< Tilbake til oversikten

Kan ikke bruke ketolysekuren?

IdaKristine sa for siden:

Først og fremst, beklager hvis det er en annen trå på det her, men må bare få svar på dette og har ikke lett gjennom alt av tråder.

Gikk til innkjøp av Torkilds P. Andersen sin bok, slank med ketolysekuren idag.
Har begynt å lese boken, og følte at dette blir riktig kost for meg og at jeg skulle få masse motivasjon fra boken. MEN, det står jo at personer med BMI på under tredve, eller personer som skal ned under femten kilo ikke er "egnet" til denne kuren??

Jeg skal ned ca 12 kg, vil jeg ikke oppnå den effekten andre får av dette da? - og kan det være "helsefarlig"?

Kanskje dumt spm, men føler jeg nettopp har kastet masse penger ut av vinduet.... Hjelp:confused:

Kjartan sa for siden:

Der er inga fare med å gå på ketolysekuren uansett. Men dersom ein har "mykje å drage på", vil ein ha større utbytte på kuren reint vektmessig fordi ein har meir å ta av.

Men kjøyr på! Sjølv planla eg ikkje noko spesiellt vekttap når eg starta på den, men brukte den for å forbetre livskvaliteten min. Eg var verken spesiellt overvektig eller usunn - men ved å gå over på ein ketolysekur merka eg at kroppen generellt fungerte bedre!

Da kjører jeg på og satser på at drømmevekten og en strammere kropp er på plass etterhvert:)

Trj sa for siden:

Jeg hadde 13 kilo som skulle vekk... Begynte 19.februar og er allerede halvveis. Aldri følt meg bedre ! :D Kjør på og lykke til !

Trj sa for siden:

Ehhh... 19.januar begynte jeg :rolleyes:

Daraya sa for siden:

Godt du rettet det, jeg begynte å lure hva jeg gjør feil. ;)

Trj sa for siden:

He he... Ja, det får være måte på :D

misslinda sa for siden:

ÅÅhh.. hjelpe meg for ett fantastisk vekttap tenkte jeg :p hehehe.. godt du rettet på det ;) Gratulerer med flott vekttap ;)

Det er jo veldig bra:) Gratulerer.
Føler du at du går ned jevnt over og at vekten går ned jevnt?
Bare lurer, siden vi skal ned ca like mye:)

Trj sa for siden:

Nei, ikke jevnt. Gikk faktisk opp ei uke! :eek: Men jeg forberedte meg mentalt på at det kunne skje og på at det fortsatt kan skje. Det er jo et slag i ansiktet likevel. Opplevde ukene 4-6 som litt vanskelige men begynte å spise mer grønnsaker og følte at det løsnet litt da. Du kan lese i journalen min om hvordan ferden har vært til nå. Siden jeg gikk ned MYE sist uke, forventer jeg ikke nedgang denne uka, men hvem vet ? Det er i allefall ingen logikk i at jeg skal begynne å gå OPP vedvarende... Siden jeg ikke lenger veier maten og teller karber og kalorier, må jeg være bevisst at jeg ikke gjør store endringer. Det er sikkert lurt å ha noen sjekkdager etterhvert (bruker/brukte diett.no).

Trj sa for siden:

Og, - magen "forsvant" først. Heldigvis. :D

Tusen takk for svar folkens:)

Trj: Har sett litt på journalen din. Du gjør en god jobb! Inspirerende...

Trj sa for siden:

Tusen takk ! :D Skulle bare så inderlig ønske at jeg kunne være like målbevisst og strikt når det gjelder sigarettene...

Lykke til !

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.