Jeg har brukt samme mengde, men siden vi ikke er så vant til søtsmaken så kan du kanskje ha mindre i? med mindre mengden er viktig for å få til oppskriften, da...:confused:
jeg tenkte jeg skulle bruke sukrin til alle,men kanskje jeg heller bare skal lage den skikkelig til de, å så lage en bitte liten porsjon til meg selv, så gjør det ikke noe om den ikke smaker så bra til meg selv,
jeg er ikke vant til å bruke sukrin er derfor jeg spør, for andre som ikke går på dette, vil 100 g sukrin smake som 100 g sukker? merker de forskjell?
Jeg bakte en sjokoladekake der jeg testa med å bytte halve sukkermengden med sukrin (turde ikke bytte alt ettersom jeg ikke hadde testa sukrin før), og fikk tilbakemelding på at kaka var god -men veldig søt.
Dette var da en vanlig sjokoladekake med hvetemel og alt, men jeg ville ha mindre rent sukker i den. Ut fra tilbakemeldingen ville jeg prøvd meg frem med mindre sukrin enn sukker. Det er jo litt forskjell på hvor glade folk er i søtsmak også :)
Sukrin søter kun 75 % av hva sukker gjør, så du bør vel da ta ca 125 gram
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.