< Tilbake til oversikten

Skyr eller ikke skyr?

Maylinn26 sa for siden:

Vi har nå gått på ketolyse en liten stund nå, å begynner egentlig å bli litt lei bacon og egg. Hvordan fungerer det med skyr for eksempel? Er det litt feil å spise det når man er i ketose?:confused:
[size=3][/size]
Hilsen
-Desperat på leting etter alternativer-

Greddy sa for siden:

Hva er skyr for noe? Og nei, dere må ikke bare spise egg og bacon. Dere kan spise grønt og annet kjøtt eller fisk.

Rin sa for siden:

Skyr er jo omtrent helt fettfritt, så om du skal spise det, bør du kombinere med en fettkilde. En av mine favoritt-"comfort foods" er naturell-skyr blandet med fløte, kanel og bittelitt søtning.

Merk også at det bare er de "høye" skyr-boksene som kan tillates, de minste boksene er fulle av sukker.

Noen kan reagere negativt på, eller få vektstagnasjon som følge av, søtningen i den smakssatte skyren.

Gerd sa for siden:

Jeg, personlig ville holdt meg unna.

I signaturen min er det linker på ketose/ketolysevennlige oppskrifter. Både middager, tilbehør, frokost og lunch. Jeg spiser sjelden egg, men det finnes så mye mer av god mat å spise.

Så ta en titt der du :)

Maylinn26 sa for siden:

Vi spiser en del annet også:) Var mest for å få satt det litt på spissen.... Men jo, det går mye i egg og bacon... Skyr er en type litt tykk youghert som skal være langt bedre enn vanlig youghert:)

Maylinn26 sa for siden:

Jeg har akkurat vært inne å skrevet ut et tonn med oppskifter Gerd! Så utrolig mye godt! Så lenge du sier jeg skal holde meg unna, så holder jeg meg unna;)

Gerd sa for siden:

:p ;) :lol:

Maylinn26 sa for siden:

Mmmm! Det skal jeg jammen i meg prøve etterpå:) Hørtes kjempe godt ut:) Nei da får sønn få all den skyren vi kjøpte inn før vi startet kuren vår;)

Mellon sa for siden:

Hva med ostechips, eller salami chips med rømme- nam! Ofte har jeg bløtkokte egg til frokost med smør, da lager jeg en kopp kaffe, eller te med cocosa i tillegg for å få fett

Kitsu sa for siden:

Jeg kan plutselig bli ringt opp og sendt på jobb tidlig om morgenen, og da er det ikke alltid jeg rekker raske med meg noe mat. Da synes jeg Skyr er greit, spiser naturellversjonen, men tar noe fet ost eller en avocado ved siden av. Der er jo selvsagt bedre alternativer når man har tid.

Maylinn26 sa for siden:

Ja tenkte jeg skulle ha egg med smør på til frokost i morgen, det spiste jeg mye når jeg var liten, å det er jo faktisk kjempe godt! Tenk å gå på en diett der man nesten sliter med å få i seg nok fett:D Surrealistisk!
[font=Palatino Linotype][/font]
Tror du jeg kan lage chips av spekeskinke?

Maylinn26 sa for siden:

Jeg fikk et tips i stad som forloveden min prøvde i stad, jeg smakte på det, å det var supergodt!!

1 dl skyr naturell
1/2 dl fløte
1 ts kanel
6 dråper rom essens
noen dråper natreeen

Kjempe godt!!!!

Maylinn26 sa for siden:

Litt dumt spørsmål her! Men hvordan får du den vekt fremgang greia under der du skriver? Ser mange har den:)

Kitsu sa for siden:

Gjør noe lignende med cottage cheese, men med vaniljeessens el. helst ekstrakt om jeg har det i hus. Nam-nam. Men tenkte mer på at jeg bruker løpe innom en butikk og kjøpe en Skyr før bussen går når jeg har det travel. Har skjelden romessens eller fløte i veska liksom. :p

Maylinn26 sa for siden:

Hahaha!!! Nei det skal vel noe til for at man har det:D Cottage chees med vanilje essens ja, mmmm, hørtes godt ut:) Har fått masse nye forslag de siste dagene:D:D

Mellon sa for siden:

Bare trykk på den så kommer du til nettstedet hvor du kan lage din egen. Mine er faktis fra to ulike nettateder.

