< Tilbake til oversikten

Er disse pølsene godkjent for lavkarbo?

Simpfan sa for siden:

fant to pakker pølser i sverige i dag som var kjempe gode. Er mer enn nok emd to pølser på hver, men med mye tilbehør er 1 mer enn nok. Disse er ganske tykke og hver pølse veier mellom 90 - 95 g.
næringsInnholdet pr 100g på disse to er:

Gøl ost Frankfurter:
260 kcal
13 g protein
3 g karbohydrater
25 g fett.

Gøl Chorizo Korv:
270 kcal
13 g protein
2 g karbohydrater
23 g fett

Jeg synes ikek dette er så ille for pølser, eller hva? :confused:

Simpfan sa for siden:

Glemte legge ut bilder av pakkene. Her er de :)

mallilen sa for siden:

Nesten litt OT, men jeg fant faktisk kjempebillige pølser på Eurocash idag. Willy's Kabanoss (billigmerke, tilsvarende FirstPrice etc), med kun 2,8 g karbo pr 100 idag :) Sjelden man finner SÅ billige pølser med lavt karboinnhold, altså!

Brukbart gode var de også, om enn noe salte..

Charlott sa for siden:

Hadde vært godkjente på mitt middagsbord i allefall :D

Supera sa for siden:

Joda, de var brukbare. :ja: Men man finner enda lavere altså. Hvis du ser på ingrediensene, så mistenker jeg at det står litt stivelse der... Min Mega har av og til pølser fra Idsøe, og de har 90-95% kjøtt. Ellers så har Meny pølser fra Jacobs som også er for det meste rene pølser. :snill:

Photobscura sa for siden:

Ååååh, chorizo! :sikle:. Jeg tror nok jeg ville ha godkjent dem selv, anledningvis. Chorizopølsene er det jo ellers en del krydder, løk og sånn i, så det er jo faktisk mulig at mye av karbohydratene ikke er stilvelse, men krydder etc.

mama67 sa for siden:

Ser bra ut de pølsene der, og godkjent på mitt kosthold i hvert fall :)
Jeg pleier kjøpe pølser på Meny. Chorizo, Bratwurst eller krydderpølser. De er knallgode, og har knapt karber i seg. Det eneste problemet er at de koster skjorta. Nesten 45 kr for fire pølser er dyrt altså!

Supera sa for siden:

Ja, samme med Idsøe sine pølser... Ketolysepølsene er billigere, men ganske smaksløse og fulle av soya. Man kan jo strengt tatt lage pølser selv også hvis man gidder. Man trenger kjøttkvern, pølsehorn og litt tarmer fra slakteren. ;)

otika sa for siden:

Vi spiser gøl pølser når vi skal ha pølser,de finnes også i wiener,frankfurther og røde pølser :) vi syns dem er kjempe gode

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.