Hvis kroppen i ketolyse læres til å forbrenne fett, fremfor karbohydrater, og man spiser mye fett, hvorfor forbrenner da kroppen eget kroppfett, når den jo får større mengder inntak av dette i kosten allerede?
Dette lurte jeg også på. Jeg tenker, kommer en i skikkelig fettforbrenningsmodus, så kan en jo leve lenge på det en har, hvertfall når en er 20 kg over, som meg. Tenk det da, slippe å spise, men gå som en kamel hvor en bruker opp fettet på kroppen- deilig løsning.:D
det er mere krevende for kroppen å forbrenne fett enn glukose.
i tillegg øker gjerne forbrenningen på dette kostholdet, slik at kroppen bruker mer brennstoff til vanlig
kroppsfett er alltid like tilgjengelig for forbrenning, mens karbohydrater som brennstoff varierer veldig med inntak og forbruk og restitusjon
ved å tilføre kroppen minimalt med karbohydrater og samtidig mye fett, sikrer du at hovedbrennstoffet blir fett uansett om du har spist det eller bærer det på rompa
som de skriver her flere steder: Kroppen er ikke en forbrenningsmotor, den er en elektrisk-kjemisk motor.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.