Sjekker innimellom med ketostix om jeg er i ketose eller ikke. Og nå har jeg vært i ketose i ca 8 uker og gått ned litt over 6 kg. Men i dag når jeg sjekka med stix så var jeg ikke i ketose. Har ikke forandret noe i kostholdet.. Hva skjer?
Merkelig, for jeg har sjekket både morgen og kveld i disse 8 ukene og altid fått utslag. Men nå har jeg googlet litt og kan det ha noe å si at man har mensen? For det har jeg nå så kanskje det er det? Men syns det også er merkelig for jeg gikk med blødninger i hele januar pga minipillen og fikk da utslag på ketostix og også på forje mens.. Får teste igjen i kveld :)
Det kan også være at du har drukket mye vann, og da er ketonene i urinen tynnet ut og det vil ikke vises på stixen. Det betyr ikke at du ikke er i ketosetilstand, for det er du mest sansynlig;) Ikke bry deg så mye om stixen, så lenge du spiser riktig og går ned i vekt;)
Den stemmer ikke her, jeg er elendig til å drikke vann :( Å i det siste så har jeg drukket lite. Men de dagene jeg drikker MYE så blir fargen lysere ja men det er utslag ;) Får sjekke igjen senere. Merkelig, henger meg mer opp i at jeg ikke får utslag på stixen enn da jeg plutselig hoppet opp 1.5 kg :rolleyes:
jeg får ikke alltid utslag når jeg har mensen.. fikk det nå, men av og til viser den nada selv om jeg VET jeg er i ketose.. så det er bedre å måle når man ikke har den.. :D
Føler det ikke slik jeg. Syns det er greit å føle litt kontroll med å sjekke med stix inni mellom. Jeg teller ikke karbohydrater, fett og proteiner, eller leser bøkene osv. Det blir for meg stressenede. Har vært treningsnarkoman der jeg trente min 5 dager i uka og telte hver en kcal jeg puttet i munnen, det var stress det. Fysiske resultatet var veldig bra men det psykiske var ikke så bra ;) Så å stixe innimellom er null stress ;) Men etter å ha vært i ketose i 8 uker å plutselig får null utslag uten å ha gjort noen forandringer, da måtte jeg spørre. Og nå vet jeg at jeg ikke skal stixe ved mens ;) Å det går helt greit det også for jeg trenger liksom ikke sjekke hver dag men sånn innimellom bare, og behovet blir mindre for å sjekke nå ettersom jeg føler at jeg har kommet inn i en god rutine med kostholdet og vektnedgang :)
Er veldig fokusert på det som stresser meg for tida!! Har kutta røyken! Det går foreløpig fint!Maten blir litt underordna! Men lite karbo på meg ja!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.