< Tilbake til oversikten

Noen x-pepsoholikere her?

Sjokoholiker sa for siden:

jeg er på min andre dag uten pepsi max, hohoii:D:D
meeeen, så kom jeg til å tenke på at jeg glede meg til helga for da skal jeg ha et glass eller to, men kanskje det ikke er så lurt det? kanskje jeg burde kutte det helt ut!? er ganske svak må jeg si:p

noen med litt tips til meg?:)

drikker forresten mye vann, minst 2 l for dag.

nellie sa for siden:

Jeg er en recovering pepsoholic:p Nå har jeg ikke vært det siden jeg ble gravid, så litt over 2 år da. Jeg sluttet når jeg ble gravid og drakk det ikke de første tre måneden av den og etter det har det vært et veldig sporadisk inntak.

Jeg tror det er lurt av deg å holde deg helt unna i noen måneder også kan du kanskje smake etterhvert og se om du fortsatt synes det er godt.. Få det helt ut av systemet først.

kthnk sa for siden:

Jeg er på vei til å prøve det samme! Kutte PepsiMax for godt! Men er litt redd for alle disse bivirkningene som alle snakker om :eek:
Føler jo igrunn jeg heller i meg dritt :wacko:, men likevel smaker det så utrolig godt iblant. Kanskje man bare må si stopp og så er det fullstendig stopp derfra og ut...? Jeg tenker å gå over på litt FunLight-saft i starten, og så kutte den også gradvis ned til jeg bare drikker vann.
Noen gode slutte-tips?
Det er pinlig å innrømme det, men jeg er faktisk addicted :(

Liv88 sa for siden:

Cold turkey!
Jeg drakk minst en liter pepsi max hver dag, men like før jul sluttet jeg. Bare sånn. Prøv å gå noen uker uten, jeg kan garantere deg at suget slipper fort! Syns nå det er lov å ta noen glass i helga - men kjøp bare EN flaske, ikke 6! ;)

ja skikkelig avhengig!! sitter og super forsiktig på litt fun light no, ganske tynn, også et stort glass vann ved siden av.
får håpe det går bra..

tror jeg bare må holde meg helt unna pepsi lenge så får vi se:)

aktivjente sa for siden:

Jeg var coca cola- lightiker i årevis, men etter å ha sett gift- dunken med ekstrakt bråslutta jeg. - Var fullpakka av abstineneser, hodepine, kvalme, skjelvinger i noen dager, opplevde "luftspeilinger" hvor jeg hørte ei glassflaske bli åpna...

De neste fire, fem månedene sloss jeg med psyken; kunsten å komme seg ut av butikken uten å ha med ei flakse. Det gikk :D og nå liker jeg ikke koladrikker!

Med andre ord: du må virkelig ville slutte. Ikke lurt å skeie ut under veis. Du kan klare det :p Masse lykke til!!!

kthnk sa for siden:

Ja det er vel bare å hoppe i det. Verre er det at mannen min nok fortsetter som før, så den kalde fristelsen blir værende i kjøleskapet (nei, det nytter ikke å få ham med på det, ikke pr i dag iallfall). Men da får jeg bare ta det som enda større prestasjon når jeg klarer å stoppe :D

takk for svar alle!:) skal klare dette ja! også ikke mist, det er drepen for tennene!

ekenna sa for siden:

Kjenner meg igjen her jah! Men som du sier, det beste er bare å hoppe i det! Nå er det leeenge siden jeg i det hele tatt har smakt på pepsi max og kjenner ikke behovet for å ha det heller. Hadde besøk av en venninne her i dag, hun hadde med seg en stooor flaske, men det fristet ikke en gang :) Så jeg hev den i frysen for henne og hun fikk den i fred. Selv om det så godt ut, er det ikke verdt det. Myye bedre med vann :p

Modezty sa for siden:

Så bra!

Jeg sluttet med pepsi max i august i fjor, og har ikke smakt en dråpe siden. De første dagene var tøffe, men når det hadde gått litt tid gikk det veldig greit!

Jeg drakk vel 2-3 liter Pepsi Max om dagen, og hadde drukket brus daglig i en eller annen variant i rundt 20 år, så det var litt av en overgang. Drikker mest kaffe, te og vann om dagen - og det går i grunn veldig greit!

Kjenner meg selv nok til at jeg ikke drikker et glass innimellom - har lett for å skli ut igjen, og det vil jeg jo ikke ;)

Lykke til!

