Hei:)
Har forstått det slik når man regner ut karbohydrater, som f.eks. på sjokolade, at man skal trekke fra sukkeralkoholer. Men, er sukkerarter og sukkeralkoholer det samme???
Hvis en yoghurt inneholder 11 gram karbohydrater pr. 100 gr. vare, -hvorav 11 gram er sukkerarter....:confused:
Mye å sette seg inn i:(
Har akkurat vært ei uke i syden og koset meg SKIKKELIG, så nå er det tilbake på de to knallharde start-ukene. Helt forferdelig denne gangen.
Var det sånn at man bør holde seg unna pepsi max/tab extra og te med suketter disse to ukene? Forsto det slik utfra Dr. Torkild P. Andersen (slank med ketolysekuren) at det var ok, men når jeg leser "Frisk med lavkarbo" av Dr. Sofie Hexeberg er det IKKE ok.
Hjelp meg!
Hvis noen av dere har en sprekk, som f.eks. en uke ferie, tar dere da de to første harde ukene på nytt etterpå. eller går dere bare tilbake på lavkarbokost som FØR sprekken?
Sukkerarter kan IKKE trekkes fra, desverre, kun sukkeralkoholer :)
Etter en sprekk har jeg bare fortsatt med en litt streng lavkarbo, spist ketogent :)
Sukkererstatninger og hvordan man reagerer på dem er litt individuelt, noen tåler dem bra og kan bruke det og fortsatt gå ned i vekt samt slippe økt søtsug.
Det anbefales å kutte helt i starten, rett og slett for å få sukkersuget og cravings ut av kroppen, kromtabletter kan være en god hjelp der. Av sukkererstatninger er Sukrin å foretrekke :)
Hei,
Her er litt klipp&lim fra nybegynnertråden: [quote] Sukkeralkoholer:Sukkeralkoholer (polyoler) kan trekkes fra totalsummen av kh da sukkeralkoholer ikke tas opp i kroppen på samme måte som sukker/sukkerarter. Når det er sagt så er det mange som får mageknip/diaré av det mest brukte av sukkeralkoholene: Maltitol. Sukkerarter:Dette er sukker og må derfor regnes med i kh regnskapet.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.