< Tilbake til oversikten

Konfekt"barer"

Gerd sa for siden:

”Konfekt-bar”
(Totalt ca. 10 karber i hele + ev.sjokolade og strøssel)

”Karamell”:
100g fløte
50g. smør
1 ts vaniljepulver
2ss sukrinmelis
-Blandes i en teflonkjele, kokes opp og la småsyde på svak varme til den tykner (en liten time +/-)
(Kan i tillegg blande inn noen ruter mørk sjokolade mot slutten av koketiden for å få mer sjokoladesmak)

Avkjøl

”Brød/nøtte-miks”
4ss smør
150g soyaflokker, finknust
2ss sukrin/sukrinmelis
1 ts kanel
50g grovhakka hasselnøtter
0,5 ts. salt
-Smelt smør i varm stekepanne. Bland sammen soyaflokker,nøtter,salt, sukrin og kanel, og stek det gyllent på god varme (3-4 min)
Avkjøl.

-2 egg vispes god sammen til det blir litt ”fluffy”
-Hell karamellen i eggeblandingen og visp godt sammen
-Bland så i brød/nøtte-mixen. Det skal bli en klissete masse.
-Settes i kjøleskap til massen er såpass stiv at den kan formes (1-2 timer)
-Deles i 12 biter og formes.

Smelt 100g mørk sjokolade fra sukkerfritt eller annen mørk sjokolade og rull bitene i smelta sjokolade og ev. i knuste soyaflokker, finhakkede nøtter, kokosmasse(gav mye smak).

Oppbevares kaldt, gjerne i fryser.

[img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=2782&amp;albumid=443&amp;dl=1299093624&amp;thumb=1[/img]

Charlott sa for siden:

Verdens beste Gerd med nok en herlig oppskrift - som jeg tror sambo blir glad for å smake på til helga :D :D

Gerd sa for siden:

:D

De var smakfulle, ikke for søte. Litt myke, smelta nesten i munn :sikle:
Og veldig veldig mektige :ja:

r.o sa for siden:

Dette må jeg bare prøve med en gang. Problemet er at her jeg bor kan jeg ikke få tak i soyaflak, hva kan jeg erstatte det med? Søyamel eller soyaprotein? Hakkede mandler? linfrø,sesamfrø? Noe annet?
Please, hjelp...!

Gerd sa for siden:

Det vet jeg ikke. For soyaflokker er som små cornflakes. Sprø. :ja:

r.o sa for siden:

Har bruk det før. Nå har jeg alternativet som ligner men den har 26 karber/100gr og derfor ikke brukelig...kansje går det med knuste solskikkekjerner os sesamfrø?

Gerd sa for siden:

Tja... jeg vet ikke..... du får nesten bare prøve :ja:
:)

Nerthus sa for siden:

Sukk... Gerd altså... snadder-fristelser igjen ;) :cool:

Gerd sa for siden:

He he.... :p

Livsglede sa for siden:

He,he laget disse fugde karamellene igår jeg:-) Smelta da litt sukkerfri sjokolade og hadde i former, la en hasselnøtt i hver og fylte på med fugde, NAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMM, de ble knallgode:-) Nå har jeg Cecilie på fristende lavkarbo sin bounty i frysen, små søte bounty hjerter som skal dyppes i sjokolade imorgen. Så er jeg klar med digg til helga.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.