Ja nå har jeg mer eller mindre stått på stedet hvil i 4 uker, da etter at jeg hadde gått opp 1-2 kg. Har siden variert med +- 1 kg, og de to siste ukene har jeg ligget på rett over 83. Kan ikke dere andre fortelle litt om deres erfaring med fenomenet? Eventuelt komme med tips?
Spiser forsåvidt ketolyse ved at jeg har en grense på 15- 20 karber til dagen og myyye fett. Har holdt på med det i en uke nå, før lå jeg på max 50 g karber, men stort sett kom jeg ikke så høyt, 30- 40 ca
Fokost
1-2 egg
Kaffe eller te med fløte, 1 ts cocosa og suketter
Lunsj
Ostechops med rømme og salami
Middag
Kjøtt/ fisk/ kylling md fløte/ rømmesaus og grønnsaker- blomkål, brokkoli, paprika (gul og orange) muligena litt persillerot eller kålrot i stappa (om jeg lager det) noen ganger løk
Kvelds
Øffer baconchips noen kvelder, stort sett i helga. Noen biter sukkerfri mørk sjokolade, innimellom. Ellers ingenting
Drikker peppsi max kun i helgene, drikker ellers vann, men ikke så mye. Kan sjekkenut bloggen min for å se litt hva jeg spiser, linke under her ("hva jeg spiser")
Vel - jeg opplevde det du opplever nå i 4-5 måneder. Gjorde ALT riktig, spiste ikke for mye og ikke for lite, holdt meg innenfor 15-20 karber, spiste lite erstatninger (kun 1 skive lavkarbobrød pr dag)
Prøvde først å kutte ut mesteparten av fløten - men det hjalp ikke noe særlig....
Fikk et tips her inne om å prøve å kjøre tilnærmet 0 karbo. Det hjalp...Nå har jeg gått ned nesten 2 kilo på 2-3 uker og for meg som har stått stille så lenge (og som aldri har gått ned noe særlig mye pr uke) er dette for meg MYE!!!
Kan være verd et forsøk hvis du føler frustrasjonen trenger seg på....
synes ikke jeg kan kalle meg utålmodig nå asså.
har vel gått inn i uke 7 nå uten noen forandring
dette blir de nye rutinene mine:
ikke tenke mat hele tiden
ikke tenke vann,vann,vann og atter vann
spise lite og ofte om det smaker best
spise vanlig fet mat med grønnsaker(over bakken)
kutte sukker helt som jeg har gjort
bevege meg litt ekstra ville nok vært en ide
skal ikke telle kaffekopper...
Føyer meg inn i rekken her.
Har vært på lavkarbo og sikkert i ketose siden august, og frem til jul gikk jeg ned ca 12 kg. Siden det har det stått bom stille, og jeg gikk kanskje opp 1-2 kg. Da er det altså snakk om 2 måneder uten noe nevneverdig forandring, tross at jeg er i ketose.
Jeg er inne i min tredje uke nå. Og fortsetter litt til så lenge dette funker for meg....har stått stille nå de siste fem dagene - men håper på en nedgang igjen snart.
Jeg spiser egg ja - i dag hadde jeg to stekte egg til frokost og to kokte egg til lunch....Er veldig glad i egg.....:p Det blir ikke helt 0 karbo på meg - men jeg prøver å holde meg så lavt som mulig....
Fordøyelsen er blitt mye bedre etter at jeg kutta ut grønnsakene (spiser kun Avocado og litt agurk nå), og jeg føler meg mer opplagt....
jeg sliter jeg og. .veide 85,9 ved nyttår, nå er jeg 82.9.. for 4 uker siden veide jeg 82,4.... så gikk jeg opp til 84 igjen og nå er jeg karret meg ned på 82,9 igjen.. Jeg har gått ned 23 kg totalt, men 20 av dem gikk jeg ned okt-des, og nå i år går jeg ikke ned..
Gått ned like mye på 2 mnd nå som jeg gjorde på 1 uke før nyttår.. veldig frustrerende, og jeg vet ikke hva jeg gjør galt. spiser lite karber, er i ketose, og ikke noe brøderstatning eller kunstig søtning :( sukk..
