< Tilbake til oversikten

Fastelavensboller?

LilleRosa sa for siden:

På søndag er det fastelaven og tid for å bake boller med krem. Men boller kan man jo ikke spise...

Noen som har noen gode forslag til erstatninger? (eventuelt litt sunnere boller?)

Tone-G sa for siden:

Er det så viktig med de bollene da? :)

Lag Søte oopsier og fyll de med krem og bær :sikle: Det er godt det!

Charlott sa for siden:

Søk på boller / fastelavnsboller så tror jeg nok det dukker opp noen tråder :)

Supah sa for siden:

Resten av familien skal bake boller, så for å kunne være med, har jeg planlagt å lage fastelavens-vafler :)

Nannahs vafler her, er kjeeeempegode. Med krem, og bringebær til, blir det helt fastelavens!

Carisma sa for siden:

Oopsier smaker som vannbakels! Og for egen del har jeg alltid likt vannbakkels med krem mye bedre enn de ekle hvetebollene med krem til fastelaven uansett :ja:

LilleRosa sa for siden:

Det hørtes jo bra ut!! Jeg eeeelsker bakevarer, så det å "sitte ute" på fastelaven er ikke noe gøy.. Kanskje jeg kan få vaflene til å se bedre ut enn bollene, hehe.. :rolleyes:

Nerthus sa for siden:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35134

Jeg har et innlegg litt nede i tråden med BILDE og det hele :) Disse smakte bedre enn boller - mer som muffins. Laget også vaniljekrem a la lavkarbo og hadde inni - og sukrinmelis på toppen ;) (Detaljene står i tråden og innlegget mitt). Til og med sambo som ikke er på lavkarbo synes de var knallgode :)

misslinda sa for siden:

Vannbakkels er vår tradisjon på fastelaven(bolledag som det heter på Island). Vet det finnes oppskrift på en lavkarbo variant her inne.

Pisk krem, ha det og litt sukkerfri syltetøy mellom og ha evt bittelitt smelta mørk sjokolade på toppen :) Namme nam :D

TSB sa for siden:

Er det noen som har en god bolleoppskrift nå som det nærmer seg fastelavenssøndag? Har ikke funnet noen hittil..

Nerthus sa for siden:

Kan du finne linken til oppskrift på vannbakkels som er god? :)

Hamster59 sa for siden:

Ser at mange av oppskriftene på "vannbakkels" er ganske magre, i vannbakkels skal det være endel smør. Vuderer å lage de vanlige likevel.

misslinda sa for siden:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35003&highlight=vannbakkels

denne kanskje?? Blir ikke noe bolledag på meg i år, sliter sånn med kvalmen, søtsaker er ikke akkurat å foretrekke :p Men vill prøvd disse :D Del de i 2 når de er avkjølt å ha på de krem, syltetøy og evt litt smelta mørk sjokolade på toppen :D Namme nam :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.