Er bare på dag 2 nå, men tok en stix for å sjekke ... Kl. 15:00 i dag var den negativ, men nå kl. 19:00 var den positiv - ikke full styrke, men middels :D
Så det kan gå så fort?
Må jo bety at jeg gjør dette riktig ... Fått i meg en del fett i dag vet jeg ;)
Kan jeg forvente å gå ned nå da?
Ble litt mer motivert nå kjenner jeg ..... !
Men har sååååååå lyst på sjokkis i kveld da .... :S
Kanskje ty til en atkinsbar neste gang jeg nesten sprekker ... for den er ok sant??
Oi det er jo supert da.:D. Har spist middag for en 15 min siden.. Men skal ta første test om et par timer :) Så får jeg vite om jeg er i ketose ...
Masse lykke til :D
Atkinsbar er nok bedre på ketolyse enn vanlig sjokolade.... men den kommer til å føre til at noe av søtsuget vedvarer. Jeg holdt meg helt unna sånt til et stykke uti kuren.... og det er nok lurest... men om valget er å gå agurk på en stor plate Freia melkesjokolade eller en Atkinsbar, så tror jeg nok jeg ville gått for det siste ja ;)
Den eneste gangen på døgnet du kan være sikker på at stiksen viser så riktig som mulig, er om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid!:)
Ellers på døgnet er feilkildene mange og resultatet usikkert!:p
Men det er likevel stor sannsynlighet for at du er i ketose. Jeg bruker som regel ca 36 timer på å komme i ketose! 2.-4. dagen er vel vanlig!:)
Aha, okej :o
Da skal jeg sjekke i kveld på nytt to timer etter siste måltid :)
Skal bort i kveld på tapas kveld og håper det er mat der jeg kan kose meg med :) Selv skal jeg lage salaten, så kanskje det bare er den som er ok ikveld :p
Tapas pleier å være svært ketolysevennelig, da! Bortsett fra at man ikke vet hva andre har puttet opp i kjøttbollene etc!:p
Kanskje du skal steke opp et lite fat kjøttboller bare spedd med egg og fløte og masse digg krydder? Så vet du at du får i deg nok fett i hvert fall!;)
Tenkte å spise fettrikt både frokost lunsj og middag hjemme i dag, så blir det heller litt magert i kveld :)
Tar med litt egg og diverse jeg kan spise der ;)
Karbohydratene i kroppen, holder bare til 16-48 timer i følge Torkild. Jeg spurte ham om dette etter å ha fått positivt utslag samme kveld som jeg begynte på kuren :)
Ja helt utrolig, har nå gått på kuren uten ketolyseboka i 8 dager og er i ketose. testa meg med ketosestix jeg fikk i posten idag:D kun inspirasjon herfra (takk til alle <3).
har kun trent 1 gang iløpet av denne uka, men har ellers en ganske aktiv jobb i barnehage med mye løfting så det er jo godt. trenger nesten ikke treningen. trener kun dans/styrke 2 ganger i uka + en dag hjemme hvis jeg gidder. er utrolig lat:p
Nei - jeg bruker dem som mellommåltider når jeg er borte,fordi det er så greit å ha med seg. Søtsug har jeg ikke hatt siden jeg sluttet å drikke sukkerfri brus.
Fair enough. De kan virkelig være en lifesaver når man er ute og reiser og all mat man kan få tak i er brød- eller pastabasert. For meg hjelper de å opprettholde søtsuget, dessverre. Godt å høre at du ikke opplever det samme :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.