< Tilbake til oversikten

Remas baconchips, nytt produkt fra Kims

chikelu420 sa for siden:

Supergodt! 1,4 g kh per 100 og smaker som baconships du får kjøpt på kino. Enda bedre når du varmer det:D

Også så sunt da gitt! 65 g protein, 1,4 g kh og 30 g fett per 100, love it!:)

bigmum sa for siden:

Remas baconchips? Men det er altså Kim som har laget det, så da selges det sikkert på alle butikker som har Kims eller? Ikke bare Rema, mener jeg? Men er det de svarte posene, eller har det kommet noe enda helt nytt? Nå ble jeg sugen gitt!

marjusen sa for siden:

aj aj aj. Give us more info:D hehehe

kan du ta ett bilde av posen og legge ut? jeg vil også ha:D

TrineG sa for siden:

... jeg vil også ha :D Vis oss !! hihi:)

chikelu420 sa for siden:

Det er den som ligger på linken til Arnakristin, ja. :D

Superdigg, mye bedre enn baconsvoren fra maarud. Kan stemme at det ikke er noen nyhet, men jeg har ikke sett den på Rema før nå ihvertfall:)

bigmum sa for siden:

Nååå.....skuff!! Dette er jo den "vanlige"....:p Men det var spennende så lenge det varte, hihi :D

marjusen sa for siden:

bah, skuff ja. den har 1,6 kh pr 100 gram, ikke 1,4. Derfro jeg hadde ett lite håp.

og den smaker absolutt IKKE som på kinoen:p men det er fordi kinoen herover jaffal bruker slik baconsnack med masse karber:P

scartz sa for siden:

Er det noen andre enn meg som har merket at baconcrips ikke smaker like godt på kinoen lenger? (Gjelder både Bergen og Stavanger i mitt tilfelle) Kanskje for 1-2 år siden er jeg skråsikker på at de har byttet merke eller noe, for plutselig mistet baconcripsen MYE av smaken sin! :( Nå føler jeg at man såvidt smaker krydderet på crispen...

comare sa for siden:

Jeg har sett helt nye poser frs KIms , de er helt gullfargede , men prisen var 42 kr......kjøpte derfor ikke...

bigmum sa for siden:

Har aldri sett SKIKKELIG bacongull på kinoen, bare sånn karbo-skvip....så det er leeenge siden jeg smakte det på kino :)

skripet sa for siden:

Hei,
angående Baconchips..den beste jeg har funnet så langt kan kjøpes på Europris. Det er en dansk type med Barbeque smak. Bedre enn Kims og Maarud synes jeg da de er mye mer "fluffy" (altså ikke så kompakte) samt mye mer krydret.

marjusen sa for siden:

Hva er karbo innholdet på denne? Hørtes god ut

Iset sa for siden:

Du har ikke tatt feil type da? De har nemlig i noen år nå, fått en "fullkorn"-type baconsnacks som smaker ganske annerledes, svakere og dårligere, og har en annen konsistens. Flatere og mindre luftig, liksom. Jeg tok feil en gang og ble så irritert! De ser like ut i farten.

krepso sa for siden:

Jeg synes at den på Europris som heter ekte baconsvor er best. (Blank pose med gul lapp). Karbo 0g. Protein 65g. Fett 31g. PR. 100g.

Lurer litt på om det kan være rett. Tenker at karbo, fett og protein tilsammen blir 96g. Hva er det da i de siste 4g, jeg mener 100g er jo 100g.

ada-emilie sa for siden:

Vann. Men trådstarter, du sier "så sunt da gitt". Er det produsert sunt da?

Shooterr sa for siden:

Meh, fullt av glutamat. Styrer unna.

senorita sa for siden:

det må da ikke bli 100 til sammen?

feks roastbiffen som jeg spiste nå.. 0,5 gram karbo, 2% fett og litt over 20 g protein.. da er det jo 80 % annet.. Sikkert mer i maten enn protein, fett og karbo? vann er der vel 70-80% kanskje da eller noe?

marjusen sa for siden:

Ettersom kostfiber ikke tas opp i kroppen er det trekt fra så kan være noen prosent av det og ja

bigmum sa for siden:

Jeg kjøpte meg en pose i går, nam, var jo deilig selv om det var den samme gamle, hehe. Men, er det bare jeg som synes det er ganske FARLIG å spise baconsvor?? Det setter seg så fast i halsen, noen ganger får jeg bare svelget det halvveis og blir nesten kvalt! Drikker MYE vann når jeg skal spise sånt noe ja!

Tiki sa for siden:

Den kjenner jeg igjen. Kan jo få hals/brystsmerter av å spise baconsvor. :rolleyes:

Mellon sa for siden:

Jeg liker best øffer jeg, og den har 0 g karber. Ekte baconsvor, og liten pose holder til oss to, så blir det dermed ikke spist så mye som av en stor pose

marjusen sa for siden:

Er det 0 karbo så er det vel ikkeno problem å spise MYYYE? hehe. værtfall jeg som er på ketolyse. Vanskelig å få i seg nok fett.

ada-emilie sa for siden:

Er vann ja.

scartz sa for siden:

Selv om de er 0 gram karbo er de vel egentlig usunne allikevel? Har det ikke blitt frityrstekt i en eller annen ugunstig olje?

marjusen sa for siden:

Hmm, det aner jeg ikke. Trodde ikke det, men kan vel hende? Noen som aner dette?

