Startet på skaldeman 01.01.2011. Et skikkelig nyttårsfortsett med andre ord. Har sålangt oppnåd enorm suksess, så nå passer ikke et eneste plagg jeg har i klesskapet. :)
Så langt har jeg fokusert mye rundt dette med kjøtt og fett. Mye ost, mye kjøtt. Enkelt å greit. Her om dagen ble jeg anbefalt en oppskrift på pizzabunn av en kollega, som jeg prøvde ut. Ble meget fornøyd med resultatet, men jeg er litt usikker på om dette er helt innafor hva jeg kan/burde spise på dette opplegget.
Oppskriften er som følger:
2 egg
1ss fløte
1/2ts bakepulver
1/2cup ( 1cup=2.25dl) revet ost (bruker gjerne litt mer ost en dette)
litt salt
1ss olje
2ss fiberhusk
Som fyll har jeg litt tomatpuré, peperoni og en god del ost. Kan også finne på å ha noe biff eller kjøttdeig som fyll.
Så da er jo mitt spørsmål til dere erfarne, er dette innafor?
Selve bunnen er i alle fall lavkarbo. :) Jeg er ikke nok ikke i Skaldeman til å kunne si om den passer der eller ikke, men jeg hadde ikke hatt motforestillinger mot å spise den av og til.
Jeg bruker denne som pizzabunn, helt grei for Skaldemann og Ketolyse ihvertfall. Tips: du kan også steke den som litt tykkere rundstykker. Blir litt jukseostebriks av det, og det er jo himla godt med ost og skinke på. Og DER ble jeg klar over hva jeg skal lage når jeg kommer hjem fra arbeid. Må bli pizza det;).
Denne er kjempegod bruker bare den jeg, tror den har ca 4 karb.Jeg bruker 2 ss soyprotein istedefor fiberhusk.Den er stor nok så en har dagen etterpå også:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.