< Tilbake til oversikten

Munnsår?

ingatoppen72 sa for siden:

jeg lurer på om noen vet om munnsår har noe med lavkarbo å gjøre? har hatt munnsår i 3 av de 4 ukene jeg har holdt på. har ikke hatt munnsår på flere år. noen som evt vet hvorfor?

Lillemy71 sa for siden:

Er det herpes munnsår du har? De kan nemlig bli utløst av stress og det og begynner på lavkarbo er jo stressende for kroppen ihvertfall de første ukene.

Mine munnsår blir typisk utløst av stressog store klimaendringer (f.eks sydentur), men jeg har faktisk nesten ikke hatt munnsår etter at jeg begynte på lavkarbo. Synes også at der mindre og leges raskere enn før. Fikk også et tips om å smøre Cocosa på for å lege de raskere og synes det er nesten like bra som det man får på apoteket.

Dersom dette vedvarer bør du jo kanskje få sjekket det hos lege

Bompilula sa for siden:

Vet ikke hva slags munnsår du tenker på, men jeg har fått munnskold (after, sårblemmer i munnen), for første gang på mange år etter at jeg begynte på lavkarbo! Merkelige greier..

Kanutten sa for siden:

Enig med Lillemy! Stress i kroppen trigger herpes og munnsår. :ja:

Og folk flest har herpes liggende latent...

Catwoman sa for siden:

Jeg har faktisk ikke hatt munnsår i det hele tatt etter at jeg la om kostholdet ;) Mista sinnsykt mye hår, og fikk trynet fullt av kviser i stedet...... :rolleyes:
[color=#800080][/color]
Ha en flott helg :klem:

Lillemy71 sa for siden:

Awwww, nussepusen, så nydelig, ble litt missunnelig jeg nå. Må bare få meg katt igjen snart kjenner jeg, men vet desverre ikke om jeg får lov av huseier :o

Jeg har også mista sinnsykt mye hår på lavkarbo, skyldes nok stresset av kroppen det også. Heldigvis ikke hatt noe mer problemer med huden enn vanlig, men den er heller ikke blitt noe bedre.

ada-emilie sa for siden:

Begynte du samtidig med kunstig søtning? Jeg har selv vært plaget av det, skjønner du, og er litt usikker på årsak selv, men mistenker kunstig søtning. Hvilke produkter evnt. bruker du med kunstig søtning?

Nerthus sa for siden:

Ta en liten sjekk av vitamin- og mineralstatus i kroppen. Lavt jern kan bla gi sprekker i munnviken og blemmer på leppene... :)

eso013 sa for siden:

Hvis det er after ( hvite sår i slimhinnen i munnen, som svir!!) kan det hjelpe å bytte til en tannkrem uten såpestoffer, feks zendium. Bevarer beskyttende lag på slimhinnene i munnen som kan bli nedbutt/svekket enkelte andre tannkremer. Verdt å prøve!

Viktig å spise godt og variert, lite stress, for å holde immunforsvaret på topp! Immunforsvar og after/herpes henger sammen. Svekket/nedsatt = hyppigere utbrudd, hos noen.. Vanlig å få utbrudd rundt menstruasjon o.l

Idarull sa for siden:

Jeg har ikke fått noen sånn reaksjon. Jeg har alltid vært plaget med MUNNherpes, men det ble borte :) får det ikke før jeg spiser sukker igjen. hadde ingen plager ved starten av lavkarbo.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.