Helene sa for siden:
Hvordan får man BEST størrelse på avataret? jeg synest mine alltid blir så små:o
Bilde jeg vil ha er 18kb altså lite nok.. men like vel er det ikke 80x80 pix. så da vil det ikke laste seg opp.. :confused:
Helene sa for siden:
Hvordan får man BEST størrelse på avataret? jeg synest mine alltid blir så små:o
Bilde jeg vil ha er 18kb altså lite nok.. men like vel er det ikke 80x80 pix. så da vil det ikke laste seg opp.. :confused:
Skorpia sa for siden:
Tro de fesre avatarene er omtrent lie stor jeg,fr det er ikke mange pikser vi har å gå på på avatarene,det er bare litt forsjell på fasongen.
e
Her er pusemamman til en forandring fra rotta:)
HP sa for siden:
Du trenger å "crop"e eller klippe et utsnitt av bildet. Hvis ikke blir det ikke bra ;)
80x80pixler er grensen. Støttemedlemmer har 125x125 :)
Helene sa for siden:
Oki.. det jeg har er 80x80. men jeg synest det ser så lite ut.. men det får være sån da..
HP sa for siden:
Det var derfor jeg skrev at du trengte å lage et utsnitt. "Crop" på engelsk :)
Helene sa for siden:
Har allerede gjort det ;) bilde er MYE større
boble sa for siden:
Åhhh..holder på å bli sprø av dette avatat-tullet. Har så lyst til å ha bubbels fra power puff jentene som min avatar,men fikk det ikke til da jeg ble medlem her. Tnkte jeg skulle prøve ijgen siden jeg har litt flere pixler til rådighet,men uansett hva slags bilde jeg finner,så er det noe galt med det. Knurrrrrrr....
Har sittet nmed dette en stund,for å si det sånn! Er ikke den data-kyndigste i verden heller,selv om det kommer seg.
Som sagt ....knurrrrr...
Aline sa for siden:
prøv med denne :)
HP sa for siden:
bitmap filer kan ikke brukes som avatar. De er kun egnet til bruk på et windows skrivebord.
Lagre som jpg, jpeg, gif eller png ;)
Aline sa for siden:
ok, denne da :)
boble sa for siden:
Tak for at du tok deg bryet,Aline. Men det er jo så alt for mange pixler i det bildet.
Eller går det an og redigere det og? Føler med helt tett i pappen av dette,jeg
Albertine sa for siden:
Det skal være helt fint det bildet, Helene?
Helene sa for siden:
Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente..
HP sa for siden:
Boble som har fått ny avatar ;)
Helene sa for siden:
Men hva mitt navn hadde med det å gjøre vet ikke jeg..
Albertine sa for siden:
Øh, er det ikke her jeg bor?
Jeg har fått Alzheimer light og blander sammen navn.
lister seg stille og rolig ut av tråden, rød og flau
Aline sa for siden:
jeg trodde jeg hadde forminsket den til 80 ;) kanskje jeg blingset :)
magdalena sa for siden:
Skjønner ikke bæra av redigering av bilde,men her er jeg hvertfall,dessverre ikke så liten in RL,but take it or leave it!:D
HP sa for siden:
hei magdalena :snill:
magdalena sa for siden:
:rodme: hei hei Hp!:D
Amica sa for siden:
Har noen en hjemmesiden hvor man kan gjøre om bildene til f.eks. 80 x 80pixler?? Har et bilde jeg ville prøve, men det er jo så klart for stort til avataren (har ikke photoshop på denne)
HP sa for siden:
Du kan bruke paint i windows, husk å lagre som jpg ;)
Amica sa for siden:
Har prøvd, når jeg endrer bildet i str (pixler) så kutter den jo av..sukk Om jeg legger ut bilde her, kan du fixe det? Eller noen andre?
HP sa for siden:
Last opp som vedlegg her, så kan jeg fikse :)
sleeptight sa for siden:
Kan absolutt anbefale Paint Shop Pro for enkel bilderedigering.
Du finner det på [url]www.jasc.com[/url].
Det er enkelt å bruke og shareware.
/om
Amica sa for siden:
Takk for svar begge to. Siden dette ikke er min maskin gidder jeg ikke laste ned noe. Har Photoshop på min, men er enda over en uke til jeg kommer til den :snill:
Legger med noen bilder..Må bare bestemme meg :D
HP sa for siden:
Hei Lita! :)
Albertine sa for siden:
Heeelt annerledes enn jeg hadde forestilt meg!
Amica sa for siden:
Det hørtes ikke positivt ut, huff, fjerne dem fort..HP, kan jeg få det andre og? Ps, kan du gjøre det litt mørkere det første? Vil ikke vises så godt :rodme:
Albertine sa for siden:
Neinei, ikke negativt i det hele tatt! Du ser kjempekoselig ut. :D Du kan tro jeg kommer til å få problemer når jeg møter Oslogjengen på fredag! Jeg har bilder i hodet mitt av alle sammen og det stemmer overhodet ikke med virkeligheten. (OK, nå skal jeg gå og legge meg og slutte å prate tøys)
sleeptight sa for siden:
Hei lita, legger med et av bildene dine.. synd de er litt uskarpe, men det skygger ikke for det faktum at du er en veldig pen jente..
Har gjort det litt skarpere og endret litt på kontrast.
Aline sa for siden:
kul avatar lita :) pen!! :ja:
Amica sa for siden:
Takk for hjelp alle sammen :ja:
Bildene er uskarpe fordi dem er tatt med WebCam..:p
Takk takk!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.