Ja, jeg kommer meg liksom ikke vidre ned, siste uka har jeg ikke gådd ned noen ting, heller litt opp.... Jeg veier meg alt for ofte da, derfor ser jeg at vekten varierer veldig med ca 500 - 700 g det er såååå irriterende, jeg kan ikke komme på noe jeg skulle ha gjort feil heller.... Håper d løsner snart og går rette veien igjen....
Ja samme her... Har stått på det samme og litt opp så ned igjen de siste ukene.... Men vi får være tolmodig, å håpe at det plutselig slipper taket, å vi plutselig raser ned!
Vi gjør hverfall mer med det enn ingenting! Å det er jo bra;)
Er i samme båt som dere, men har nå tatt meg selv i nakken og spiser slik jeg gjorde de første ukene. Merker at jeg har sklidd litt ut i forhold til kostholdet jeg følger...dvs at jeg ikke har fått i meg nok fet....og det virker nå som at det har begynt å løsne igjen :D
Ja, har ikke vært så sulten i det siste, så det har stortsett gått i kokte egg med majones.... Bare for å få i meg noe... Har også stekt meg litt kjøttdeig å surret i rømme med krydder med salat til. Hatt mye å gjøre denne uken, med tøffe nattevakter og bursdagsfeiring, syke barn og vi har hatt problemer med begge bilene, så det har kansje vært litt stress og lite søvn. Tror jeg må prøve å ta opp treninga igjen, har ikke hatt energi til å prioritere det..
Redningen for meg da jeg ikke har hatt lyst på mat har mange ganger vært å lage oopsie roll å brukt det som pizzabunn, hverdagspizza kaller jeg det for :D Fyller da på det jeg har og har lyst på, salami, kjøttdeig, masse ost, jammi :D
Har en skikkelig dårlig periode for tiden, er altså på tur opp i vekt - og jeg spiser helt riktig.... Hva skjer? Er på nippet til å gi opp jeg - har ikke tid med denne vektoppgangen - skal jo ned 12 kg før jeg skal ha prøverørhehandling:( Skal jeg ha is i magen og fortsette? Vil det snu tro? Er livredd for å gå opp de 5 kg som jeg gikk ned med nutrilett :(
vi er flere i den båten gitt :)
Jeg har gått opp to kg. Men så koser jeg meg med mye mat også. Fikk raskt utslag på sticksen, men nå får jeg ingen utslag. Men føler at formen er OK. Bortsett fra at jeg ikke går ned. Men prøver å ikke stresse så mye med det! Er jo ikke resultatet fra uke til uke som gjelder, men på lang sikt. Men kjenner det hadde gjort seg med litt positiv nedgang snart. Må prøve å finne ut hva som gjør at jeg går ut av ketosen?
men holder meg jo rundt 15 karbo om dagen, men har gått ut av ketosen, kanskje pga tyggis? - men hvorfor legger jeg på meg da? Kan virkelig sukkerfri tyggis ødelegge så mye? forvirrende :)
ikke lett dette.
jeg har oxo det samme problemet.
tror jeg er av dem som må se litt etter hvor mye kalorier jeg inntar pr dag.
har satt opp menyer for å unngå for høyt inntak av kalorier,kanskje dette vil hjelpe.
ikke gidder jeg å fylle på med fett utenom måltidene lenger heller.
det jeg spiser av fett skal enten komme fra matproduktet el jeg har på litt majones el ost på de magre sortene som feks,kylling uten skinn og svine file da dette er så magert.
Nesten all sukkerfri tyggis og de fleste sukkerfrie pastiller er søtet med xylitol og/eller sorbitol. Disse påvirker blodsukkeret og må taes med i karboregnskapet.
Er det xylitol, bør du regne med halvparten av de oppgitte karbene. Er det sorbitol, må du regne med alle.
Tviler på at dere klarer å spise så mye av sukkerfri tyggis at dere går ut av ketose, men det kan nok hindre vektnedgang.
Det har løsnet litt for meg! I går kunne jeg oppdatere tickeren min med minus 1 kg;) den har stått på det samme i nesten en mnd, da jeg har vært på det samme, og +1 kg...opp og ned og opp og ned.... Jeg har ikke stresset noe med vekta, har vært i ketose hele tiden og vært veldig tolmodig, synes jeg hvertfall;) men det lønner seg å være tolmodig! Det må jo løsne etterhvert;)
Her og! Gjekk på vekta i dag, første gong viste den eit tal, men så kom eg på at eg sto med noko i hendene og gjekk på ein gong til, då viste den plutselig 2 kg mindre...rart. Tok ein sjekk som viste det siste talet ein gong til. Men aldri om dei få tinga eg hadde i hendene veide 2kg! merkelige saker... satser på det siste talet er rett..
For dere som går mye på vekta å ser variasjonene på vekta, så må jeg nok berolige dere med at det er vannvariasjonen i kroppen dere ser og ikke fett. Fett går saktere ned og opp enn vann.
Høres ut som et fornuftig grep du gjør nå, Titti76.
Angående tyggis så står det på pakkene antall kalorier. Selv tygger jeg flere pakker daglig uten at det har noe å si for vekta eller fordøyelsen. Kanskje kaloriene forbrennes av all kjevegymnastikken?;) Men er man av den svært følsomme typen som får høyt blodsukker av kaffe, aspartamen i sukkerfri brus etc. så er nok både tyggis, sukkerfrie pastiller og all form for søt kosedrikke og kosemat lurt å holde seg helt unna.
sorbitol og xylitol er sukkeralkoholer. Sorbitol brytes ned til vanlig sukker i magesekken og skal regnes med, eneste sukkerfri med dem er at de er mer vennlig for karries på tennene.
Så det kommer alt an på hva slags type sukkeralkohol det er.
En annen ting er at sukkerfrie produkter kan være en såkalt "partystopper" for noen. Dvs. hindre vektnedgang - det er individuelt for alle, så man må bare prøve seg frem.
Jeg kan iallefall ikke spise sukkerfri sjokolade uten at vekten går litt opp, eller stagnerer..
Xylitol brytes også delvis ned til sukker i tarmen, derfor må den telles med. Men man pleier å regne med halvparten av det som er oppgitt, siden den bare brytes delvis ned til sukker.
Så sukkeralkoholer er ikke bare sukkeralkoholer.
Det står det en del om i Ketolyseboka - i tillegg til at man kan finne dette ut når man googler.
Jeg har skikkelig jojo vekt noen ganger. Går fort ned, så står jeg litt stille, så litt opp litt å så raser jeg ned igjen. La merke til dette fordi jeg veide meg hver dag i starten. Nå for to uker siden gikk jeg opp 1.5 kg på null tid liksom og nå har jeg gått ned de kiloene igjen :) Jeg har ingen utskeielser og når jeg koser meg så er det lavkarbo is/sjokolademouss o.l. Ser ingen sammenheng med dette heller. Har vært i ketose hele tiden også, helt til i dag :cool: Men får skylde på mensen ettersom jeg fortsatt går ned og heller ikke har forandret kosten noe.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.