Megvel sa for siden:

jegkansluttenårsomhelst :D

mmhhmmm ikke sant!!:D:D:p

kthnk sa for siden:

jegslutterhervedherognå :eek::D:D:eek::D
det er jo bare dritt, for tenner og helse og alt som er...

mennehh du, kan jeg spør om noe anna? ser det står ammehjelpen her med deg, kan jeg spør ang det?:):)

WWOOOHOOO så bra! ble rene sluttekampanjen dette!! da kan vi støtte hverandre:D:D

kthnk sa for siden:

jepp!
det er jo egentlig ingen grunn til å ta et glass til :cool:
eller en dag til
eller en helg til

I morgen skal jeg prøve å begynne å like litt te. Utover det får det bli vann :rolleyes:

Megvel sa for siden:

Jada. Om det er mer privat art kan du ta det på pm.

takk! neida, jeg bare lurte på om du vet noe om det kan være pga litt amming morgen og kveld som gjør at jeg er så tom for energi for tia? siden jeg er i ketose?:)

Megvel sa for siden:

Vet ikke hvor mye du tar inn på kalorier til dagen, hvor gammelt barnet er, hvor mye du trener etc? Er det mye stress om dagen?

nei, er vel ikke så mye stress igrunn, og ikke mye trening heller, prøver å være flink å gå tur, og lager til et treningsrom i kjelleren no :)
spiser ca 4 måltid for dagen, kanskje litt lite fett til lunsj, må bli flinkere der. Jenta var 1 i januar, så er ikke så lita lenger hehe. er nybegynner på dette og var i ketose ei uke og falt ut ved et uhell, også inn igjen i ketose, og testen i kveld var egentlig uklar. men sikkert for lenge siden jeg har spist middag.

Megvel sa for siden:

Tror heller at du ikke er ordentlig inne eller ute av ketosen og det er slitsomt. Velg en side og så blir det bedre.

Rianna sa for siden:

Jeg på mitt 3. år uten pepsi max. Gikk helt fint å kutte ut. Fikk samboeren min til å kutte den ifjor. Han fikk rett og slett ikke lov å drikke det hele dagen, for jeg vil ikke jentene våre skal tro det er ok å drikke brus hele dagen.

Jeg så filmen "Sweet Misery", en ekstrem film...men den fikk meg til å kutte pepsi max for en periode. Jeg slet med leddsmerter og migrene....og det forsvant med pepsi max'n! Har testet litt, og jeg tåler ikke aspartam, da får jeg migrene....og det vil jeg jo ikke ha. Synd coca-cola byttet ut sukralosen i Cola light...for den kunne jeg drikke, hadde vært godt med litt brus av og til :)

manne sa for siden:

Før drakk jeg over to liter om dagen...sluttet tvert...nå smaker og lukter det vondt... Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan jeg kunne være så avhengig som jeg var... :rolleyes:

tette-nette sa for siden:

Er definitivt en her. har hjulpet mye å slippe og jobbe i butikk hver dag for da er det fristende.

Målet mitt er å kutte ned til ett glass om dagen og kos i helgen. Når det går bra så kutte mer. Drikker selv 2-3 liter vann uansett så nok væske får man.. Men hadde vært digg å bli kvitt det "suget" at man må ha..

Roardo sa for siden:

Jeg drakk 3 liter Pepsi max hver dag tidligere. Så bestemte jeg meg for å trappe ned. Kun drikke vann og svak fun light på jobb og kose meg med Pepsi max hjemme på kvelden. Men etterhvert så ble det mindre og mindre brus hjemme og så bestemte jeg meg for å prøve å kutte helt ut. Det gikk jo helt uten problemer og nå har jeg ikke smakt brus på mange måneder :D

misslinda sa for siden:

** ser opp ti dere alle sammen og lover meg selv å kutte det ut når de finner ut hva som gjør meg kvalm..**
Hjelper meg gjennom hverdagen akkurat nå, men uff, det er ikke noe bra..

The Cat sa for siden:

Jeg er periodedranker når det gjelder Pepsi Max... Vi har kuttet det ut hjemme i uka, men kjøper i helga og det hender så godt som daglig at jeg kjøper en liten flaske på jobb... VET at jeg kan klar meg helt fint uten, har kuttet det ut i ukesvis av gangen, uten abstinenser, men så plutselig er jeg "på kjøret" igjen... :mad:

Motivasjon, kom til meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cyan sa for siden:

Jeg kutta drastisk ned da jeg ble gravid og drakk bare et lite glass en sjelden gang. Etterhvert nå har det blitt et lite glass en og annen kveld i ukedagene og litt mer på tacolørdagene. Mannen min drikker ganske mye p-max. Nå har vi en sønn på 8 mnd som har begynt å vise interesse for denne svarte drikken så da er det på tide å kutte helt ut. Må jo gå foran med et godt eksempel :ja:

ada-emilie sa for siden:

Jeg har vært avhengig. Jeg smakte litt når jeg var kvalm igår og da kjente jeg hvor ekkelt kunstig det egentlig smaker. Aldri mer. Jeg ble avvent med farris før jeg kunne gå over til kaldt vann. Om du må ha noe søtt mener jeg fun saft er bedre enn brus, fordi brusen er mer avhengighetsskapende. Så mitt tips er farris og saft. Allerhelst kun faris og vann og drikking av andre ting som te istedet. Kanskje frukt-te, choko-te (yogi-te), grønn te , eller kanskje det å lage deg iste og søte det med egenvalgt søtning hadde vært noe?