Jeg har også stillstand! Skikkelig irriterende! Hadde det ikke vært for at jeg snart skal gifte meg så hadde jeg kanskje vært mer tålmodig... Trenger -to eller tre kg til før kjolen sitter perfekt, ser ikke ut til at det kommer til å gå. Må vel sy den ut litt da... Jeg skal sette inn "dødsstøtet" da, og begynne å trene som en helt! Har vært litt smålabert fram til nå. Håper det løsner for oss alle snart:)
Jeg har bestemt meg for å prøve med litt pause, merker at jeg har blitt nærmest besatt av hva jeg spiser og når og hvor mye og hvordan det til slutt påvirker vekta- så tror jeg stresser vel mye. Så de siste dagene nå har jeg tenkt å kose meg, ikke ta av med maten- skal ikke frotse, men er heller ikke streng. Merker det er vanskelig, for selv om jeg nå gir meg lot til å ta en skive, så har jeg faktisk ikke så lyst på. Har spist litt mørk sjokolade, det var godt, og litt havrekjeks til teen, samt noen biter smågodt- men etter en bit så ble jeg så ekkel, og det smakte ikke som det pleier, så jeg fikk faktisk ikke lyst på mer.
Fokuserer på hva jeg har lyst på, spiser det som er godt, og som gjør at jeg føler meg vel- ofte lavkarbo egentlig, men litt høykarbo også. Har kuttet ned litt på fettet da, siden jeg spiser mer karber. Tenker litt mer type hold vekta, kanskje litt mer det jeg ville spist til vanlig når jeg har nådd vekta. Forsker litt på mat rett og slett, og skal nå reiser på ferie en uke. Tar en frisk start etter det, forbereder meg på å starte på 85 igjen, men det gjør ikke noe. En plass må man starte, skal ikke se meg tilbake når jeg setter i gang igjen. Skal snart begynne å jobbe, og det vil nok hjelpe, for da går jeg ikke her hjemme og tenker på hva jeg kan spise! snaske på
Jeg er veeeeldig lei av å se det samme tallet på vekta hele tiden nå, noen ganger høyere til og med! Jeg er nå en kg over minstenotering :( Så nå prøver jeg å kutte alle melkeprodukter, håper at det hjelper. Vet ikke hvor lenge jeg orker det da, fløte og ost er jo egentlig grunnen til at jeg trives så godt på dette kostholdet. Ble tacokjøttdeig med salat til frokost i dag:) Nam! :D
Ja, jeg trener. Stort sett rask gange i oppoverbakke på tredemølle med litt styrke etterpå om jeg har ork (Har tredemøtte hjemme.). Eller en skitur om været er bra nok:) Tilfeldigvis så sluttet vektnedgangen akkurat når jeg begynte å trene... kjempemotivasjon! Men jeg vet jo at trening er bra, så slutter ikke av den grunn:) Sjekker om jeg har noen partystoppere nå, håper inderlig det ikke er meieriprodukter. Fint å høre at stagnasjonen går over for andre, håper det løsner for meg også snart, har vel vært 6-8 uker nå... Vil så gjerne gå ned bare LITT til før bryllupet for å føle meg superfresh på den store dagen:) Ser for meg at det blir trening seks dager i uka de to siste ukene før bryllupet:p
Er hele tiden i ketose og likevel går vekten sakte men skkert opp. har gått opp 3 kg siden jul og siden jeg er liten og hele vektnedgangen var 9 kg, er dette 1/3 del av det flotte resultatet som kom på 3 mnd (sept-nov, stille i des).
Spiser etter "boka" og vet ikke min arme råd!!! Prøver nå 2. dag på rad å øke karber litt, i håp om at det skulle hjelpe...
Kosten i dag feks er veldig typisk:
Frukost: Egg og bacon, skinke, ost og spansk ferskost. Litt 2 av typer melon for ekstra karber.
Lunch: Blandet salat med laks og egg, olivenolje.
Middag: 2 stk Gerds pannekaker med sukkerfri syltetøy og litt hjemmelaget is (lavkarbo). 2 ruter melkesjokolade (kunne ikke motstå 1. gangen på mange uker)
Kvelds: Liten grillet kyllinglår, liten avocado og 2 cherrytomater. 2stk jordbær.
