< Tilbake til oversikten

Overgangen fra karbojunki til ketosehverdag...

Maylinn26 sa for siden:

Jeg er en av de som konsumerte enorme mengder karbohydrater, altså jeg spiste ikke så mye i seg selv, men det jeg spiste, det var karbohydrater. Pasta hver dag, brød til hvert eneste måltid, masse sukker i helgen... Osv.. Jeg tror jeg faktisk spiste opp mot 250 karbohydrater daglig:(... Overgangen fra karbojunki har vært ganske tøff... Er jeg alene der ute, eller finnes det andre av dere??:confused:

senorita sa for siden:

Jeg kjenner meg igjen der.. kunne levd en hel uke bare på makaroni og ost jeg feks :P Eller spagetti, eller ris med litt kjøtt.. :D

JEg tror jeg spiste sikkert mye mer enn 250 gram karbo om dagen ja.. :P

men det har gått ganske bra uten. jeg savner hverken pastaen eller risen!! :)

Maylinn26 sa for siden:

Godt å høre at jeg ikke er helt alene her i verden:) Skal ærlig innrømme at jeg savner pastaen ved siden av kjøttet, men savnet blir liksom mindre og mindre.. Men det må jo skje noe drastisk i kroppen når man kutter fra 250 til mellom 15 og 25 karboer om dagen? Jeg har for eksempel hatt grusomt mye vondt i hode!:(

Idarull sa for siden:

Tok litt tid for meg, men når jeg var over kneika så gikk det veldig bra! har ikke savnet annet enn kanskje ei loffeskive eller sprø pommes frites. Ris og pasta savnes hvertfall ikke! Og heller ikke sjokoladen..

Maylinn26 sa for siden:

Tror jeg kommer til å savne lørdags godisen når helga kommer:rolleyes: Men det går sikkert over etterhvert...

blucher sa for siden:

Åjada, vi er nok flere som har vært der!
Etter snart 8 måneder på LCHF-kosthold, så klarer jeg meg i grunnen veldig bra uten karbohydratene. Alt går veldig bra når jeg kan ordne meg selv hjemme, i alle fall, det er hakket mer komplisert hvis andre skal lage mat til meg, men det meste går an å justere til.
Jeg hadde også hodepine og forkjølelsessymptomer i starten.

senorita sa for siden:

bare man er oppfinnsom nok med grønnsakene... friterer, moser, steker, koker, så trengs det lite med ris, pasta og potet!

Og det kommer fra ei som ALDRI spiste grønnsaker før :P

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.