Aldrimett sa for siden:

Skal ikke se bort fra at det nettopp er Pepsi- Maxen som gjør deg kvalm. Eller rettere sagt Aspartam. Det skjedde med meg. Var på masse utredning, og fikk ved et tilfelle rådet å kutte ut drikke med kullsyre siden det kunne forverre mageproblematikk. På det tidspunktet drakk jeg inntil 3 liter P-M på det verste:eek:. Jeg kuttet ut P-M og ble mye bedre, etterhvert skjønte jeg at det var Aspartamet jeg reagerte på, og kuttet også ut sukketter. Kvalmen ble borte. Det er nå 2 år siden. Har prøvd meg på P-M siden, men etter selv små doser over en viss tid blir jeg dårlig igjen.

misslinda sa for siden:

Hmm.. interresant.. Jeg drikker ikke mye PM i ukene, har kutta det helt ut i perioder, men kvalmen forsvant ikke. ;) Men neste uke blir PM fri. Har en flaske her som drikkes opp i helga, så skal jeg ikke kjøpe noe mer å se om det hjelper.. Men jeg tar en masse medisiner i tillegg.. :p Vet vel egentlig ikke om det er PM eller medisinene som gjør det da :p Men vi kutter ut begge for det ;)

sistegang sa for siden:

Jeg drikker 1 1/2 l hver dag og det kommer jeg til å fortsette med. Seinere når jeg er mer motivert skal jeg redusere, men ikke ennå. Så grattis til dere som er flinke og får det til.

Aldrimett sa for siden:

Høres lurt ut, uansett;) Har en sterk følelse på at Aspartam ikke er bra for oss, uansett. Har lest mye om det på nettet, og det er ikke oppløftende lesing ( har forsøkt å holde meg til objektive vurderinger, da:p)

Har kjøpt meg en boks Stevia, og forsøkt å lage noe velsmakende med det, men fysjameg; det smaker virkelig PJUUK:eek:! Jøye meg, blir nok ikke mange søtsakene på meg framover:lol:

misslinda sa for siden:

Ja, jeg har tenkt lenge på å kutte ut pepsien. Har kutta ut kunstig søtning ellers, så det er bare den som henger igjen.. Tenkte jeg skulle lage saft av sukrin til sommeren. Og søtsaker klarer jeg fint å lage med sukrin, men må snart bestille meg stevia og :D
Uansett er aspartam gift for kroppen, sammen med andre typer kunstig søtning.. Så jeg skal kutte ut denne uken for å se om det hjelper :D

maxit sa for siden:

Drakk ca 3 liter pepsi max om dagen. Sluttet tvert, men drikker mye fun light saft. Det er ikke like bra som vann, men det må da iallefall være bedre enn pepsi max. Mye billigere er det også ;)

Hadde overhodet ingen problemer med å slutte. Var faktisk ekstremt enkelt. Drikker et glass i ny og ne, når jeg er på besøk og sånn, men har ingen "urge" om å gå tilbake til gamle vaner. Det var mye enklere enn jeg trodde!

Minni1 sa for siden:

Denne tråden trengte jeg å lese nå.
Kuttet ut pepsi max for fem mnd siden men den siste uka så har jeg snikinnført den igjen.

Nå skal dkal den ut av huset igjen. Kaster rett og slett resten av flaska jeg.

misslinda sa for siden:

2 dager uten ;) Stolt ;) hehe.. skal være uten en god stund nå ;)

Minni1 sa for siden:

:

:heia:

Supert

Rin sa for siden:

Hehe, jeg er også ny-tørrlagt, igjen. Har vært PM-fri i 10 dager nå, etter at det toppa seg veldig de siste månedene - jeg ble rådet til å innta mye koffein i forbindelse med spinalpunksjon-smerter, og da ble det en mengde PM og sukkerfri red bull jeg ikke helt følte for å kutte ned igjen da jeg ikke trengte det lenger. :o

Men jeg må si "bedringen" merkes veldig fort, for meg. Er roligere i kroppen og har null luft i magen. Så lett å glemme når man først er på bruskjøret...

uff, jeg var flink i nesten 3 uker, så sprakk jeg noe salig. æsj.
Ny slutt fra mandag av:)

Wonder woman sa for siden:

Henger meg på her. 3 dager uten pepsi max. Har hodepine og er litt utafor enda. Vet det blir bedre. Savner å drikke noe med smak. Vann er så kjedelig...

bevaremegvel sa for siden:

