< Tilbake til oversikten

Magetrøbbel, er det normalt?

silje_rs sa for siden:

Sliter med mage smerter, bobling som noen ganger ender på¨do... hvor normalt er dette?er det bare jeg som er slik?

Gerd sa for siden:

Ja, ganske normalt med en reaksjon i overgansen til ketose :ja:

Charlott sa for siden:

Oooohyes! :o Var en periode rett etter oppstarten jeg ikke akkurat følte meg sosial, på do i ett kjør og med en ånde som eliminerte alt av køer i butikken.... :cool:

silje_rs sa for siden:

men jeg har jo drevet på i to måneder... slet med det endel i begynnelsen, men da tok jeg jerntabletter så jeg kuttet dem og ble bedre..men nå har det begynt igjen.

ada-emilie sa for siden:

Hvordan er avføringsmønsteret ditt da? Har du normal avføring med tanke på konsistens og hyppighet av dobesøk? Plaget av luft?

Det som er normalt er å høre høye romlelyder.
Noen får treg avføring og tyr til magnesiumtilskudd i store doser eller linfrø/loppefrø i vann. Noen synes nok fett i maten holder.

Mye gass og diare kan skyldes høyt inntak av maltitol i sukkerfritt godteri.

silje_rs sa for siden:

ikke noe inntak av sukkerfri godtteri her i verden :) men blir FUN saft i stede for vann, hver dag. og et glass brus (Tab) på helg.
mye luft...lite bæsj... for å si det sånn... hehe

ada-emilie sa for siden:

Jeg synes det er litt underlig. Men det kan bedre seg etterhvert fordi mange opplever at man blir underlig i magen de første ukene, før det normaliserer seg. Du kan jo tenke på om du spiser noe mer kål, løk etc som du var uvant med før nå som du kanskje reagerer på. Spør igjen om det ikke bedrer seg i løpet av noen uker.

silje_rs sa for siden:

Min mage har aldri vært så bra som de første ukene på lavkarbo..det er det som er så merkelig.. tror jeg ringer lege i morgen.. min svigermor spiser som meg og begynte nesten samtidig..hun har reagert på samme måten og har nå fått betennelse i tjukktarmen og går på "hestekur". magen har bare blirr værre de to siste dagene så får nok levere avføringsprøve i morgen... ekkelt og fært å si det men det kommer bare "slim" bak.. flere som har opplevd dette?

TrillTrall sa for siden:

Der har du synderene tenker jeg. Jeg blir i alle fall helt vill i magen av svart lett-brus og andre drikker med aspartam i. Det er jo bare å droppe det en dag eller to så ser du jo fort om det er årsaken. :)

silje_rs sa for siden:

jasså....såpass ja...ja prøver jeg det..tusen takk for gode svar... Søren hehe blir bare vann da ;) det synes jeg er veldig vanskelig å svelge...hva drikker dere? kunn vann? null smak?:eek:

Gerd sa for siden:

Vann kan smaksettes med sitrondråper/skiver, agurkskiver, frosne jordbær/bringebær :ja:

DrømmerOMbaby sa for siden:

Jeg har gått til innkjøp av noe som heter Vita Biosa, fås kjøpt på helsekost. Det er en slags urte-drikk tror jeg som man skal ta til 3 av dagens måltider. Jeg slet med treg mage i lang tid, og etter jeg begynte med Vita Biosa har det blitt mye bedre, og mer regelmessige do-besøk :)
Ellers drikker jeg 2-4 ss kaldpresset oliven olje før jeg legger meg. det smaker dritt, men funker som "smøremiddel" for tarmene. :D

TrillTrall sa for siden:

Jeg er en vanndrikker av dimensjoner og elsker kaldt vann! :) Du kan jo smaksette vannet med noe, men vær forsiktig med det om du går og småsipper vann hele dagen, syre (som i sitronskiver f.eks.) tærer fryktelig på tennene.

silje_rs sa for siden:

ja jeg små sipper veske hele dagen så får jeg heller putte på litt smak til middag;) takk for tips...bare drikki vann hit til i dag..tidlig enda men ser ikke det som noe problem,for må jeg så må jeg og ferdig me det:) så ska teste det ut i dag og i morgen:)

silje_rs sa for siden:

ble ikke bare oppblåst? jeg har prøvd litt avhvert før for treg mage for magen min har aldri funket opptimalt pga cøliaki..men ender bare opp med enda mere luft;/

DrømmerOMbaby sa for siden:

Jeg har også alltid vært veldig oppblåst, men Vita Biosa funket for meg iallefall:) Håper du finner noe som kan hjelpe deg :)

silje_rs sa for siden:

tusen takk for det:) hjalp veldig bare å kutte ut aspartam...søren hehe...

ada-emilie sa for siden:

Oj, jeg har aldri hørt om magetrøbbel pga aspartam.

silje_rs sa for siden:

hadde ikke jeg før heller..men nå trur jeg virkelig på det...og jeg som haaaater vann:mad: men,uansett,heller vann enn gjæring og konstant luft plager;)
Så..her etter blir det å kose seg med Tab extra på lørdagskveld!ikke mens man jobber ihvertfall:p Koselig med en frisør som har en bråketet mage:rolleyes:

silje_rs sa for siden:

tror jeg kan kutte bort noen kopper kaffe også jeg for denna magen var fin i to dager den også begynte den igjen... :(

TrillTrall sa for siden:

Ikke? Det er ikke uvanlig å reagere på aspartam med luft i magen, ikke såvidt jeg vet i alle fall.

silje_rs sa for siden:

stemmer nok d ja;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.