

Har bare gått på ketolysekuren siden torsdag, men har allerede funnet meg en fantastisk god middag!

Er en liten vri på en av middagene jeg fant på forumet her, husker ikke helt hvor jeg fant den.

Kyllingfilet, med brokkoli, kremfløte og revet ost i ildfast form (krydder oppå er timian, kajennepepper og litt salt og pepper oppå kyllingfiletene), fantastisk godt!

Har sett for meg at det ble litt kjedelig mat med ketolysekuren, men dette smakte jo utrolig godt, og ble passe med karbohydrater når jeg delte middagen med samboeren min.

Elmira86 sa for siden:

blomkål med ost og stekte baconterninger over, gratinert i ovn, mel litt kuttet purre og en dæsj rømme på toppen før servering:D
Sikle

Elmira86 sa for siden:

hah, med, ikke mel:)

langaard sa for siden:

Pinnekjøtt m/blomkålmos+ litt tyttebær søtet med natreen:)

ekenna sa for siden:

Åh, der sa du det! ^^

nisse sa for siden:

Hei, sist vi hadde taco, lagde jeg meg 2 waffler (2 egge og 2 ss rømme) godt å bruke som wraps ;)

Pøsh sa for siden:

Taco er kjempegodt. Jeg bruker kinakål som skjell :smile:

Husmor27 sa for siden:

Middagen er favoritten her i huset :p
Det som er diggest er indrefilet av svin, med peppersaus & masse surra grønnsaker ;)

En god nr 2 er middag gratinert i ovnen - det være seg kjøtt eller fisk!:)

Jabba sa for siden:

Taco, Ostelasagne, Pepperbiff m masse championg og grillet kylling....
Og ost! Elsker ost!

mysil sa for siden:

Akkurat nå er favoritten lakseburgere. Bruker kinakål i stedet for burgerbrød. Kavliostepizza og taco kommer også høyt på lista :)

Fjasnissen sa for siden:

Jeg fant ut at det pizzafyllet jeg lagde funker fint som "pastasaus" også.

1 pakke kjøttdeig brunet i hjemmelaget taco-krydder.
1 halv løk
1 rød chili
2-3 sjampinjonger
1-2 fedd vitløk
evt. litt oliven
1-2 bokser Landlord Chilitomater (to nå, siden jeg ikke lenger er på slankekur, så da tillater jeg meg litt mer karbo).

Kutte opp salat og legg det på tallerkenen som "spaghetti", hell på sausen, og riv maaaaasse ost oppå. Er blitt et fast innslag i middagsuka mi... kanskje litt for fast ;)

Og jeg bruker ca. 1/3-del av sausen til en middag.

Imp sa for siden:

Gerds blomkålsuppe står høyt hos meg.

Ellers er det grillet kylling..grillet fisk, spesielt laks, men det spiser vi jo aldri :(
Og medisterfarse da.

Idarull sa for siden:

Min favoritt er en med litt mer karber enn jeg kanskje burde spise, men skitt au. Favoritten er tyrkisk yogurt med fløte, bær, natreen, litt soyaflokker og litt atkins musli. NAM!!!!!!!!!! Elsker også ostelasagne, taco med ostekjeks, blomkålris med stekt kylling ++

marjusen sa for siden:

Entrecote, ostegratinert jordskokk med løk og hvitløk, soppsaus og ett glass rødvin. mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

frøken sa for siden:

Blomkål og brokkolistappe! :p

Kjempegodt til det meste, og alene.

Kok en blomkål og en brokkoli til de er gode og møre.
hell av kokevannet og damp de lett. Stapp, tilsett smør, fløte, salt og pepper. mmmmmmmmmmmmm...

Benedictee sa for siden:

Løvstek og brokkoligrateng med skinke i. Eggerøre med pølsebiter. Kavlipizza.

Daraya sa for siden:

Min favoritt er ytrefilet med gorgonzolasaus og salat til.

Tett nr 2 er stekt kyllingfilet med grønn asparges og saus hollandaise.

Señora sa for siden:

Tilbehørsfavoritten: blomkålmos tilsatt fløte, salt, pepper, muskat, smør og masse revet parmesanost.

Middagsfavoritten: Laks i form med masse grønnsaker, hollandaisesaus.

Dessertfavoritten: Bringebær med sukrin og vaniljekesam.

Snacksfavoritten: Hjemmelaget Troika.

TrillTrall sa for siden:

Oppskrift takk!!!!

lillemeg88 sa for siden:

favorittmiddagen nå er kyllingkjøttdeig, med kremost, ost, og rømme, servert med litt grønt :)

ellers har jeg forelsket meg i bringebær med cottage cheese og pisket krem, med sukrin på :)

ekenna sa for siden:

Ville bare gi et bittelite tips. Ser i oppskriftene på blomkål og blomkål/brokkolimos(som i mitt hode er en erstatning for potet/potetstappe) så er det en ting som mangler :p Det er gjerne ikke så vanlig å ha dette oppi, men da jeg lagde potetstappe, før i tiden, hadde jeg alltid oppi eggeplomme, og det er så godt! Dette har jeg fortsatt å ha oppi blomkålmosen. Det er jo en grei måte å få opp fettinnholdet, og setter virkelig en god smak. Men da må man være litt forsiktig med oppvarming etterpå ;)

Sol-Angelica sa for siden:

Hvordan laget du det? Smekket du det bare sammen å stekte det i stekepannen?

Sol-Angelica sa for siden:

Det beste jeg spiser akkurat nå er ommelett faktisk :) egg, litt vann, litt pepper, purreløk, salamipølse i biter og feta ost :D Jummy :D

LiMe sa for siden:

Hjemmelagde kjøttkaker med broccoli, salat, smelta smør og tyttebær med sukrin:)

kirami sa for siden:

Ostelasagn, kyllingfillet med mozarella surret med bacon, servert med bearnais og aspargis, Kjøtt med fløtesoppsaus og grønsaker og Pizza uten bunn:) Nam nam!!

Ashley sa for siden:

Elsker scones sammen med en kopp te. veldig britisk, hehe.

Mear sine scones MÅ dere prøve! fantastisk som enkel frokost eller kosekvelds ;) takk Mear, du gjør lavkarbo verdt å leve:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41131&highlight=scones

(^^jeg brukte mandelmel istedetfor fiberhusk, og 4 dråper vaniljeessens og 3 ss sukrin om du vil ha dessertscones. NAM!):D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.