Startet på torsdag. Og kuttet ned til kanskje 50 karbs/dag.
Og jeg har det bare helt grusomt.
Inatt våknet jeg av hetetokter, og alvorlige angstanfall. Nå har jeg vært på do 2 ganger idag, og jeg har veldig løs mage. Det har jeg hatt siden start.
Jeg har bare lyst til å grine. Angsten bare kaster seg over meg mer enn noen gang (jeg har hatt store angstproblem tidligere)
Hva gjør jeg..? Jeg tenkte å spise litt mer karbo til frokost idag. 2 knekkebrød (6,7 karbs pr skive) med 2 egg.
Jeg kan ikke gi råd spesifikt i forhold til angstproblematikk - men det kan virke som om det ville vært bra med en gradvis, forsiktig overgang, heller enn å brått kutte ned på karbohydrat-inntaket? Da rekker nok også magen å henge bedre med...
Jeg ser du har vært medlem her en stund, men har du gjort en ny omlegging nå nettopp?
Jeg har alltid sett på det som en fordel å legge SAKTE om. Kutte ut litt og litt karbohydrater, øke langsomt på fettet, i stedet for å gå fra en høykarbotilværelse og hoppe rett inn i et ketogent kosthold. Da vil man få overgangsproblemer!
Så jeg tror du gjør rett å øke på karbohydratene, og heller ta en laaangsom nedtrapping, da det virker som om du har en ganske stor følsomhet for endringer. Det er ikke uvanlig å sammenligne sukkerabstinenser med abstinenser fra narkotikaavvenning, og ikke uten grunn.
Pass ellers på å få i deg nok væske, mineraler (særlig magnesium) og husk også på å øke på fettet når du igjen minsker på karbohydratene.
Masse lykke til! :)
Det blir en form for abstinens, kroppen hyler etter mer karbohydrater. Kanskje en mer gradvis tilnærming vil gjøre det lettere for deg, slik 157cm sier :D
Nå vet jeg ikke hvordan det er å ha narkotikaabstinenser, så jeg vet ikke helt hvordan det er. Men dette fikser jeg ikke i lengden iallefall..:(
Anyway.. jeg holdt veldig lavkarbo/ ketogent i 4 uker i april-10. Og kan ikke huske at jeg hadde slike reaksjoner som nå. Hadde den vanlige hodepinen i 2 dager, men ikke noe mer.
Magesium spiser jeg på kvelden, sammen med krom og kalium.
Nei, det er klart, men jeg regner med at de fleste har et inntrykk av at narkotikavvenning er hardt!
Som sagt så vet jeg ikke så mye om situasjonen din. Jeg har slitt utrolig mye med angstproblematikk selv, men har kjent på endringer med positivt fortegn på lavkarbo, fordi alt svinger mye mindre.
Man kan nok ikke regne med at man reagerer likt hver gang man endrer kostholdet. Kroppen endrer seg, etc. Men om du fortsatt ønsker å leve lavkarbo høres det ut for meg i alle fall som at det er en god idé å gjøre det langsomt.
jeg tror også at en gravdis omvending til lavkarbo er tingen! det er jo en stor forandring for kroppen og gå fra høy- til lavkarbo..
håper du føler deg bedre snart!! sliter i perioder med angst selv, og det er ikke noe jeg unner min værste fiende!! krysser fingre for deg, og sender gode tanker :)
Ville kanskje heller trappet litt opp på karbene jeg :) Opp mot 100-150 gr langsomme karber feks og se hvordan kroppen virker da :) Ei skive med grovt brød, litt fullkornspasta, ei lita potet til middagen, bønner, linser.... :)
Uansett hvilken metode du velger: Lykke til og ikke minst God bedring!
jeg har hatt det akkurat som deg.
det går over.
vel angst har jeg ennå,alltid hatt men pga dietten da det ble 10 ganger værre det har gitt seg,og diareen har gitt seg.
gikk noen dager så var det bedre.
bare hold ut,dette ordner seg.
Magnesium tar du alene før leggetid. Du skriver du bare har lyst til å grine. Gjør du det da? Jeg opplever ihvertfall å få angst om jeg motsetter meg mine egne følelser som vil ut. Gi deg selv rom til å føle. Drikk masse vann, spis masse grønnsaker og gjerne de med litt ekstra karbohydrater som sukkererter, gulrot, minimais og slikt nå i overgangen. Og fløte ser jeg for meg er beroligende. Krem med bær.
hei, kjenner en god del til angstproblemer, og håper jeg kan gi et råd til deg.
Angst og depresjon blir gjerne forsterket av karbohydrater (de dårlige) i kosthold, iallefall for min del. Mulig en brå kutt gir større, høytsvingende følelser, og karbohydrater "nærer under" alt det der...
Hva er du engstelig for?
Til noe helt annet, så kan TFT hjelpe deg med anstanfall, jeg har fantastiske resultater selv! -Tenk å ha kontroll igjen! :) Fantastisk.
Diare kan være fra anfallet, og like godt fra omstillingen eller en blanding. Her er det mange gode råd! :)
Det GÅR faktisk an å ta kontroll over angsten uten noen hjelpemidler i det hele tatt.. Det er nok at man er såpass pisst over at angsten styrer at man bare bestemmer seg for at NOK er NOK!!! Slik hadde jeg det. :o
Jeg ble rett og slett dårlig ved tanken på at angsten skulle styre meg resten av livet. Man dør ikke av angst. Greit, man kan føle at man dør, men man gjør ikke det. STOL PÅ DET!
Jeg ble kvitt min angst da jeg begynte med lavkarbo. Men hvis du kuttet ut alt tvert så er det ikke rart at du føler angst. :o Det er noe som kalles nedtrapping, skjønner du. Hvis du kutter tvert havner du med abstinenser og fandens oldemor.
Nå er kh kutta drastisk ! Røyken er kutta helt!! Og jeg stortrives!! Tenke de riktige tankene er alfa omega!!:ja::ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.