”Konfekt-bar” (Totalt ca. 10 karber i hele + ev.sjokolade og strøssel)
”Karamell”: 100g fløte 50g. smør 1 ts vaniljepulver 2ss sukrinmelis -Blandes i en teflonkjele, kokes opp og la småsyde på svak varme til den tykner (en liten time +/-) (Kan i tillegg blande inn noen ruter mørk sjokolade mot slutten av koketiden for å få mer sjokoladesmak)
Avkjøl
”Brød/nøtte-miks” 4ss smør 150g soyaflokker, finknust 2ss sukrin/sukrinmelis 1 ts kanel 50g grovhakka hasselnøtter 0,5 ts. salt -Smelt smør i varm stekepanne. Bland sammen soyaflokker,nøtter,salt, sukrin og kanel, og stek det gyllent på god varme (3-4 min) Avkjøl.
-2 egg vispes god sammen til det blir litt ”fluffy” -Hell karamellen i eggeblandingen og visp godt sammen -Bland så i brød/nøtte-mixen. Det skal bli en klissete masse. -Settes i kjøleskap til massen er såpass stiv at den kan formes (1-2 timer) -Deles i 12 biter og formes.
Smelt 100g mørk sjokolade fra sukkerfritt eller annen mørk sjokolade og rull bitene i smelta sjokolade og ev. i knuste soyaflokker, finhakkede nøtter, kokosmasse(gav mye smak).
Dette må jeg bare prøve med en gang. Problemet er at her jeg bor kan jeg ikke få tak i soyaflak, hva kan jeg erstatte det med? Søyamel eller soyaprotein? Hakkede mandler? linfrø,sesamfrø? Noe annet?
Please, hjelp...!
Har bruk det før. Nå har jeg alternativet som ligner men den har 26 karber/100gr og derfor ikke brukelig...kansje går det med knuste solskikkekjerner os sesamfrø?
He,he laget disse fugde karamellene igår jeg:-) Smelta da litt sukkerfri sjokolade og hadde i former, la en hasselnøtt i hver og fylte på med fugde, NAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMM, de ble knallgode:-) Nå har jeg Cecilie på fristende lavkarbo sin bounty i frysen, små søte bounty hjerter som skal dyppes i sjokolade imorgen. Så er jeg klar med digg til helga.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.