< Tilbake til oversikten

Spm ang. roing på romaskin

marithja sa for siden:

Hei!

Dere som har peiling på trening: Hjelper det å ro hardt og lenge på romaskin for å bli fastere/tynnere?? Det er jo ingen som bruker disse maskinene på treningssenteret så lurer på om det har nevneverdig effekt...
Jeg pleier å ro 5000 m noen ganger 10 000 m på 20/50 minutter...
Men som sagt: Får jeg mer muskler ? I så fall hvor, eller bedre kondisjon?? Eller hva??? Jeg elsker å ro nemlig:o så kunne tenkt meg å gjøre det mye, men hjelper ikke hvis det ikke er godt for noe :p

Kamilla sa for siden:

Hvis du har et bra tempo (les: har god puls) så er det bra trening det. Du får jo både kardiotrening og styrke på en gang. Veldig bra å kombinere med annen trening, så blir du ikke overbelastet på kun et sted.
Styrketreningen går på armer, bryst, skuldre og rygg, litt avhengig av belastning, og hvordan du drar. Gjerne varier litt med hvor bredt grep du har. :)

Nerthus sa for siden:

Også kan man sikkert kjøre intervall også på romaskin? :)

nellie sa for siden:

Jeg har testa endel med pulsklokke og er absolutt ikke fornøyd med forbruket i forhold til hvor sliten jeg blir. Blir jo kjempesliten i armene, men har ikke lært å bruke beina aktivt, så for meg blir ikke treningseffekten noe særlig med romaskin. Men det er sikkert en teknikk å lære, så man inlemmer hele kroppen som ved f.eks ellipse.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.