Hei!
Jeg trenger tips til hva jeg kan lage til kjøtt/fisk til middag? Istendenfor ris/potet.
Jeg leste at noen av dere likte "blomkålstappe", har dere noen andre forslag?
Jeg er ikke så veldig glad i blomkål, eventuelt noe jeg kunne tilsatt for å gi det bedre smak?
Alle tips taes i mot med takk! Jeg har akkurat begynt med atkins dietten, trenger litt hjelp på veien :)
Brokkolimos er veldig godt :)
Her om dagen laga jeg en brokkoliblomkålmos,
å det digga tom ongene :D
Ellers har jeg salat, eller steker en blanding av gr.saker
som tilbehør. Savner ikke poteten eller risen :)
Jukseris er godt, kan steikes med div krydder/urter for å få en annen smak enn blomkålen aleine.
Gratinerte grønnsaker er en hit her i huset :)
Mener det var noen som lagde "pommes frites" av sellerirot (trur jeg) her med godt hell :)
Stekte, kokte og wokka grønnsaker i alle (lovlige) former er godt til syns jeg da, men er veldig glad i grønt også da :)
squash kan brukes som pasta-substitutt. Smaker ikke helt det samme, men egner seg likevel. Bruker det i stedet for lasagneplater i lasagne, det blir kjempegodt. Sellerirot blir veldig godt når det blir stekt omtrent pommes frites - enten i frityrgryte, eller som dette.
Sellerirotmos er hærlig! Brukte det mest som festmat tidligere, men nå kan jeg ha det midt i uken.
Var heller ikke særlig glad i blomkål tidligere, men som mos eller aller best, fløtegratinert i ovnen med masse ost - smaker ikke som kokt blomkål i det hele tatt, og er VELDIG godt!
Enkel variant, når du har dårlig tid: brokkolibuketter 4 min i mikroen (litt vann i bunnen av skåla), med smeltet smør/rømme eller lignene - voila!
Så supert. Det er en nesten ukjent grønnsak for meg. Kuult. Tusen takk.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.