Jeg er og blir en coca colaliker :o

Jeg har byttet ekte cola ut med cola zero pga karbohydratene, men tror jo absolutt ikke at Zeroen er sunnere enn den ekte, men så var det de karbohydratene da :o
Usunt er det nok med både ekte og uekte cola, men jeg må ha noe kos, sånn er det bare :rolleyes:

Så jeg lever ett sunt liv utenom, men unner meg altså cola zero, men har begrenset meg til å kun drikke i selskap og i helgene.
Når jeg skal på ferie regner jeg med å drikke cola zero hver dag :o

Jeg synes jeg må kunne unne meg noe godt, selv om det er usunt. Ellers er jeg redd jeg kommer til å slite med å klare å leve på lavkarbo for det er så mye annet som jeg også savner men som jeg holder meg helt unna :rolleyes:

otika sa for siden:

Jeg bruker stevia liquid ,små flasker med smak av sjokolade,vanilje.hasselnøtt osv osv,bruker 12 dråper på 7 dl vann og her går det ned 3.5 liter i døgnet :eek::D Kuttet ut cola og pepsi når jeg fikk flaskene ,men skulle unna meg et glass zero til middagen i går,men fysja meg,klarte halve glasset og tømte ut resten,vannet smaker såååå mye bedre

otika sa for siden:

Anbefaler stevia liquid med smak,bestilles på iherb.com for under en 50 lapp for flasken,super godt i vann,te,kaffe,smoothie,krem og sikkert masse annet,bruker du koden min under får du 5 dollar rabatt første gangen,og da blir jo frakten gratis :D

høres veldig lurt ut! kan koden brukes av flere?:)

Tusen takk for veldit bra tips skal bestille i dag:)

otika sa for siden:

Jepp den kan brukes av alle på førstegangs kjøp :D

Jeg var flink 1 mnd tid med vann,men liker det faktisk ikke,liker ikke saft heller så etter en stund var jeg tilbake på brusen ....Har prøvd å tilsette mye i vannet,men syns alt smaker dritt,unntat imsdal med smak,men med 2.5 karbo pr dl var det uaktuellt...Ble veldig glad når jeg fikk disse flotte flaskene så nå drikker jeg vann hele dagen uten å tenke på brus :D

Engledans sa for siden:

Jeg heter Engledans og er pepsoholiker.......BIG TIME.....
Vil egentlig slutte da, men det er litt sånn psykisk..... det er det siste jeg har igjen, til kos lissom......jeg går hjemme og kjeder meg, så må lissom ha noe:(
MEM...jeg har bestilt Stevia med smak, så da skal jeg gjøre et forsøk. Sliter med å bælme i meg vann, blir kvalm, men hiver innpå litt når jeg er på kjøkkenet.

manne sa for siden:

Etter at jeg sluttet med sort brus er det knapt så jeg orker helle det opp til andre. Tilogmed lukten er ekkel!!

Det er nesten rart å tenke på at jeg en gang var så avhenging som jeg var. :rolleyes:

nellie sa for siden:

I helgen drakk jeg pepsi max for første gang på 3-4 uker. Fikk hella i meg en halvannenliter i løpet av lørdag og søndag. Synes det var godt, jeg:ja: Men trenger ikke noe mer i nærmeste fremtid.

silje21 sa for siden:

Ugh hadde kjempesprekk!! Men nå er siste dråpe ute av hus, blir nok noe på jobb iløpet av helgen, men i mindre mengder. Tror jeg skal la være å kjøpe med hjem hvertfall, bare litt på jobb av og til, trappe ned?
Anyway GODT jobba alle sammen!! Dette skal vi klare:D

ja dette må vi klare!
helt frem til helga, sukk..
greide meg ei uke også kjøpte jeg i dag. MEN det burde jo gå bra hvis jeg greier å kutte igjen på mandag! INGEN pepsi i ukedagene med andre ord! svaksvaksvaaaaaak.. også er det jo snart påske jo!

Jeg har sprukket litt, har ikke drukket pepsi max men vanlig brus noen dager. Nå er jeg tilbake på den smale sti.

stå på!:)
jeg drakk pepsi i helga og SKAL holde meg unna hele uka! skal tillate meg mere i påska da:D

Prell sa for siden:

Skremmende hvor mange av oss som er avhengig av Pepsi Max og hvor mange mennesker i min vektklasse som går rundt med en i hånden...

Dolsi sa for siden:

Jeg var drakk fryktelig mye pepsi max for noen år siden. Gikk så over til kun å drikke lightbrus i helger og da styrte jeg unna max og drakk heller cola light.
Nå drikker jeg lightbrus kun i helger og da er blir det gjerne pepsi max jeg drikker.
Synes nok den er best, tror det er pga den er så søt.
Har ikke noe problem med kun å drikke det på helg da, går fint uten på hverdager :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.