< Tilbake til oversikten

Bodyscan? Måle kroppssammensetning i %

Rosekinn sa for siden:

Hei!
Jeg har en billig vekt som liksom skal vise hvor mye fettprosent og hvor stor muskelmasse jeg har. Den fungerer ikke som den skal :) Man får vel det man betaler for.

Men jeg kunne godt tenkt meg å fått målt hvordan kroppen min er satt sammen på en skikkelig måte. Jeg har gått den en del kilo og har fortsatt mange igjen. Jeg har nå begynt på lavkarbo igjen etter å ha holdt vekten noen månender. Nå vil jeg ned ytterligere noen kg og skal begynne å trene litt mer aktivt. Jeg antar at jeg kommer til å holde vekten stabil - kanskje til og me gå opp litt når jeg først begynner å få litt muskelmasse igjen!

Noen som vet hvor man kan få målt dette skikkelig? I trondheimsområdet til en billig penge? Hadde vært greit å sett at man hadde gått ned i fett og opp i muskler!

Photobscura sa for siden:

Det er ikke uvanlig at litt større treningssentere har kroppsanalyse. I følge denne har Elixia på Lada, og det koster 450 kr. Dette er i alle fall samme apparat som jeg målte meg på for et par år siden på et senter her i Oslo, og jeg fikk full gjennomgang av en som jobbet på senteret, og jeg syntes resultatet var lett å lese. Ikke kjempebillig, men jeg syntes det var verdt det for å få et realistisk bilde av både overvekt og problemområder mht muskler, og det er jo ikke så ofte man tar en sånn test heller.
Ellers er det vel bare å ringe rundt til andre treningssentere og spørre, eller du kan spørre i denne tråden!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.