< Tilbake til oversikten

Frokost - denne er grei eller?

Seba-stina sa for siden:

Jeg har fått totalt dilla på tyrkisk yoghurt med soyaflokker og bær - det være seg enten friske bringebær (og kanskje blåbær), eller om jeg har tint en sånn "skogsbærblanding". Har på kanel på toppen. Spiser jo ikke veldig mye av det, og spiser ikke med veldig mye bær. Men det er ikke så ille frokost dette eller? Jeg har lest meg opp og i mente om lavkarbo og mange varianter, føler jeg har dette godt innunder huden. Men likevel føler jeg at jeg sitter og synder når jeg koser meg med denne frokosten :p

Jeg har forresten en maxgrense på 50g karber pr dag. Ligger som regel mye lavere, men tenker at denne frokosten drar det opp til nærmere 50?

marionilona sa for siden:

Det høres jo greit ut, men kommer jo ann på hvor mye bær du har på da.
Selv kan jeg ikke spise så mye bær, da kommer søtsuget veldig fort, og jeg kommer inn i en "ond sirkel". Særlig om jeg starter dagen med noe "søtt", da sliter jeg hele dagen. Men du skriver ingenting om det, så da regner jeg med at det ikke er noe problem?
Hva er soyaflokker?

Seba-stina sa for siden:

Jeg bruker ikke veldig mye bær.. Hvis jeg hadde spist hele den posen alene hadde det nok blitt iallfall 5-6 frokoster, og det er jo ikke så stor pose jeg bruker. Men jeg har ikke regnet på det, da.
Soyaflokker er sånn jeg har kjøpt på helsekosten :p Kjøpte det til hjemmelagde lavkarboknekkebrød, men liker de best slik. :)

marionilona sa for siden:

Hvor lenge holder du deg mett på en slik frokost?

Seba-stina sa for siden:

Hvis jeg spiser den 7.30 holder jeg fint til lunsj på jobb kl 11.30. Drikker vann og noen ganger kaffe utenom.

e84 sa for siden:

jeg spiser lignende til frokost :) men bruker kokoskrem i stedet for tyrkisk yoghurt ( jeg eeeeelsker tyrkisk yoghurt også da men....) sammen med litt cottage cheese, litt soyaflokker, kokosmasse og noen bær. ( ca 5 stk kanskje? ) skikkelig nammenaaaaam! <3

Seba-stina sa for siden:

Jeg måtte jo etter å ha laget denne tråden sjekke hva som sto på soyaflokkene mine, og de har faktisk høyere karbandel pr 100g enn bærene jeg har brukt :dån: Så jeg trodde jo bærene mine var verst i denne frokosten, men så er det soyaflokkene!! Jeg har ikke sjekke soyaflokkene før fordi jeg kjøpte dem til knekkebrød, og antok faktisk bare at de var på max 5-6, men der tok jeg visst feil...

Line L sa for siden:

du skriver tyrkisk yoghurt, er det noe alternativ til det? feks matyoghurt?

Zincite sa for siden:

Jeg så denne frokosten, med nøtte- og frøblanding. Fløte blandet i youghurten for mere fett, Geisner bruker kanel og Kostdoktorn blåbær. Ser godt ut begge deler. Så kan man tilpasse mengde etter filosofi/egne grenser :)

Lykkeligehverdager sa for siden:

Hvor kjøper dere tyrkisk yogurt? hva er kokkoskrem?
:-)

Eirorinon sa for siden:

Jeg har i alle fall funnet tyrkisk yogurt på ICA supermarked. :)

Imp sa for siden:

Jepp, og utenlandske butikker har den som regel. I Sverige har jeg funnet gresk yoghurt, den syns jeg er bedre enn den tyrkiske. Mer fett, og mer kremete smak.
Har pisket krem og blandet i yoghurten, det er utrolig godt! Har alltid i hakkede nøtter, og om jeg ikke har bær i, så bruker jeg kakao. Mmmnamnamnam!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.