Er dette for mye mat. Ofte er det mere stekt mat med smør og olje.
Normalt trener jeg 2-3 ganger/uka, denne uken kan først på fredag.
Har ikke regnet på karber men vet at det har vært mindre enn 15 gr i lange tider(tror hele tiden) i håp om at det skulle hjelpe... Normalt har jeg tatt kjøtt med fett med brokkoli el blomkål i små mengder i tillegg til middag eller lunch. Vært sparsom med karber (grønnsaker), for lite kansje?
Kan jeg ha for mye proteiner? Trodde at mye proteiner er bedre enn flere karber?
Har spist mye fløte-og ostemat. Dette gjorde jeg fra begynnelsen av også, da rant kiloene av. Fleste karbene kommer av de. har ikke spist lavkarbobrød heller på en uke... fløteproduktene gir hjelp ved søtsuget og kosemat. Kansje kunstig søtning påvirker... alt det brukte jeg før også- hvorfor skulle de begynne å motarbeide meg nå???
Vekten går bare opp...f... frustrasjon er stor og skadefroden hos noen som var misunnelig med livstilen min øker...(der ser du, det er som alle andre kurer...!)
Nå vurderer jeg å bare skeie ut skikkelig i noen dager da enkelte påstår at det kan hjelpe. Hva er mest fornuftig, kan jeg "lure" kroppen" med til høyere fettforbrenning på den måten?
Etter å ha kuttet meieriprodukter i tre dager har jeg nå gått ned ett kg! Jeg drakk mye te med fløte tidligere, og spiste mye ost. Nå spiser jeg ingen av delene en stund, så skal jeg prøve meg litt fram etter hvert:) Ost og fløte er favorittmatvarene mine på lavkarbo :) Håper bare nedgangen fortsetter nå!
Jeg sykler, danser og bruker Ab Cirkle Pro ;) Pga av skjelettskader er ikke styrke aktuelt for meg.
Men merker godt at dess mer trening, dess mindre vektnedgang.. Positiv virknking på cm da :D
Da ser det ut til at stillstanden min offisielt er over! Jeg var redd for at det skulle fortsette inn i evigheten, siden jeg ikke har veid så lite som nå siden barneskolen :p Min løsning (som jeg nevnte i et tidligere innlegg): Kutte fløte, ost og andre meieriprodukter (minus 2ss cottage cheese, viktig ingrediens i frokosten min). Jeg har spist like mye/lite kunstig søtning som før, for å utelukke at det var det som var problemet. Så nå skal jeg oppdatere tickeren min for første gang på leeenge, -600g :D Har egentlig gått ned 1.6kg de siste fire dagene, men gikk opp en kg forrige måned, så det blir 600g ned netto:) Hurra! Da er det håp for alle;)
Jeg bare lurer på om du putter inn maten du spiser på diett.no eller andre steder for å se hvor mye kalorier/fett/proteiner/karbohydrater du spiser i løpet av en dag? I såfall ville jeg vært interessert i å høre om hvordan det har endret seg etter at du kuttet meieriprodukter?
Hei:) Jeg har skrevet inn på diett.no noen få dager, fant ut at jeg spiste ca 2000 kalorier, hvorav en stor andel kom fra fløte, ost og smør. Jeg fikk også et lite karbohydratsjokk, ca 70kh om dagen, men i ketose uansett! Så nå spiser jeg ganske mye mindre kalorier, noen dager faktisk bare 5-600(!). Prøver å unnga det da, men det ser ut til at jeg går ned uansett. Jeg har kuttet endel karbohydratbomber i tillegg (Biola, havremel f.eks.), så nå ligger jeg på ca 3%kh, ca 70% fett tror jeg, det varierer veldig. Merker at magen er mindre oppblåst faktisk!
Har du også stagnert Val? Det er så vanskelig å være tålmodig da! :) Men det lønner seg til slutt!
Nei, kjører på med masse smør fortsatt, elsker smør! :D Også har jeg sett at det virker som om folk her inne ikke kutter smør når de kutter andre meieriprodukter. Sikkert fordi smør stort sett er fett? Jeg vet engentlig ikke nok til å si noe om hvorfor smør ikke må kuttes også. Men det virker ihvertfall:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.