Til det andre spm ditt, tviler på at du kan lage av apekeskinke, eller kanskje det blir som bacon. Jeg har foresten også stekt salami på panna sammen med egg som bacon- litt salt da men, funker som erstatning for bacon.

Hva med tyrkis youghurt og hjemmelaget musli? Manne. Spiser det til frokost før jobb, og for han funker det ypperlig, han klarer da olde seg godt mett til lunsj.

Maylinn26 sa for siden:

Ok:) Da skal jeg prøve meg litt frem...
[font=Palatino Linotype][/font]
Å muslien blir da lavkarbo?

Mellon sa for siden:

Veldig godt ja, jeg dobble eller til og med trippler oppskriften, for da slipper jeg lage så ofte. Har det i en glasskruke fra IKEA. Vil ikke anbefalle å mer en tripple den, for det er hvertfall det som er grensen for hva jeg får plass til i langpanna vår. Jeg variere også litt på nøttene, liker ikke så godt walnøtter, så bruker da macadaimin nøtter, eller så øker jeg på hasselnøtter/ mandler eller paranøttene

bigmum sa for siden:

Jeg spiser en skyr hver dag , og jeg går ned (ikke nå, gravid). En boks er 6 karber, så man må velge selv, men jeg er ikke nazi på karbene..
Det eneste som har fått meg til å kanksje endre mening ang skyr nå, er at det er jaggu aspartam i, og DET hadde je jo tenkt å holde meg unna mest mulig :(

Maylinn26 sa for siden:

Jøss, er det aspartam i skyr? Det visste jeg ikke... Jeg drikker pepsi max da, å den er proppa med aspartam...:( Hva er det egentlig aspartam gjør med kroppen vår?

Georgine sa for siden:

Her er et bilde over hva aspartam gjør mot rotter i hvert fall.
www.alun.dk/sund-kost/aspartam.html

Det er meldt inn over 90 forskjellige bivirkninger på aspartam og jeg fatter ikke at det fremdeles er lov å bruke det i mat. Selv om det og finnes rapporter på at det er trygt å bruke så er det ingen som har forsket på hva alle forskjellige tilsetningsstoffene i mat tilsammen utgjør av fare for helsen vår.

lillemeg88 sa for siden:

det er vel bare i de skyrene med smak som har aspartam? er vel ikke det i den naturelle? håper jeg..

Maylinn26 sa for siden:

Å fy søren!!! Den linken der bør ALLE gå inn på:eek: Det fikk i hvertfall meg til å tenke!

scartz sa for siden:

På kostholdsdebatt igår sa lege ved Fedonklinikken at det er ikke påvist at Aspartam er farlig per dags dato. Men det misstenkes sterkt at det ikke er bra for deg uansett, da dette er kjemisk fremstilt og all kunstig søtning bør kun brukes som nødløsning. Hvis man skulle ha søtning var Sukrin best anbefalt, da dette i det minste er naturlig :)

Kitsu sa for siden:

Er ikke aspartam i Skyr naturell, bare i de smale, høye begrene, tror jeg.

Maylinn26 sa for siden:

Jeg må si at jeg er overlykkelig som har lavkarbo.no, hadde aldri kommet så godt i gang om det ikke hadde vært for denne siden. Å takk til alle dere jeg får verdifull info av:)

lillemeg88 sa for siden:

signerer denne!! :)

Maylinn26 sa for siden:

Jeg følte meg relativt alene og fortapt i denne lavkarbo verden før jeg ble med her... Nå er det denne siden jeg besøker mest i løpet av hele dagen:D

lillemeg88 sa for siden:

hehe, jeg også! genialt!! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.