Dumt spørsmål kanskje, men siden jeg har diabetes 1, for lavt stoffskifte, sviktende syn og har slitt med depresjon/ utmattelse, tenkte jeg å gjøre som det blir anbefalt; nemlig å informere legen om at jeg har gått over på lavkarbo.
Ringte legen og ga beskjed i dag, men hun visste så lite om lavkarbo og effekt for mine problemer at det måtte hun sjekke med sykehuset.... På sykehuset er jeg blitt foratalt at det beste jeg kan gjøre for min helse er å følge Statens ernæringsråd, så jeg lurer på om de i grunnen er inne i alle de positive egenskapene ved lavkarbo?
Noen som vet hva som er viktig for meg å sjekke?
Stoffskiftet blir kontrollert hver sjette uke, blodsukkeret måler jeg selv flere ganger til dagen og så skal jeg kalles inn til diabetesavdelingen hver tredje måned for full sjekk. Kolestreolet mitt var noe for høyt, men er nå normalisert.
Det virker som du har kontroll på det viktigste selv :) Det stemmer at mange ikke har oversikt eller tro på lavkarbokostholds positive virkninger på diabetes :) Så lenge du følger med blodsukkeret selv og det ser ok ut bør det være greit. Jeg har hørt at flere kan redusere diabetesmedisinen når de går over på lavkarbo, flere har redusert insulinbruken kraftig :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.