1979 sa for siden:
Hvordan kan en forvente at kroppen reagerer etter 4-5 dager med høykarbo?
1979 sa for siden:
Hvordan kan en forvente at kroppen reagerer etter 4-5 dager med høykarbo?
Gerd sa for siden:
Jeg opplever at inntak av høykarbo gir stress i kroppen, skjelvinger, vondt i hodet....
(og viss det er inntak av gjærbakst, full stopp i magen og mageknip...)
Og vektoppgang.
Nerthus sa for siden:
Du kan bli dårlig - uvel - full av vann... eller kjenne ingenting :)
Vi reagerer alle så individuelt - så om deg tilbake til det kostholdet som gjør at du føler deg mest vel (forhåpentligvis lavkarbo ler ) og skriv det på lista over ting du har gjort - og kanskje ikke trenger å gjøre så ofte - eller ihvertfall ikke over så lang tid en annen gang ;)
Megvel sa for siden:
Fytti - i går gikk jeg på en alvorlig kakesprekk i bursdagsbesøk og (etter to timer) fikk feberfrysninger/svettebyger og var helt satt ut. Blodsukkeret var helt fint, vaka rundt 5 men fyttikatta for no dritt. Det er det jeg sier - kroppen min liker ikke sukker lenger...
fjanni sa for siden:
Har hatt 2 og en halv dag på lavkarbo-fylla og er helt ødelagt i psyken i dag. Føles som jeg har vært sikkelig på fylla og har nerver. Skjelven, hareahjerte og generelt tror jeg hele verden vil meg vondt! :lol: Vannvekta jeg evt. har dratt på meg er jeg ikke så bekymret for... mye værre å være så psykisk sliten. :lol:
nisse sa for siden:
Jeg vet at det er ikke alle som klarer å sitte ved kaka uten å røre den. Men det går. Her har det vært kaka i nesten 2 uker. Bursdagsfeiringer i 2 helger og spising av rester i noen dager etterpå. Jeg blir ikke fristet av sont lenger. Jeg vet at det er den maten som gjorde meg feit. Greit å mine seg på mens man sitter der...
Så konklusjonen min er - prøv å ikke ha noen sprekk. Jeg hadde noen i fjor og til slutt hadde jeg en på 10 måneder. resultatet: gikk opp alt(8kg) som jeg har tatt av og 10 til. Denne ganger drikker jeg ikke i hele tatt og sprekk? ikke snakk om. kanskje på sommeren med litt frukt ;)
Mithila sa for siden:
Eg blir avogtil usikker på kva som blir rekna som sprekk... F.eks piska fløyte med smelta sjokolade (70% eller meir/sukkerfri)? Eller cashewnøtter? Å holde seg vekke frå kaker og sånt går bra, men av og til saknar eg t.d nybaka brød...mmm, ikkje det samme med lavkarbobrød..
Nerthus sa for siden:
Jeg anser lavkarbomat-sprekking for ikke-sprekking ;) Det syns jeg også hjelper på motivasjonen - at jeg klarer å holde meg til kostholdet jeg har valgt. Samtidig får man en feeling på hvordan det vil være å leve med dette kostholdet over tid - og man lærer at man faktisk KAN holde vekta selv om man "sprekker" med lavkarbomat ;)
Gerd sa for siden:
Jeg prøver bevisst å ikke kalle ting en utskeielse eller sprekk. Fordi det er så negative ord....:o
Men det hender at jeg spiser ting som ikke "er etter boka".
Prøver da heller å hente meg fort inn igjen og kalle det en erfaring.
Reise seg fort opp, børste det av seg og se fremover :ja:
Man kan ikke forvente at allt skal gå på skinner hele tiden... Vi er da bare mennesker :)
Trj sa for siden:
Jeg TØR rett og slett ikke sprekke. Jeg er redd de fysiske reaksjonene... Og det er ikke prektighet, men engstelse. :D
babydoll sa for siden:
Jeg har måttet spise pizza to dager på rad nå (3 stykker til sammen) fordi jeg er på reise om dagen, og det har vært eneste som har vært tilgjengelig. Har ikke merket noe på kroppen ennå heldigvis. Har ikke veid meg da, men jeg gidder ikke stresse med det, for nå har jeg tilgang på skikkelig mat igjen, og fortsetter bare som før :)
tattoogl sa for siden:
:d:d
Benedictee sa for siden:
Full av vann, trøtt, slapp, tiltaksløs, føler meg tung, trange klær, oppblåst, dårlig humør, trøtt, trøtt og enda litt mer trøtt.
Val sa for siden:
Jeg hadde en tre-dagers sprekk. Ingen problemer i det hele tatt, og gikk ned litt
Egwene sa for siden:
Sist gang jeg hadde skikkelig høykarbo-mat var en helg jeg var i Bergen.
Dagen etter første høykarbomiddagen hadde jeg så vondt i hodet at jeg såvidt klarte å holde meg på bena og jeg var kvalm og jeg småskalv:P
Senere om jeg har spist en bit sjokolade for fort og kanskje en bit for mye, ender jeg med kvalme og skjelvinger.
Så jeg klarer meg fint uten !:)
Bindi sa for siden:
Samme skjedde med meg, men er redd jeg må slite litt i etterkant nå.
TrillTrall sa for siden:
Slapp og daff, sliten av ingenting, stappfull av luft så jeg fiser som et middels gasskraftverk og halsbrann så det kjennes ut som det ligger og gurgler oppunder drøvelen. Jotakk.
Etherena sa for siden:
bobbla sa for siden:
Var på fest i går og drakk en del cider og drinker.... I dag har jeg hatt skikkelig sprekk med hamburger og litt softis, huff og huff.... Starter rett på lavkarbo i gjen i morgen, håper ikke en dags sprekk har ødelagt så veldig mye:rolleyes:
Bella78 sa for siden:
Har hatt en helg med deilige drinker og sushi. Altså et realt brudd i kostholdsregimet :_oy: Men, altså - jeg har ikke merket noe på kroppen annet enn at motivasjonen for å gå tilbake til dette kostholdet jeg egentlig elsker var LABER i går. Rare greier egentlig...(eller kanskje ikke - sushi er nemlig det beste jeg kan få:love:) Vel,vel var bare å ta seg i nakkeskinnet og hive seg på ketolysen igjen og i kveld er jeg tilbake i ketose :D
Dårlig samvittighet og følelsen av nederlag bidro hardt til at jeg i utgangspunktet, så vekta unngår jeg glatt i et par dager :)
<insert_scary_name_here> sa for siden:
Primært så merker jeg sprekk bare ved at jeg blir litt mer enn lovlig luftig i magen, og når jeg letter litt på det trykket, Vel - illeluktende fjerter har bare blitt døpt til karbopromper her i huset....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.