< Tilbake til oversikten

Ketolyse startpakke

Aranel sa for siden:

Er det noen som kan fortelle meg hvorfor man egentlig trenger ketolyse-startpakka for å lykkes? Ser det er flere her inne som sterkt anbefaler denne pakka, og flere som også sier at de ikke har kommet i gang uten denne pakka.

Jeg går til vanlig på ekstra magnesium (pga migrene og stresshuepine) og sink-tabletter , krom tar jeg innimellom, men ikke hver dag. I følge diett.no sin dagbok, så ligger selen-inntaket mitt godt innenfor daglig anbefalte dose uten at jeg tar tilskudd. Utenom boka og sticksene, trenger jeg egentlig denne pakka da?

Hvorfor jeg spør er fordi jeg er helt ny her, har lest endel, men føler meg overhode ikke stødig.
Jeg la om kosten totalt på tirsdag (1.3.11), og har klart å holde daglig inntak av karber på mellom 15 og 20g uten videre problemer. Prosentmessig mellom 4% og 6%. Fikk riktignok sjokk da jeg gikk på vekta i dag morges og så at jeg har gått ned 1 kg allerede...:eek:

Det å legge om har egentlig vært null stress. Jeg har ikke sukkerabstinnenser (noe jeg trodde jeg skulle få) og føler ikke jeg har noen voldsomme bivirkninger egentlig, ikke annet enn at hodepinene jeg har gått med i ei uke slapp ila tirsdag kveld, og at jeg blir litt fortere sliten enn ellers. Ikke orka å trene denne uka, men har gått mellom 20min og 40min tur med bikkja hver dag uten problemer + gått til og fra skolen (2x20min) så jeg er absolutt ikke stressa for det.

Gjør jeg noe feil siden jeg ikke har noen voldsomme bivirkniner av å legge om? Eller har bare kroppen min klart omlegginga utrolig bra? Hmm...ikke godt å si...regner med jeg ikke har gått lenge nok til at sticksene vil gi noe utslag enda uansett...

Gerd sa for siden:

Jeg syns boka er viktigst :ja:
Og jeg kjøper vitaminene til Ketolyse. ( fordi det blir billigere enn å finne tilsvarende på apotek/helsekost her i vertfall. Ketolysetablettene kommer på ca 53 kr. uka, boksene varer 7 uker)

Hverken stix eller det andre er nødvendighet, spør du meg ;) Det er bare viss du må bake brød f.eks. :ja:

Aranel sa for siden:

Jeg jobber i sportsforretning, og der selger vi mineraler og vitaminer (billigere enn apotek og helsekost, og jeg får dessuten rabatter), og regner med at akkurat mineralene stort sett er mineraler, litt værre med Omega 3 etc.

Men da skal jeg la være å stresse med den pakka. Er dyrt nok å legge om kosten til ketolyse når man er student. Har dog kjøpt Ketolyses Bakeerstatning på Centra i dag, så i helga blir det vafler (har jo bursdag for svingende!)

Aranel sa for siden:

Hva er det man trenger for å bake brød?

Gerd sa for siden:

Hva er giftig med den?

senorita sa for siden:

han mener vel soyaen i den kanskje..?

Aranel sa for siden:

Hmm....Er to forskjellige så vidt jeg vet. Soyaprotein og bakeerstatning. Hvertfall de to de selger på Centra.

Er jo ikke mening at jeg skal bruke det som erstatning i alt, men feks til vafler en gang i blandt.
Dyr var den riktignok, men er jo ikke store mengdene man trenger, så regner med den holder en stund.

Gerd sa for siden:

Ketolyse har to forskjellige: bakemix og soyaprotein :ja: Og det er ikke så mye man bruker (ikke jeg i vertfall) Syns liksom ikke alle disse erstatningsproduktene til hverken brød, vafler, pizzabunner er noen høydare :cool:

Jeg vil bare ha svar av Materminmedisin på hva som er giftig med bakemixen :ja:
Greit å vite, siden det er en "hard" påstand å si at den er giftig, uten å begrunne. ;)

Photobscura sa for siden:

Du kan fint lage vafler og brød uten soyaprotein e.l. (Søk f.eks på vafler, lavkarbo. Tror Gerd har lagt ut en veldig fin oppskrift. Den trenger du johannesbrødkjernemel i, men ingen andre "spesialprodukter". Fine brødoppskrifter uten soya finnes det også mye av. F.eks Nannah-brød, eller lollypopbrød).

