mannen & jeg har akkurat start opp med ketolyse kuren. Vi er helt i startfasen og er ganske grønn. Men har lest oss til masse, skal bestille boken & kost tilskudd. Prøver å finne et alternativ til brød - som vi kan spise. Vi har prøvd et par oppskrifter som er lagt ut her inne. Men jeg kom fort til at det er mye lettere å kutte brød totalt.. :) Middager har vi sikret oss i en uke fremover - å for å være helt ærlig: [i]Det gjør meg absolutt ingenting å kutte ut poteter,ris og pasta.. Å bare spise kjøtt, rømme, salat/grønnsaker til middag;) [/I Sliter derimot mer med å finne en god erstattning til lunsj - har dere noe å anbefale?
Er inne på tanken å lage salater , men etter noen dager blir man jo lei.. Må få variere litt :D]
første par ukene lagde jeg endel brød etterlininger og hadde det til frokost/lunsj, men så gikk rett og slett brødsuget over, hadde jeg aldri trodd:D for meg no går det i salat, og sånne osteskiver i ovnen som jeg hiver på litt pålegg på.
Velkommen og lykke til! :) Så flott at de les dykk opp!
Om du har tilgang på mikro, så er middagsrestar veldig praktisk til lunsj. Det er det eg gjer i alle fall. Eg et også frukost vanlegvis på jobb, så då går det enten i middagsrestar, egg i forskjellige former, avocado, osteknekk (som sjokoholiker nemnde) med pålegg og majones, makrel i tomat frå boks med majones... Mykje ein kan finne på.
Sjokoholiker: Ja , salater er nok supert & man kan variere der og.. Bare litt uvant med å spise salat som et måltid alene , er mer vant til det som tilbehør :) Men man venjer seg vel. Fant en oppskrift på lavkarbo- torget.no s på brød som jeg synes så helt ok ut ;) Så får man prøve seg fram:p
Visp først sammen eggene, bland oppi resten av ingrediensene. Rør det hele sammen og hell i en form med bakepapir. Stekes ved 180 gradet i cirka 55 minutter på nederste rille i stekeovnen. (Oppskriften gir cirka 2,25 gram karbohydrater per 100 gram.)
Hei og velkommen!
Vi er fler i samme båt :) Jeg har forsøkt meg på flere brød og blir ikke særlig fornøyd med noen av de egentlig :(
Men "Nannahs solsikkebrød" er helt fantastiske :D De lager jeg opp to ganger i uken og er perfekte som lunsj! Lunsj er litt utfordrende fordi man må ha noe som er lett og ikke for tidkrevende eller kjedelig. Disse "brødene" er mer som tynn foccacia laget av solsikkekjerner, egg og smøreost.
Jeg spiser gjerne to kokte egg til lunch, gjerne sammen med litt røkelaks, spekemat eller annet pålegg. Bruk gjerne majones til om dere liker det. Avokado er også godt!
Jeg spiser også hjemmelagede karbonader - de er like gode varme som kalde.....og ypperlig som lunch da de metter lenge!
Sjokoholiker: Nannahs oppskrifter er faktisk noen av de jeg har snust litt på her inne, men har så klart ikke trålet alt der enda heller.. Ser det er mye som frister av det hun m.flere legger ut.
Charlott. Ja fant lunsj tråden og leste som en helt for å suge til med råd + tips.. Det handler rett & slett om å være kreativ. Jeg kommer meg :p.
Fikk laget det brødet jeg la ut oppskriften på og det virket helt ok .. Så da går vi får det. Må ha muligheten til å ty til brød innimellom ;)
Litt gullfisk om dagen : Men til dere andre som har svart og kommet med tips tusen takk:D
Disse lagde jeg i kveld, de er supre. Skjønner ikke annet enn at de må være fine å ha som lunsj. Jeg puttet litt linfrø og sesamfrø oppi også, herlig:D
Val : Tusen takk for link :p
Fikk til det brødet jeg la inn oppskrift på selv, og det lukta godt.. Så skal vi smake på det nå til frokosten. Så får vi se - men skal prøve ut de andre oppskriftene og :spent:
Heisann og velkommen!
Ville bare få ønske dere begge to lykke til med deres nye livsstil ;) Og ha en riktig fin torsdag!
[color=#800080][/color] Happiness is a perfume you cannot pour on others without getting a few drops on yourself :hearts:
Catvoman : tusen takk :D Ha en kjempefin torsdag du og. Skal strax ut døra å handle inn mer mat & ordne litt ting til minsten starter i bhg på mandag ;):D Planen er å lure med meg husfar ut på en gåtur etterpå og.
Velkommen hit. Jeg valgte som deg å kutte ut brød like så godt.Så så jeg en oppskrift på loff lagd kun av egg og johannesbrødkjernemel(kan også bruke fiberhusk). Den skal jeg prøve.
5 egg piskes godt
hvitene sammen med en klype salt først.
1/2 ss splenda eller 3 ss hvis du vil lage bløtkakebunn av det.
2 toppede ts johannesbrøkjernemel eller 5 ts fiberhusk
ada-emilie: Hjertelig takk for tipset :klem: Den skal jeg lagre og prøve ut! :D
Så nå er det VM i å være kreativ når man lager både frokost, lunsj og middag. :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.