Jeg må bare dele for de som ikke fikk med seg posten min i et annet innlegg...
Fastelavensbolleoppskriften kommer fra Nannah og finnes her (mitt innlegg med bilde! og litt mer info ligger som innlegg et stykke ned), vaniljekremen kommer fra og finnes her.
Ser ut som og smaker som vanlige fastelavensboller. Takk Nannah og Cillesnuppa! Helga er berget ;)
Lurer på om jeg klarer å la være å spise de to siste... sambo BØR vel få smake... eller... skal jo lage nye til helga... ;)
Stemmer det - godt sett! Jeg brukte bare en plate gelatin - men det ble fremdeles ganske stivt. Jeg skal prøve uten neste gang - for jeg tror kremen blir stiv nok uten gelatin :)
Husk å doble vaniljekrem-oppskriften hvis du skal ha til hele "sukkerbrød" oppskriften (om du er like glad i vaniljekrem som meg :p)
Jeg er så positivt overrasket over hvor gode disse ble... skal bruke grunnoppskriften i bløtkake ved anledning også - og lage varianter av muffinsene. Prøvde med litt kakao og grovhakket mørk sjokolade og det ble kjempegodt!
Til og med sambo synes disse var gode - og han spiser ikke mye sukkerting til vanlig - men dette likte han faktisk. Tror det var vaniljekremen som slo best an ;)
Tror du det går an å ha vaniljekremen inni muffinsene mens de stekes? Sånn som i vanlige muffins. Jeg skal også lage bløtkakebunn av grunnoppskriften. Den må være super til det. Mange bruker jo sukkerbrød som bunn i ostekake også så det går jo an å bruke denne til det og :)
Jeg ville ikke hatt vaniljekremen inni mens de stekes - da tror jeg noe kommer til å skjære seg :) Kanskje man kan fylle muffinsene med blåbær før steking... hmmm... hørtes godt ut ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.