Jeg synes godt dette kan utdypes litt. MEN, jeg tror jeg skjønner hva som er tanken med dette. Jeg aner ikke om soyaen i produktene til Ketolyse er ufermentert (noe de med stor sannsynlighet er, da dette virker til å være det vanlige), men man skal være veldig forsiktig med inntak av soya. Soya inneholder i ufermentert form veldig mye østrogen, som kan gi hormonforstyrrelser. (Eksempelvis får jeg faktisk brystspreng av soyamelk ... :_oy:), og thaimunker spiser faktisk soya for å dempe sine seksuelle drifter.
Nå er det vel ingen som lever utelukkende på soyamat her inne, men det kan være greit å være obs på det, og heller konsentrere seg i større grad om ren mat.

Det står jo ikke noe om det her, så da må man nok se på innholdsfortegnelsen på selve boksen, muligheten er jo til stede for at soya har blitt brukt som fyllstoff (du ville blitt overrasket over hvor mange ting som har soya som fyllstoff, alt fra pølser til vitaminkapsler ...). Men ut fra teksten så er det kun nevnt melke- og glutenprotein. Hvilket jo også er greit å være obs på, da både gluten- og kaseinintoleranse er utbredt. :ja:

Gerd sa for siden:

Jeg reagerte bare på at det ble sagt at det er giftig. Og det vil jeg ha en begrunnelse på ;)

Det skjønner jeg!
Jeg synes det er veldig greit å opplyse om hvorfor soya ikke er bra, men da er det også greit å gi et fyldig og forklarende svar når man først skal kritisere det!
Jeg har i alle fall sagt hva jeg anser som problematisk med soya, kanskje Materminmedisin har mer å lære oss?

Gerd sa for siden:

:ja:
En forklaring er veldig greit, siden ikke alle vet om f.eks. bivirkninger med soya (og andre ting)

Mat er min medisin sa for siden:

Hei
Jeg glemte av denne tråden, beklager det.

Ser at det har vært spørsmål om hvorfor disse produktene er giftige.
(Begge produktene.)
De er giftige fordi de inneholder store mengder ufermentert soya.

Det er som Photobscura skriver, men det er også mye mer.
Ufermentert Soya er noe av det verste du kan spise, og det har faktisk mennesker vist i 1000vis av år. Av økonomiske årsaker har dette dessverre blitt brukt som mat i økende grad siste årene. Soya er så giftig og gir så mange negative effekter at du må rett og slett bare lese deg opp selv, du vil bli skremt.

Du kan enkelt gjøre ett søk i Google og velge de kildene du selv mener er troverdige, men jeg kan gi deg noen linker her til 4 forskjellige kilder.

www.westonaprice.org/soy-alert/1624.html

www.youtube.com/watch?v=RjZs0DGW1Jk

www.matoghelse.no/helse/2011/02/22/er-soya---eller-soynei.aspx

www.forskning.no/artikler/2011/februar/280288

Savagedlight sa for siden:

Materminmedisin: Bra lenker; Men den siste (forskning.no) ser ut til å gjelde noe uspesifisert, antatt p-piller. Litt drøyt å si det forårsakes av soya sånn uten videre; Men regner med den artikkelen bare ble med i farten? :)

Takk for utdyping, Materminmedisin!

Faktisk så er denne linken veldig relevant da den viser hvordan forhøyet østrogen påvirker naturen og deretter oss.

Barn som får soya kan ha opptil 20 000 ganger mer østrogen en hva som er maks tilrådelig, og vill følgelig oppleve sin egen variant av hva som skjer med disse froskene.

Alt dreier seg om hormoner.
Overvekt, kreft og andre sykdommer, vold og aggresjon, psykiske lidelser, impotens, seksuelt avvik og ufruktbarhet har i veldig stor grad bakgrunn i hormonforstyrrelser og soya er en skikkelig bråkmaker !

Furine sa for siden:

Nei, ikkje som eg kan sjå i alle fall. Gjekk og sjekka boksa for vere sikker.