Kunne vært intr. å vite om man faktisk kan bruke baconvor for å få opp fettprosenten hver dag, eller om det burde begrenses pga noe?

scartz sa for siden:

Ingredienser:

Svinesvor, solsikkeolje, krydderblanding: salt, druesukker (mais), sukker, gjærekstrakt, smaksforsterkere (natriumglutamat, dinatriumguanylat, dinatriuminosinat), løkpulver, paprika, krydder, tomatpulver, potetfiber, maltodekstrin (potet), antiklumpemiddel (silisiumdioksid), vegetabilsk olje (kokos/palmeolje), aroma, krydderekstrakt (paprika), røykaroma, fortykningsmiddel (gummi arabicum), antioksydanter (E 472c, E 307, E 304a).

scartz sa for siden:

Det står at chipsen kokes i solsikkeolje, ser jeg under "Om Kims"

marjusen sa for siden:

Det er med andre ord ikke 0 kh pr 100 gram, men under 1 kh pr 100 gram:)

scartz sa for siden:

Hmmm nå viste jeg for den svarte posen. Lurer på om den ang 0 karbs var den fra Europris? Men jeg snakker vel egentlig om generelt alle baconchips poser...

Jeg tenker sånn at disse Baconsnacks posene funker fint som kos. Ikke sunt, men mye bedre alternativ enn disse potetchips variantene man har :)

Jabba sa for siden:

Noen som klarer å fremskaffe bilde av denne 0 gr karbo Baconkrispen Øffer?

Tone-G sa for siden:

Jeg vil bare informere alle sammen om at jeg spiser bacongull som jeg dypper i seter rømme og drikker et glass vin og et glass vann til.. Helt fortreffelig! :sikle:

scartz sa for siden:

Jeg dypper bacongullet i guacamoledipp! :D

chikelu420 sa for siden:

Hei dere:)

Skjønner at det er lenge siden denne posen kom ut, og jeg som bare har vært litt treg. Trodde den var ny, jeg. Hehe. God synes jeg ihvertfall at den er:rolleyes:

Til dere som har stilt spm om oljen som er brukt, så er det solsikkeolje. Er ikke så veldig inne i hvilke av de type oljene som er sunnest og 'best'. Jeg brukte kanskje feil ord når jeg sa: også så sunt da gitt! Jeg tenkte mest på antall karber og fokuserte ikke så mye på oljen som var brukt. Men takk for at dere retter på meg :)

Tiki sa for siden:

Jeg googlet øffer bilde:
www.goodcandy.no/ds_product_info.php/products_id/888

Ser denne var med BBQ smak og mere orange i fargen på posen, den originale er ikke orange i bakgrunnen, men ser ellers lik ut.

marjusen sa for siden:

Hmm, jeg kjøpte fleskesvor med BBQ krydder på europris i går. Tror jeg rett og slett ikke liker fleskesvor jeg. Da er nok ostechips mer for meg:D

Tone-G sa for siden:

Jeg syns ofte de billigmerkene smaker vondt-- Flesket er rett og slett harskt syns jeg.. Kanskje ikke så rart de selger det så billig!

Jeg betaler heller for litt kvalitet :ja:

Jabba sa for siden:

Takker og bukker for bilde.....det er så utrolig mye lettere å lete etter produktet når en har sett bilde....:p

anjad sa for siden:

Rema har kommet med et nytt produkt, det er helt riktig, og det er ikke baconsvor.
Det er slik som var på kino før, de har hatt det tidligere men i annen pakning (landlord eller no)

skripet sa for siden:

Hei,
jeg har ikke noen pose i hus nå for å sjekke, men mener velding bestemt at den hadde 1, noe karber...1,1 eller no sånt...regner med at det er fra krydderet. Var dog ikke noe sukker på lista over krydder:)

Bruker selv denne baconcrispen (sammen med parmesan) til å lage panering på chicken-nuggets:)

TrineG sa for siden:

Den bruker jeg også :D Den er god !

Kirk sa for siden:

..Baconchips er ikke sundt fordi det inneholder lite karbohydrater, det er usundt fordi det er fritert i (vaaarmt) stekefett. Du bør heller spise litt ekstra karbohydrater enn å tette blodårene dine vel? Karbohydrater = energi. Så lenge du ikke overdriver med karbohydrater til vanlig så trenger du ikke kompensere med å prøve å tette blodårene dine :p

Det blir neeesten som å unngå vanlige næringstoffer til fordel for gift.. Karbohydrater eller gift, hmmmm jeg lurer på hva jeg ville ha valgt.

vimsen85 sa for siden:

Øffer sin er fritert i grisefett, Så jeg tenker at den er den beste av alternativene, selv om den har to e-stoffer. Har ikke sjekket hva de to er, da..

Dietta sa for siden:

Helt riktig - den grisen er bokstavelig talt stekt i sitt eget fett :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.