< Tilbake til oversikten

Ferie i utlandet!

Sunda sa for siden:

Gleder meg SÅNN til kjærestetur! Blir borte i 5 deilige dager:D MEN så var det maten da.... Hva i huleste gjør jeg?? Bestiller jo selvsagt ikke poteter og pasta osv, men hva om det er feks sukker i sauser og dressinger...? Hvor mye "krise" er det? Vil jeg legge på meg flere kilo av det evnt?
Legger en ørliten demper på gleden vil jeg si - fordi jeg er så usikker på hva jeg skal finne på å spise:cool: Hotellfrokost er jo greit som regel, men så var det middag og sånn...
Og OM jeg nå går på en smell - hvor ille er det? Har lest et sted at det ikke er noe bra å gå inn og ut av ketose, så jeg er HYPERforsiktig her hjemme, og spiser KUN mat jeg selv vet hva er laget av (les: lager selv!).
Noen som har noen erfaringer her? :eek:

Gracella sa for siden:

Prøv å spis så lavkarbovennlig som mulig.
Regner med at å lage mat til å ta med er uaktuellt, så da er det bare å be om ekstra grønnsaker eller salat til maten, dropp desserten og andre matvarer som du ikke ville spist hjemme. I allefall i størst mulig grad :)

Hvis det er sukker/stivelse i sauser, dropp de (f.eks sursøt saus) eller spis litt. Du går nok ikke opp noe annet enn kanskje 1-2 vannkilo, de forsvinner ila uken etter at du kommer hjem igjen og fortsetter på ketolyse/lavkarbo.

Kos deg på ferien, du ;)

Sunda sa for siden:

Takk skal du ha! Betryggende at det er snakk om vannkilo og ikke fett....! Får prøve å holde tunga beint i munnen når jeg bestiller mat:rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.