Er også forsiktig med soyaprodukt, magen reagerer på det. Kanskje den berre er lur? ;)

Soya blokkerer også for thyroksin, så vi med lavt stoffskfite bør være ekstra obs!

Furine sa for siden:

Takk for den infoen, viser jo at det er lurt for meg å halde meg unna.

RenateAlice sa for siden:

Aranel:

Vet ikke hva du har kommet fram til mht startpakken, men jeg har en "pent brukt" du kan kjøpe for 500,-!?

(den koster originalt 649,-(og da er ketostix'n med på kjøpet...)

Det er boken, ketolysestix(har tatt2-3stk) og de tre ulike tabletter/tilskuddene. Har brukt dette i litt over en uke!? (det er overhode ingenting i veien med produktene, men selve Ketolyse-kuren passer ikke for kroppen(og psyken) min...

Send meg en snarlig tilbakemelding om du er interessert!?

Aldrimett sa for siden:

Urk, der gikk jeg og helte ut Soya-melken jeg har brukt i teen og omletten!
da skjønner jeg hvorfor jeg har følt meg oppblåst, brystsprengt og PMS i 6 uker i strekk. Blæh!

Aranel sa for siden:

Heisann!
Hyggelig at du tilbyr deg, men jeg tror jeg står over i førsteomgang. Føler ikke jeg trenger noen av delene akkurat nå hvertfall.

Bakemiksen er også prøvd ut i helga, og jeg må si jeg er skuffa!
Testa ut vaffel-oppskriften som sto på boksen, og de smakter helt ærlig ikke stort....eneste man smakte var at det var egg i røra.

RenateAlice sa for siden:

Det er helt i orden! ;)

Mithila sa for siden:

Eg fekk berre ein liten tanke etter å ha lese dette om soya. Mange av oppskriftene her inneheld jo soyaprotein eller soyamel, eg laga pizza med soyaprotein i bunnen, og den blei faktisk etande...men betyr dette at eg egentlig bør droppe det?

Furine sa for siden:

Det er jo sjølvsagt opp til deg sjølv. Ein kan erstatte soyaprotein/mjøl med andre ting, malte mandlar, andre neter etc. Blir kanskje ikkje HEILT likt, men. Eg vel sjølv å halde meg unna i alle fall, har hormontrøbbel nok som det er. ;)

Mithila sa for siden:

Tåler ikkje mandler og berre eit lite utval av nøtter :( Men då veit eg i alle fall om det, og så kan eg gjere det ein sjelden gong heller... :)

babydoll sa for siden:

Akkurat når det gjelder soya tror jeg på en gylden middelvei. Man bør kanskje la være ja, men tror ikke konsekvensene er enorme for en normalt frisk person dersom man bruker soya iblant, f.eks. i en pizzabunn eller annen mat man ikke spiser hver dag.

Akkurat samme tralten som alkohol det. Alle vet det er skadlig for kroppen i det lange løp, men et glass rødvin dann og vann tåler de fleste uten konsekvenser.

Personlig er jeg mye mer redd for ufermentert soya enn for hvetemel.
Men jeg er så heldig at jeg kan bruke nøtter og mandler så jeg slipper det og.

Mengden er avgjørende, hvis du må bruke soyamel, bør du gå kritisk igjennom andre produkter du bruker og se om du kan erstatte de med soya i.

Søk på cauli flower pizza crust på google. Vet det finnes oppskrifter på pizzabunner laget av blomkål som mange har skrytt av. Jeg har ikke prøvd det selv.
Ellers kan det jo også være verdt et forsøk å lage pizzabunn med en av brødoppskriftene her inne. Da blir jo bunnen ganske grov, men det kan jo være godt det også! Jeg vet i alle fall at ostesmørbrød av nannahbrød er totalt snadder! :sikle:

Når det gjelder soya er det ingen gyllen middelvei for meg. Det er som med hvete og sukker, totalavhold er det eneste som gjelder. Men så er ikke jeg normalt frisk heller, da! :p

Furine sa for siden:

Litt der eg også er, Photo. Eg mekkar pizzabotn med det eg har i heimen, kruskakli, egg, riven ost, ferskost, fiberhusk, eventuelt knuste neter. Alt ettersom. Har prøvd den med blomkål, det vart litt for mykje amerikansk tjukk deig for min del, men smakte heilt greit.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.