ninasov sa for siden:
blir eggedosisen god med sukrin? jeg eeelsket eggedosis før nemlig, og spiste det hver kveld, så jeg tenkte at jeg kunne jo laget det innimellom dersom jeg fikk lyst på noe søtt en kveld?
ninasov sa for siden:
blir eggedosisen god med sukrin? jeg eeelsket eggedosis før nemlig, og spiste det hver kveld, så jeg tenkte at jeg kunne jo laget det innimellom dersom jeg fikk lyst på noe søtt en kveld?
Nerthus sa for siden:
Jeg bruker flytende natreen og synes det smaker nært vanlig eggedosis :) Bruker ikke mye annen søtning- synes det blir "rart" søtt... natreen føler JEG er det som gir mest naturlig søtsmak, i tillegg trenger man ikke bruke mye når man bruker flytende...
nellie sa for siden:
Men blir det eggedosiskonsistens? Smaken alene hjelper liksom ikke..
Nerthus sa for siden:
Tja, bruker man mixmasteren lenge nok blir det litt sånn tykt, "skummete" og lysere gult :) Det er det du mener med eggedosiskonsistens ikke sant? ;)
nellie sa for siden:
Ja, eggedosis er jo liksom endel tjukkere enn bare flytende egg:p
Nerthus sa for siden:
Jeg anbefaler en selv-test - JEG synes det er eggedosis god som noen med flytende natreen ihvertfall :)
sistegang sa for siden:
Stivpisk hvittene før du tar i søtning og plommene - da syns jeg det ligner mest på "vanlig" eggedosis.
TrillTrall sa for siden:
Tja... Jeg synes den er god sammen med bringebær f.eks., men alene er den ikke som vanlig eggedosis nei. Sukrin har en bismak som av og til gjør seg sterkt gjeldende.
Kitsu sa for siden:
Beste eggedosisen jeg har fått tilvar med en blanding av noen dråper natreen og litt splenda. Sukrin likte jeg absolutt ikke i den, merket for mye av bismaken.
Ullabulla sa for siden:
Min favoritt i øyeblikket er 2 egg pisket med 1 tsk splenda og 1 tsk sukrinmelis.
Dette piskes lenge til det kommer skikkelig volum i eggedosisen. Deretter tilsetter jeg 4-5 dråper vaniljeessens, 1 tsk bakekakao og 1 tsk fiberhusk og pisker igjen.
Fiberhusk holder eggedosisen stiv - det blir nesten som en luftig dessert.
Jeg har en liten kjøkkenmaskin og anvender de små vispene og pisker ved høyeste hastighet i et par minutter.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.