< Tilbake til oversikten

Torkils vitaminer og mineraler- MÅ vi ta dem for å gå ned?

Tutta87 sa for siden:

MÅÅ vi ta de vitaminene/mineralene han selger for å gå ned maximalt i vekt?? Vil vi nå ned enda mer med dem enn uten??
Har ikke kjøpt noen av de enda, og lurer på om de vil hjelpe meg å gå ned mer fortere.... ERFARINGER???

fjanni sa for siden:

Man må ingen ting, og jeg aner ikke om du vil gå fortere ned.. MEN det kan være kjekt å feks slippe leggkramper pga magnesiummangel..

Kitsu sa for siden:

Jeg har bare tatt vanlig Vitamineral og noe ekstra B-vitaminer, for hår og negler sin skyld. Har da gått ned 30kg. Men skal sies, har hatt mine runder med kramper i beina, heldigvis ikke i det siste.

IKJ sa for siden:

Har lagt merke til at de tilsetter sukker i mange av vitaminene man får kjøpt i butikken, så vær obs på det! Jeg bruker selv gerimax, den er med magnesium, og jeg har ikke kramper. Tar også omega 3.

senorita sa for siden:

man tar da ikke vitaminer for vekta sin del, men for å holde seg sunn og frisk?? tenkte nå jeg i alle fall.. :D

Rin sa for siden:

Vitamintilskuddene er tilgjengelige for deg (billigere i den kombinasjonen enn det ville vært å kjøpe tilsvarende sett på helsekost/apotek) fordi det er disse du vil ha nytte av på et ketogent kosthold. Det er vitaminer og mineraler som skal bidra til å holde deg sunn og frisk og unngå at du får problemer på grunn av saltmangler, for eksempel. :)

Noen tvang er det ikke. Selv har jeg levd ketogent i 1,5 år og rota meg frem til en litt annen kombinasjon av vitamin/mineral-tilskudd jeg trenger, på bakgrunn av både spesifikk sykdom og kostholdsvaner. Men ketolyse-tilskuddene var utgangspunktet for meg også. :cool:

loone sa for siden:

Min vekt står bom stille hvis jeg ikke tar vitaminene, det er samme greie for moren min. Det er vel slik at kosttilskuddene gjør det enklere for kroppen å fungere i ketose m.a.o så stresser man ikke kroppen like mye dersom man er flink og tar de. Stress er jo en faktor i vektnedgang.. Men om man går ned noe fortere med tilskuddene vet jeg ikke. Kroppen går vel ned i det tempoet den vil ut i fra både alder, vekt, tidligere slankehistorie osv osv. uansett :)

Millie88 sa for siden:

For meg har det ingenting å si på vekten, men jeg får leggkramper om jeg ikke tar magnesium. tror det beste er å prøve seg frem, alle er jo forskjellige =)

ninasov sa for siden:

det står skrevet i vedlegget til vitaminene at de øker forbrenningen, så jeg vil tro de hjelper ja... jeg går ihvertfall ned nå da jeg tar de, mens jeg stod stille da jeg ikke tok de...

Nupsida sa for siden:

Jeg har ikke brukt torkils vitaminblandinger, men har da gått ned nesten 25 kg alikevell :P Har i perioder gått på multivitaminer og krom å slikt, men har ikke følt at det har hatt noe å si på vekta. Men, er nok bra for kroppen :P

ccgirl1982 sa for siden:

Hei:)
Jeg har heller aldri tatt noen form for vitaminer el mineraler og går ned i vekt fordeom.
Har ingen erfaring om det hjelper noe ekstra på kg, men ser at noen må ta di for å gå ned i vekt.
Prøv deg frem å se hva som passer for deg :)

ada-emilie sa for siden:

Det skal støtte oppunder vektnedgangsprosessen, så det er lurt å kjøpe dem. Du må ikke kjøpe akkurat de Torkil selger. Om du har svært lite penger ville jeg kjøpt magnesium først og fremst. Og sjekket matvarers innhold av andre viktige stoffer i en tabell.Mangan finnes i vanlig te. Andre supre matvarer er avokado, ost og egg.

LiMe sa for siden:

Jeg tar Vitamineral, Omega 3 og magnesium (600mg). Funker fint uten Torkil sine :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.