Er det noe jeg kan spise uendelig av..(nesten) frukt feks?
Jeg sliter utrolig med å ikke spise disse berømte karboene.
Har begynt på en karbokur som sier at jeg skal spise maks 20karbo pr dag.
Alt som er godt inneholder jo for mange karboer..
Jeg elsker sjoko og chips, men forstår jo at dette ikke er bra.
Bacongull kan jeg spise, men når jeg trykker i meg posen på null komma niks så er dette trolig ikke bra heller.
Å spiser man for mye fett så vil vel jeg få i meg mer fett enn kroppen klarer å forbrenne??
Er det noe jeg kan kose meg med av snacks, frukt, grønnsaker (gullerøtter feks), noe jeg kan virkelig få vekk sultfølelsen med uten å tenke at jeg ikke kan spise mer enn et par stk.
Jeg sier jo mye fett, men føler vel egentlig at kroppen blir fetere og ikke mindre ;)
Mulig at det er en følelse jeg får pga fettet jeg spiser.
Vanskelig vanskelig dette her, men jeg skal ikke gi opp med det samme!
Det vanskeligste er kanskje å finne mat uten karbo som jeg kan spise hele dagen for så og kunne "feire" med 1 karbo måltid på kvelden.
Dersom du spiser nok fett så mister du trangen til å stappe noe i munnen hele dagen - problem solved! :)
Men jeg kan jo gi deg oppskriften på en kjempelett sjokolademousse, selv om du ikke bør spise ubegrenset av denne heller da:
1 ss smør smeltes
30 g sukkerfri sjokolade røres i smøret
1 egg + sukkererstatning etter behag (jeg bruker 1 ss sukrin) vispes til eggedosis og den litt avkjølte sjokoladeblandingen røres i. Settes i kjøleskapet en time eller to til den er fast. Mmm....! :sikle: Men en kremdott (søtet med litt sukrin) på blir det sikkert enda bedre. Dette skal jeg lage i kveld!
Håper ikke du gir opp, det er alltid vanskelig i starten, men blir lettere og lettere etterhvert. Hva tenker du på når du sier 1 karbomåltid? Du har jo tross alt en maxgrense på 20g.
Lag deg osteknekkis i mikro'n (evt. i vanlig ovn - men anbefaler mikro), krydre gjerne med ulike krydder - urter, pommes frites-krydder, salt, pepper osv. Bruk rømme eller medium tacosaus fra First price, den inneholder ikke mer enn 3,6 pr. 100 mener jeg det er. Snadder!
Hm, du sier du har begynt på en kur hvor du skal ha max 20g karbo om dagen. Er det Skaldeman, Atkins, Ketolyse?
Uansett virker det ikke som du har satt deg så veldig inn i dette. Det er viktig ved en kostholdsomlegging at du leser deg opp før du kaster deg ut i det for å lykkes.
Har du lest boken/bøkene til den retningen du følger?
Det er i hvert fall der jeg ville startet hvis jeg var deg. Der står det hva som er "tillatt" og hva du må utelukke/spise begrenset av. Følg boken slavisk i starten til du kommer inn i det, og les gjerne mange av de fantastiske trådene her inne.
Anbefaler bl.a. denne på det varmeste:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.