Hei, er det noen fra Tromsø som spiser lavkarbo her? ;) Hva med å gjøre noe sammen, sosialt? Lage middager, trene, møtes for kaffe? Håper dere tar kontakt! Ville vært veldig motiverende å kjenne/møte andre lavkarbo-spisere :)
Hei! Jeg bor i Tromsø.
Line i lilalife.no (en av mine "lavkarbo-guruer") skal ha kurs i Tromsø lørd 19.3. Det blir sikkert bra, men det passer ikke for meg å være med.
Ellers tenker jeg at kafé kan være tingen, både fordi det er greit å møtes i sentrum og for å teste ut menyene. Min erfaring er at det er mye brød/baguetter og lettmargarin rundt på kaféene.
Jeg kan nås på [email][email protected][/email]
Jeg er også i Tromsø, og blir gladelig kjent med flere i denne byen!
Send en PM eller send en epost, så finner vi ut hva vi vil gjøre - kafe, trening eller bare en gårtur :) [email][email protected][/email] er eposten!
Jeg bor også i Tromsø for tiden :) Er en del på farten, og skal kanskje flytte til høsten. Men jeg er MER enn gjerne med på kafé eller noe :)
Jeg trener på Studio 7. Om noen lurte :p
Så flott å "se" dere :D Her er det en forhåpentligvis passe lavkarbo frokost: en skive helseklibrød med smeltet ost og tomat, et hjemmelaget knekkebrød med røkt ørret og agurk og persille og ett med bacon og paprika strimler. Pluss "kanel-cappuccinoen" min, det ble lettmelk i den, har ikke noe annet :( med masse kanel oppi!
Hva med å møtes på søndag neste uke? min epost er [email][email protected][/email]. Gleder meg!
P.S. Prøver å følge en litt "feit Lindberg" :D
P.P.S. Trener på SATS men går gjerne en tur...eller kanskje til og med på ski.. :rolleyes:
Neste søndag kl.18. Cafe Sånn? De som ikke kan komme denne gangen er velkommen neste gang! :) Sender dere epost adressene deres, så holder jeg dere oppdatert :)
Et spørsmål med engang :))) Har noen av dere opplevd å miste mer hår? :( Hva gjorde dere i såfall?!
Klipp håret i en mindre åpenlys frisyre, dessverre... Ev. få en blodprøvesjekk hos fastlegen for å se hvilke verdier som er lave, for så å jobbe med det. Kanskje ølgjær kan være behjelpelig med noe?
Ja- jeg mister mye hår. Trodde det kun hang sammen med nyreproblemene, men nå som du sier det innser jeg at håravfallet har blitt mye værre de siste 8- 9 mnd.
Takk for tips om blodprøve Pruttilutt:p Hadde ikke kommet på det selv, og får vel be blodiglene ( damene på labben) om å ta en extra blodprøve. Ellers har jeg altså ingen tips Mara Laite- dessverre.
Håravfall er vanlig med tanke på slanking/vekttap generellt. Mitt tips, ikke vask det oftere enn nødvendig, det sliter jo på håret :) Dersom det ikke er underliggende problemer så retter det seg opp etterhvert, i verste tilfeller ved avsluttet slanking.
Uæh?? Trodde det var neste søndag??? Har jo tid i massevis nå som det er vinterferie. Gikk hjem i drittvær på søndag (fantastisk, den balsfjordvinden), men hadde da virkelig møtt opp hvis jeg bare forsto at det var den søndagen altså... Hva med neste søndag??
Takk, takk - føler meg litt bedre nå, til og med vært på jobb :) Ble påpakka både Idoform og beskjed om den farrisen, men det er så styyygt :P
Nå har jeg faktisk klart å lage litt mat - brokkoli og blomkål gratinert med skinke, sopp, fløte og ost - jumjum :)
Godt spørsmål! Får se om formen blir bedre utover dagen, pådro meg urinveisinfeksjon i går og feberen herjer. Synd at det ikke fins sukkerfri jus.
Hva med kafetur en dag til uken?
Nå har jeg vært på Cafe Sånn..og den er nå stengt på søndager!!! :( Så ingen andre der så må bare gå hjem :( Det var veldig synd! Kom gjerne med forslag om dere fortsatt ønsker å møtes...
Vi får finne en annen dag da. Torsdag eller neste søndag?
Jeg trener for tiden body pump på mandag, nike for runners tirsdag og torsdag, høy puls fredag, core puls lørdag og step styrke søndag. Blir spennende å møtes, for vi har helt sikkert sett hverandre på SATS :)
Hei. Jeg bor også i Tromsø. Er gjerne med på å møte andre lavkarboere her. Startet selv for en måned siden og har møtt en del skepsis og misstro, men jeg skal nok motbevise dem etter hvert. Heldigvis har jeg en mamma som også startet for en stund siden slik at vi kan gi hverandre støtte på veien.
Hvis du møter negative bemerkninger i forb. med eks. lunsj osv, så husk på at det er DU som får det positive av dette. Vektnedgang er en ting, men bedre helse, sunnere kropp og finere hud er også bra. Ja når til og med psoriassisen min er borte, er det mye å vinne.
Stå på:cool:
Jeg har falt heeelt av lasset. Finner ikke inspirasjon noen steder. Alt jeg har lyst på er makaroni med ketsjup. Varme rundstykker med smør. Cola. Ting jeg ikke engang likte FØR jeg starta ketolyse/lavkarbo.
Noen som kunne tenkt seg å hjelpe meg litt? Flytta fra Bodø hvor min mamma var min store støttespiller, men klarer ikke selv lengre. Vond sirkel. Noen ideer?
Jenter og gutter - vi skal ikke gå sammen å starte regionslag til KOS?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.