Er vant til å putte noe i gapet hele tia, småspise søppelmat og alt mulig.
Er på dag 2 nå (datt ut IGJEN for fristelsene - sjokolade og brød).
Men lyst på det hele tia og føler meg sulten hele tia selv og om jeg spiser riktig. Fett, proteiner, grønnsaker, masse vann ....
Er trøtt og slapp, men er vel kanskje sånn i starten?
En annen ting, veide 58.1 kg i januar, men nå hele 64.1 kg!!
"Bare" på 1 1/2 mnd med søppelmat ... Går det an å gå opp 6 kg på noen uker?? SKREKK!!! Målet er jo 54 kg siden jeg er lav da ... 160 å noe ...
Der jeg trives! :) vil tilbake dit innen mai/juni ... Overkommelig?
Kcal telling funker ikke her overhodet
Lavkarbo er bra - eneste som funker.
Ketolyse gir en bra kickstart, så derfor jeg er der akkurat nå, holde på i 2 uker og så tilpasse til generell lavkarbo :)
Spiser du NOK mat egentlig? Etter de 3-4 første dagene bør du ikke være spesielt sulten om du spiser nok mat - og ikke minst nok fett :) Spis deg ordentlig mett i måltidene dine og siden det er i starten - prøv å få i deg litt ekstra fett så du får i gang fettforbrenningen. Det hjelper ikke bare spise riktig karbo pr dag om du spiser for lite av alt annet også :)
Hmm, kanskje pøse på med fett da?
Er bacon og smør en bra idè da?
Går en del i det om dagen, spess frokost ...
Men kjenner jeg er redd for å spise for mye ..... Er jo uvant å spise det man har vokst opp med å styre unna .... :-/
sulten ja, kjenner til den, her er min tråd;) forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41334
men jeg er litt opp og ned no, veldig sulten en dag og neste dag merker jeg det knapt. går seg vel til snart kanskje:) merker også at det ikke skal så mye til for å bli mett no:)
Jeg sliter veldig med at jeg har 0 energi. Selv om jeg spiser både proteiner og fett. Men tror nok det bare er overgangsfasen. Jeg håper i hvertfall det, orker ikke å være slik hele tiden..;) Noen tips om hvor lenge man skal være i ketose? Når bør man begynne å gå over til litt carbs igjen?=)
Godt å se at det er flere som lurer på det samme.
Hei =)
kjenner meg litt igjen, på det ene og det andre.. er også 1,60 og veier nå 60... Hadde en startvekt på 65 og nå har det stoppa.. hadde en liten alkoholsprekk som gjorde at mye kom ut av balanse tror jeg, så nå må jeg prøve å komme back on track..
tror jeg må begynne å lytte mere til kroppen og la være å henge meg opp i mengde mat ol.. samme erfaring som meg?
Du bør være i ketose til du nærmer deg ønsket målvekt. Da kan du øke på med ca 5 gram karbo (pr dag) - pr uke til du finner et nivå der du verken går opp eller ned i vekt :)
Du har nyss startet - sørg for å spis MYE mat de første ukene - det kan avhjelpe litt energien. Vær obs på at det KAN ta 2-8 uker for å få ordentlig i gang fettforbrenning - derfor er det viktig å få i seg nok fett i starten - så kroppen har noe å gå på mens den "lærer" å forbrenne kroppsfett :)
Jeg har den coscosa krukken ... kokosfett, men syns den er helt grusom .... ugh Men noen bruker den i te/kaffe - har ikke prøvd det, kun spist rett fra skjea ... :s
Det er den med smak, smaker ren kokos ... Liker egentlig kokos, men etter at jeg spiste av den kaster jeg nesten opp bare av lukta ... Hehe, huff ... :p
Får prøve å blande den i drikke først ..... de dagene jeg ikke får i meg nok fett
Fokusere på å spis mat med naturlig høyt fettinnhold fremfor å skulle tilsette fett som cocosa etc. Og spis nok (helst friske) grønnsaker til. Se nøye gjennom matvarelista over utvalget av fettrike produkter blandt egg, fisk, kjøtt og ost. Utenom disse finnes også avokado og oliven.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.