< Tilbake til oversikten

Farris bris med smak?

Kanskje sa for siden:

Jeg har hørt man kan drikke ren farris. kan jeg også drikke farris bris med tilsatt smak?

sylwester sa for siden:

Jeg kjenner ikke til et eneste Farrisprodukt med karber så tut og kjør. Se forøvrig lengre ned der det er lenker med liknende titler. Mange som har spurt det samme spørsmålet før og mer utdypende svar der :)

Gracella sa for siden:

Når du står med flasken i hånden inne på butikken, så må du nesten gjøre det alle vi andre må: Se på flasken (eller whatever matprodukt), finn innholdsfortegnelsen, let deg fram til antall gram karbohydrater pr 100 g og så kan du gjøre en vurdering.
Har produktet mye karber, så kan du se på innholdet og finne ut om hva som gir karber, er det stivelse, glukose, sorbitol/xylitol, osv.
Så får du finne ut om du vil spise/drikke det.

Noen av Olden-produktene har i allefall over 2 g karbo pr 100 g (altså pr desiliter) En halvliter blir da 10 g karbo og vel så det, så det ville ikke jeg ha drukket.
Jeg er ikke sikker på om noen av Farris-produktene er tilsatt fruktkonsentrat, men jeg tror noen av Bris'ene er det.
Du får ta og se på flasken

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.