< Tilbake til oversikten

en drøm av en lunsj;O)

#1

ayliah sa for siden:

Dette måå jeg bare dele med dere andre:D
Spiste nettopp den beste lunsjen jeg har hatt på leeenge!;)

Kjøp inn en pose med mexicanske kalkunboller(Prior),Legg på noen skiver oppå de,og varm i mikroen.Ha litt rømme ved siden av..NYDELIG;O)

Jeg savner ikke tacos så mye nå...hihiss:D :D


#2

ayliah sa for siden:

Posen er på 225 gram,og karboinnholdet er 4.6 g pr.100 g
så litt under halve posen til lunsj..og resten neste dag er vel greit?:D


#3

Iset sa for siden:

legg på noen skiver oppå de? brødskiver? :confused:


#4

ayliah sa for siden:

sorry....:o neida...gliser..ikke brøskiver,men osteskiver,,tihi:p


#5

Iset sa for siden:

hehehe det var egentlig det jeg trodde ja :p


#6

Skorpia sa for siden:

Hvorfpor savner du taco????

Du kan jo spise det meste av tacoen da,lag deg soyapannekaker og bruk de som underlag i stedet for skjell el.
Bare husk å kutte ut maisen,for den inneholder stivelse.


#7

ayliah sa for siden:

Skal lage meg disse pannekakene og plettene..men først må jeg ha alle ingrediensene:D Men det var skikkelig godt...det jeg hadde idag:)
men apropo..hva med tacosaus??det står ikke noe innholdsfortegnelse i feks..old el paso tacosaus..og får at det skal bli noenlunde taco ..synes je smaken av denne må ligne litt iallefall;)
Vet du om et godt forslag til tacosaus??


#8

Skorpia sa for siden:

Må inrømme at jeg jukser der:-),ikke si det til noen;) jeg bruker den som kommer i dinner pakka. Bruker jo ikke så mye da,men soyapannekaker med tacodill og dall rulla sammen og masse ost på toppen varma i mikroen smaker kjempegodt:-) HRMF!!! Skulle vel ikke fortalt en på intro at jeg jukser av og til,men det er helgejuks,og jeg jukser alltid litt i helgene:-)

#9

ayliah sa for siden:

Godt å høre skorpia..for etter introen..kommer jeg til å jukse også..hehe:o Men det er vel kanskje ikke uhorvelige mengder vi trenger av akkurat sausen heller...men det setter jo litt spiss på smaken da:D men det skal jeg jammen prøve..soyapannekaker med resten av inventaret..og uten mais ja..hihi:)


#10

Skorpia sa for siden:

LA MEG SI DET SÅNN.Helgejuks med lite karbo gjør det levelig på Atkins.

Greit å være streng,men jeg har levd så lenge på denne dietten det har blitt en livsstil.
Regner med at noen kommer med pekefingern,men for meg er det viktikst å føle meg sunnog frisk:-) uten medisiner.

Lurer faktisk på en ting til?
Er det ingen andre her som har blitt kvitt allergier,dvs,kløe etc. etter induksjonen????


#11

ayliah sa for siden:

ja..den skal jo være levelig også denne dietten da:) Vi lever bare en gang..og det har jeg blitt fullstendig klar over i det siste:)
Har hatt litt eksem på hendene,ikke merket at det har blitt bedre(er ikke såå mye da)..men jeg har snarere tvert imot hatt tørrere hud enn det jeg har nå..Merkelig!!Legger,lår og mage er så tørre!!Aldri vært sååå tørr før jeg..ennå jeg drikker jo BØTTEVIS med drikke(vann.farris og glitre)
Noen som har erfart dett selv??:(


#12

psilocybe sa for siden:

Minimais har bare 2,6g karbo / 100g.


#13

ayliah sa for siden:

er det så stor forskjell på "vanlig"mais og minimais??og jeg som elsker Biff shop suey...med vannkastanjer og bambusskudd og ja..akkurat..minimais!!Kankje ikke Kinamat er så galt jeg hadde trodd allikevel da??:D Men jeg er litt skeptisk til den sausen de har til shop sueyen...hm..!!:cool:


#14

nalana sa for siden:

....lager man soyapannekaker?

Har et eksempel på god taco-kjøttsaus for de som er interessert.:

400 gram kjøttdeig
1 lite glass tomatpure
1/2 boks hakkede tomater
ca 1/3 av et salsaglass
chillikrydder, godt med pepper eller kayenne, og til slutt en "hemmelig" ingrediens:
bittelitt av oljekrydderet fra den brune yum-yum nuddelpakken. (husk å kaste nudlene)

Dette blir kjempegodt, har testet det på gjester med stor suksess. Man slipper å bruke posesausen som sikkert er full av mel og annet svineri.

Under tacoen bruker jeg noe som heter papadums eller korni flatbrød. Papadums er ypperlig men vanskelig å få tak i. Har derfor lyst å prøve disse pannekakene noen snakker om.

Nalana : )


#15

Skorpia sa for siden:

Tørr hud hører jo vinteren til,har du badekar anbefaler,jeg å ha oppi en spiseskje med oliven eller jornøttolje i badevannet,det gjør underverker,gjerne sammen med noen aromatiske oljer i tillegg da.
selv har jeg alltid hatt tørr hud om vinteren,og det hjelper utrolig mye da. For jeg er ikke flink til å smøre meg etterpå for å si det sånn:-),synes det er direkte kjedelig:-)


#16

Iset sa for siden:

se på kokeboka ;) (introdusjonsfasen)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.