< Tilbake til oversikten

Mageproblemer

Elmermor sa for siden:

Har vært plaget av treg mage i mange år.:mad: Trodde det skulle bli bedre med lavkarbokosthold, siden det er såpass mye fett. Har nå holdt på et par uker, men nei ingen store forandringer.:rolleyes: Tar Oxytarm, uten at det hjelper noe særlig. Har hund, og går daglig en time i tereng. Er takknemlig om noen har noen gode råd å dele med meg.:)

marit72 sa for siden:

Jeg har også alltid vært plaget av hard mage, nesten så jeg til tider har trodd at det har vært noe alvorlig galt med tarmene mine. Har nå spist lavkarbokosthold i snart 8 uker. De første 3 ukene merket ikke jeg heller noen bedring, men jeg kom meg på do når jeg spiste fløtegrøt som det er masse fett i. Nå derimot virker det som om ting har blitt mye bedre. Jeg er regelmessig på do så og si hver dag. Passer på å drikke masse vann. Starter dagen med pannekaker laget av 2 egg,fløte og 3 store ts fiberhusk som inneholder masse fiber for magen. Steker i masse smør og jeg synes det er så godt. Sammen med 2 store glass vann. Dette gir ihvertfall min mage en veldig god start. Til de andre måltidene om dagen spiser jeg alltid en stor porsjon grønnsaker. Lykke til:)

ada-emilie sa for siden:

Det skal gå over. Men drikk masse masse vann, få i deg nok fett og prøv knuste linfrø eller loppefrø i vann. Eller: ta store doser magnesium. Magnesium må du ta på dette kostholdet. Prøv 600 gram på kveldstid. Det oppløses i vann så overdoser er ikke farlig fordi det løper ut med tarminnholdet. Du kan få kjøpt i pulverform, magnesiumsulfat, det er billigere i lengden. Senere trenger du ikke så stor dose kanskje.

Elmermor sa for siden:

Takk for gode tips. Skal teste dem ut.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.