< Tilbake til oversikten

Hva spiser dere når dere skal drikke alkohol?

Rockabilly sa for siden:

Hei :) Jeg har nettopp begynt på denne kuren, men i helgen skal jeg ut å feire bursdagen min og da går det nok ned litt alkohol....

Va noen som sa at da MÅTTE jeg spise karbs den dagen jeg skal drikke. Synes det høres litt teit ut da :confused:
Så lurte på om noen av dere har noke tips om hva jeg kan spise for ikke å bli full etter et glass eller to.

Takk :)

Aline sa for siden:

Spis masse fett :)
Det er fort gjort å dytte innpå noe ulovlig når man har drukket litt, så kan være lurt å passe litt ekstra på.

Men fet mat og mat før og mens du drikker gjør at du slipper å gå i dørken etter to glass ;)

Rockabilly sa for siden:

Ok tusen takk :D Får lage en god fløte saus eller noe da, men biff kanskje.

Ja fristelsene men tenkte jeg skulle sette frem en bolle med bacon gull til meg selv, sånn at jeg kanskje (håper) klarer å holde meg unna vanlig chips :p

marjusen sa for siden:

Husk å velg drikke uten eller lite karbohydrater. Tørr hvitvin, fleste rødviner (sjekk restsukker på polets hjemmeside) og brennevin. Bland event med lettbrus.-

IKJ sa for siden:

Sett fram litt akurksticks å lag en god dip, og litt forskjellig ost, bacongull med krydderost! Nydelig!

Rockabilly sa for siden:

Det skal jeg gjøre :) Takk :)

Alkazelters sa for siden:

Svaret her er ikke helt etter ketolysekurens prinsipper (men det er vel heller ikke større mengder alkohol). Når du drikker alkohol blir leveren opptatt med å jobbe med den, og blir dårligere til å produsere de karbohydratene du trenger. Derfor kan det være lurt å spise litt mer karbohydrater når du skal drikke. Jeg tror dette er en del av grunnen til at man kan bli noe mer full enn vanlig, når man drikker mye på ketogen kost. Jeg spiser alltid litt mer karbohydrater (eller drikker noen ekte øl) ved slike anledninger.

IKJ sa for siden:

Drikk sakte! Det er jo ganske økonomisk da;) hehe... Ha gjerne et glass vann ved siden av hele tiden, så nipper du av det og innimellom i stedet for å pimpe nedpå vin;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.