Jeg gikk ned 18kg med ketolysekuren sist vår/sommer/høst. Har hatt en lang pause fra november til januar. Starta på igjen med ketolyse i januar, men klarer ikke holde det denne gangen, er så lei maten og skeier ut for ofte.
Har nå tenkt å holde meg til lavkarbo, men ikke ketolyse.
Trener fast 2-3 ganger i uken, i tillegg til aktiviteter med barna, det har holdt meg på en stabil vekt siden november
Dere som går på det, hvordan er vektnedgangen. Hvilke karbohydrater spiser dere? Har dere dager dere spiser mer karbohydrater enn andre? Spiser dere fett? Hvor mye trener dere?
Det var i grunnen et godt spørsmål
Jeg kan gå ganske høyt opp i karb om dagen uten å gå ut av ketose, har vært oppi rundt 40g noen dager, men holdt meg stort sett rundt 20 da jeg var i ketose.
Jeg tenker vel stort sett et sted mellom 40-80g om dagen, da i form av hjemmelaget lavkarboknekkebrød og grønnsaker.
Er selvsagt helt borte fra sukker, mel, pasta, ris og poteter. Veldig forsiktig med rotgrønnsaker.
Takk for tipsene, føler meg forsåvidt godt opplest på de fleste lavkarboemner, men man kan jo alltid lese mer.
Jeg er mest ute etter andre sin vektnedgang, jeg opplevde å gå fort ned i vekt da jeg var i ketose og ser for meg at det vil gå seinere nå og det er helt greit.
Jeg har kanskje formulert meg dårlig, men det jeg egentlig lurer på er hvor mye folk går ned gjennomsnitlig pr uke på lavkarbo og hvor mye spiser/trener de for å gå ned den vekta.
Jeg vet det er individuelt, bare er nysgjerrig på hva andre klarer ;)
Men hvor mye i vekt skal du gå ned da og er du mye overvektig ennå?
Jeg har bare ca. 7 kg igjen og det går gørrsakte nå syns jeg, mellom 2 og 4 hundre gram i uka går jeg ned nå...bør egentlig bare være fornøyd med at det går nedover i det hele tatt :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.