< Tilbake til oversikten

Smoothies i kjøleskapet?

Val sa for siden:

Jeg spør kanskje rart, men dere som drikker smoothies av forskjellig slag, kan den stå i kjøleskapet over natten f. eks? Skiller den seg?

Fungirl sa for siden:

Jeg har ikke hatt problem med at den skiller seg :)

lifejack sa for siden:

Det kommer nok litt an på hva du har i den, men stort sett går det bra. Og skulle den skille seg, er det jo bare å røre litt i den før du inntar den:)

Ingro sa for siden:

Kan skille seg, spesielt hvis man bruker olje i den, men ha den i en flaske av noe slag og rist litt før du drikker....
Alternativt, som jeg gjør hvis jeg tar med på jobb, ha den i fryseren og ta den opp ca 1/2-1 time før du skal drikke.. :) rist og drikk :)

Val sa for siden:

Takk for svar:)

Hvis man lager smoothies, kan man helle de over på en vanlig plastflaske og ha de i fryseren? Også gjøre som Ingro sier, ta de opp en god stund før de skal drikkes? Det kan jo ikke være spesielt annerledes enn å fryse mat?

Ingro sa for siden:

Nå kan jeg ikke svare på hvor lenge de kan holde seg (dårlig husmor på det feltet) da jeg stort sett lager det før jeg drar på jobb.. Men vi lagde litt mye smoothie en kveld her, og det funka iallefall å ha i fryseren over natta og ta det med på jobb og legge i fryseren der.. :) Bruker forsåvidt alltid plastflasker, ikke brus (de kan vel skille ut noen skumle stoffer?) men drikkeflasker..
Håper noen andre kan svare bedre enn meg.. ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.