< Tilbake til oversikten

Noen som vil ta en titt på min meny?

Sjokoholiker sa for siden:

ser dette mye ut, iløpet av en dag? aner egentlig ikke hvor mye karber det blir, er ikke flink å veie:( er veldig matlei men litt sulten innimellom, men gidd ikke alltid spise for jeg har ikke lyst på noe egentlig.
har holdt på med lavkarbo i ca en mnd(fikk boka i går) og var i ketose ei uke før jeg ved et uhell falt ut ei uke med er tilbake i ketose no.

frokost - nesten tre taffelostekjeks med litt majo,skinke,salat,
lunsj - liten porsjon salat- isberg-kinakål-agurk-cherrytomat-skinke-ost
mellom- en porsj. beef jerky, ca 3 karbo
middag - torsk med majo, parmesan dryss og knust bacongull, saus av fløte, litt ost , blomkål
kvelds vet jeg ikke enda..

vimsen85 sa for siden:

Jeg synes ikke det ser mye ut, men kanskje litt lite fett til lunch, mellommåltidet? Men det kommer ikke klart fram hvorfor du lurer? Er det fordi du tror du spiser for mye? Du skal spise når du er sulten til du er passelig mett, så regulerer kroppen kroppen matinntaket selv..

ja føler avogtil det blir mye.. tusen takk for svar!!

også er jeg veeldig tappa for energi, kan det være fordi jeg ammer en skvett morgen og kveld?

Jabba sa for siden:

Litt lite fett til lunch synes jeg....

Husmor27 sa for siden:

Jeg er helt ny på dette selv - men synes ikke det er noe unormalt med mengden mat :stortsmil:

Dagens mat mengde her var :
Frokost: 2 speilegg med ketchup
Lunsj: 4 winerpølser + en liten klatt potet salat.
Middag: Laksefilet, grønnsaker, krydder & ost gratinert i ovnen.. En dæsj rømme ved siden av.

Drikke går det i pespi max, vann & litt saft.

jeg prøver å få i meg litt cottage cheese i pausen da, men husker ikke hva der er av fett i den. veldig glad i yoghurt, men har ikke lyst å bruke opp karbene mine på det liksom. kanskje jeg kan steke bacon og ha i salaten til lunsj. og bli flinkere å ha med litt fløtegrøt kanskje? :)

Trj sa for siden:

:(

Potetsalat, ketchup og wienerpølser ? Potetsalat er definitivt ikke lavkarbo. Wienerpølsene har over 6 karboer pr. 100 g, 4 stk ? Ketchupen antar jeg er sukkerfri ?:( Dette hadde ikke holdt meg i ketose...

Charlott sa for siden:

Ikke mye fett i Cottage Cheese, meeen, om du har litt fløte i hjelper det veldig :D Litt fløte, 1 teskje sukkerfritt syltetøy og noen valnøttbiter er digg :D

Rene riskremen :sikle:

Charlott sa for siden:

Ikke meg heller....

Her på vår ICA har de IDSØE pølser, rådyre men nesten karb.frie :D Feks :)
Og gooode :sikle:
På Rimi har de Bratwurst som også er ganske lav på karbene :)

ja det var lurt, det må jeg prøve! takk! liker å ha i 3-4 bringebær også:D

Charlott sa for siden:

Høres jo helt gull ut! :D

Trj sa for siden:

Har prøvd Idsøe, men foretrekker faktisk Jacobs utvalgte. De er også praktisk talt uten karbohydrater. Synes disse er litt mer "saftige" enn Idsøe. Deilig med hakket rå løk og majones til. :D

ååå savner pølser! hvor får en kjøpt de pølsene da?

Charlott sa for siden:

Jacobs hadde jeg helt glemt, får ikke tak i det her i området tror jeg,,,,
Tenker vi får legge inn en Meny-tur neste gang vi er i Østfold på besøk :D
For de finnes på Meny, gjør de ikke?

Trj sa for siden:

Kjøper mine på Eurospar, men de finns visst på Meny også. :)

Husmor27 sa for siden:

Ketchup uten sukker, potetsalt inneholdt 12 gr karbo pr 100gr, ja jeg tok litt.. Som sagt jeg er ny på det og alt skal inn i huset.. Har nettopp bestilt starpakken. Vi hadde en haug av grønnsaker , men slett ikke så mye til å mekke en salat... Da tenkte jeg at et par/ tre winerpølser var bedre enn å gå på vanlig brød med masse karber...

Som sagt middags biten er lett å knekke, kutt potet, kutt pasta, ris , makaroni .. Spis kunn kjøtt/fisk grønnsaker/ salat og saus..
Lunsj biten er værre å knekke om man vil ha det variert og ikke har alt i hus.:p

Så både mannen og jeg må lære oss step by step hele veien.. :)

Husmor27 sa for siden:

Jeg sjekket ikke pølse karbene, men det gjorde mannen .. droppet lompe for der sjekket jeg at det var 40karb pr 100gr.. Er noe med å bli litt bevisst nå en periode og prøve å feile litt tenker jeg:D

Charlott sa for siden:

Helt klart mye å sette seg inn i begynnelsen, trøsten er at det går rimelig av seg selv etterhvert :D

veier alle maten sin, til alle måltid?:)

Nerthus sa for siden:

Kun i perioder. Dette for å være sikker på at jeg spiser korrekt, dvs nok protein og nok fett :) Karbo spiser jeg lite av og har talt så lenge at det går greit nå, men i starten talte jeg alt i flere uker :)

Det viktigste å få avklart er at du/dere forstår prinsippet og det ser jeg dere gjør :) Det er også kjempefint at dere ikke stresser i starten - dere har mer enn nok tid å ta av ;) Dessuten trenger ikke abstinensene bli så ille i starten.

Som alternativ er jeg og sambo (som IKKE spiser lavkarbo) blitt veldig glad i blomkålsalat istedet for potetsalat. Lettkokt blomkålbuketter (2 min og så i kaldvann) i majo/creme fraicheblanding med friske urter og selvvalgt snadder! Perfekt til grillmat feks ;)

Husmor27 sa for siden:

:sikle: Å det hørtes nydelig ut.. Gleder meg til grill sesongen - er jo mye godt kjøtt man kan spise + salat til og da en blomkål salat og så er grillsesongen sikret! :D
Ja det er mye å sette seg inn i & gleder meg som en unge til å få startpakken i posten. Så kan vi bli enda klokere. I mens skal jeg suge til meg alle råd som jeg får/kommer over her inne.

Også er det jo kun oss voksne i huset som går på denne kuren. Ungene har selvsagt vanlig kosthold.

lagde dette som mellommåltid i dag(halv boks med cc da) og bringebær istede for sylte, kjempegodt! så takk for tips:D

Ashley sa for siden:

Frokost: kokt egg og en halv pose baconsvor
Lunsj: En neve mandler og valnøtter
Middag: Pepperbiff med peppersaus, 1 avocado og cherrytomater

• 3 kopper grønn te, 1 kaffe
    Kvelds: Halv skål med cottage cheese og sukkerfri saft. (Juks?)

^ har levd sukkerfritt hele uken. eneste formen for sukker jeg fikk i meg var vel saften idag.

Nerthus sa for siden:

Det var lite fett... men nå kjenner jeg ikke til alle retningene dine i signaturen din heller da :) Ville roet ned baconsvor til frokost - mye salt samler mye vann i kroppen. Er du sulten? VELDIG lite grønnsaker også... hvilken retning ønsker du i hovedsak og følge?

Sukkerfri saft er vel ikke juks - men det avhenger igjen av hvilken filosofi som gjelder :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.