på lavkarbo-brød som IKKE blir klissete i midten.. Og som smaker mest mulig likt "vanlig" brød.
Jeg har fiberhusk og bakemiks.. ellers må det være ingredienser som man får på vanlig landens matvarebutikker...
Noen som har ei god oppskrift til meg?
3 egg
klype salt
1/2 ss splenda
2 toppa ts JBKM eller 2 ts fiberhusk (som er billigere å bruke,men gir samme konsistens)
Skill eggene og visp hvittene med saltet til det blir stivt.Hiv opp i plommene og sikt oppi JBKM og splenda,visp kraftig så det blir en fluffy røre
Pga manglene former i huset bruker jeg rund kakeform på 24 cm,har bakepapir i bunnen og stryker røra pent nedi
Stekes nederst i ovnen på 200 grader (varmluft) i 10 minutter, avkjøles og deles opp i passende skiver.Vanlig stekeovn : bruk 220 grader og samme steketid.Dobbel røre kan stekes i liten langpanne,men steketiden blir da 15-20 minutter
Denne oppskriften fant jeg her inne som bløtkake bunn og den er perfekt,men enda bedre som loff. Skal man ha bløtkake tilsetter man bare 3 ss splenda istedet for den halve ts.
Har prøvd oppskiften med bakepulver men da ble den klissete i bunn og toppen støvet :rolleyes: Så følg det over :)
Med litt sukkerfritt syltetøy er dette himmelen og litt til :D
Blir det bløtt inni det du har forsøkt har du kanskje stekt litt for kort tid?
Mine favoritt av "bake-selv" brød er Karins beste brød - finnes på forumet, ellers er favoritten brødmix fra spisdegslank. Jeg er er stor fan av lettvinte løsninger hehe - brødmixen blandes bare med vann og hives i ovnen :)
Søk på Nannahs lyse søndagsbrød, beste lavkarbobrødet i vanlig brødfasong, beste lavkarbobrødet synes jeg. Ellers bruker jeg en del solsikkebrød når jeg har f.eks. ziggys tomatsuppe, bare søk på lavkarbo solsikkebrød i google. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.