< Tilbake til oversikten

Masse spørsmål.....

anniejahren sa for siden:

Hei hei....

Skal sende inn bestillings skjema på eurodiett i morgen, betalt og alt mulig...gleder meg til å sette igang....

Men ung som jeg er, så er jeg jo veldig mye ute med venner og lurer på om det går ann å drikke sprit og cola light for eksempel?? eller tørr hvitvin? Kan sikkert klare å unngå det i fase 1 og sikkert fase2 også, men det er jo liksom noe med det sosiale, ut å ha det gøy med venninne mine på byn.
Kommer jeg ut av ketosen??

vel det var første spørsmål, men kommer nok til å komme mange fler underveis....

og bare for å si det....JEG GLEDER MEG SÅNN TIL Å STARTE!!!!:D

mofe sa for siden:

Den erfaringen de fleste her inne har gjort seg - er at etter inntak av alkohol, så stoppe vektnedgangen i et par dager.. Så det blir jo opp til deg :)

Mila sa for siden:

Ville bare si hallo jeg da:p

Har gått på Eurodietten side 3 januar, var i fase 3 forige uke men tar 2 uker med fase 1 igjen nå for å gå ned enda mer. har IKKE drukket alkohol siden jeg begynte... og jeg tror nok at alkoholen får deg ut ab ketose etter det jeg har forstått her inne... men du får vente på svar fra noen som vet litt mer:)

Lykke til vertfall:)

magdalena sa for siden:

Hei og velkommen! Her er et klipp fra Nilles tråd: VIL ALKOHOL HA EFFEKT PÅ KETOSEN ?
Både ja og nei. Leveren produserer ketoner av alkohol, så teknisk sett vil du fortsatt være i ketose når du drikker alkohol. MEN, problemet er at alkohol omdannes fortere til ketoner enn fett gjør. Leveren vil da bruke alkoholen som brennstoff først fordi det går fortere. Så når du drikker alkohol vil kroppen bruke alkohol som brennstoff og begynner ikke å forbrenne fett igjen før alkoholen er helt ute av kroppen ! Denne raske nedbrytingen av alkohol til ketoner og acetaldehyd (det du blir full av), gjør også at de på lavkarbo kosthold også blir fortere fulle, dvs. tåler mye mindre alkohol enn en som spiser høykarbo. Spesielt om man ikke har spist mat på forhånd.

her er forøvrig resten av tråden
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092&highlight=alkohol+ketose

anniejahren sa for siden:

Takk for raske svar....vel jeg får se ann hva jeg gjør....men skal nok klare å holde meg tror jeg....ihvertfall i fase1.....

Aline sa for siden:

det er nok det lureste :) :ja: :klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.