Er det noen der ute som kan fortelle meg om jeg kan drikke pepsi max på lavkarbo dietten? Drikker MASSE vann, mellom 2 og 3 liter hver dag, men er så ekstremt glad i pepsi max! Det inneholder 0 karbohydrater, men har sorbitolen og aspartanen noe å si?:confused::confused::confused:
Men hvordan fungerer det med andre søtnings middel som natreen? Kan jeg ha noen få dråper av dette i fløte, å lage krem? Inneholder jo omtrent ikke karbo i det hele tatt og tar skikkelig vekk suget etter søte desserter..... :rolleyes:
Når det gjelder natreen, sukrin, splenda og stevia må du nesten finne ut hvem du liker best. Noen av dem er sukkeralkohol mens andre har karbo. (De med karbo er ofte så lette at en ts ikke veier ett gram engang, derfor blir det veldig lite karbo likevel:))
Men jeg synes natreen har litt besk ettersmak. Sukrin har en litt kald ettersmak. Splenda er den jeg liker best, men jeg har ikke prøvd stevia.
Det beste når man baker er å blande søtninger synes jeg værtfall:D
Tusen tusen takk for hjelpen! :) Er ikke alltid like lett å vite hva man kan spise og hva man ikke kan spise? Pleier dere å lage dere krem med med søtningsmiddel? Føler liksom at det er så ille usunt selv om det ikke er det i følge dietten.... :confused:
Nå om dagen går det mest i rent kjøtt, fløte, egg og grønnsaker (ikke de med nevne verdig mye karbo som erter, osv...) Spiser også litt ost. Tror jeg nå ligger på mellom 15 og 25. Om jeg også spiser kremen rent uten frukt vil det jo bli enda lavere i karbo innhold?
Hvordan ser din dags meny ut da? Hvor mange ganger spiser du daglig? Jeg føler nå at jeg bare spiser meg fetere og fetere, selv om jeg VET at det er slik jeg skal spise. Jobber en del med å snu om tankegangen... Spiser du deg alltid mett?
Hehe, kjenner til den der ja. Nå spiser vel du lindberg og er vel ikke i ketose eller? Jeg spiser ketolyse og er i ketose. Ligger på rundt 25 kh om dagen tipper jeg.
En vanlig dag er omtrent slik:
Frokost: Omelett eller eggmelk med kaffe
Lunsj: Rester fra middagen dagen før eller hjemmebakte rundstykker med fett pålegg som feks salami og ost.
Middag: Alt mulig kjøtt, fisk, kylling osv osv, masse grønnsaker, en fet saus. Gjerne sopp, sellerirot, blomkål og
Kvelds: Sjelden jeg orker noe, men er jeg fysen tar jeg litt piska krem og bær feks, eller en kaffekopp med cocosa oppi.
Hum, det så egentlig ikke så veldig ulikt ut min diett... Jeg spiser: [size=3][/size] Frokot: Bacon og eggerøre med fløte + agurk og grønn salat Lunsj: Eggerøre isberg salat og agurk middag: Rent kjøtt og grønnsaker med lavkarbo + rømme eller creme fresh Kveldsmat: Hjemmelaget lavkarbo knekkebrød med magerost og paprika, noen ganger eggerøre... [size=3][/size] Hva vil du kalle din dietten? For nå begynte jeg nesten å bli litt usikker...
Jepps :D Da er det bare å rope ut om det er noe du lurer på:D
Husk å spise så mye fett du orker, da slipper du søtsuget og holder deg mett leeeenge:D
Prøv å spise grønnsaker til hvert måltid, selv om det kan være vanskelig.
Lover deg at det funker. Jeg har gått ned ca 20 kg siden i fjor høst:D
Så flink du er! Hva var start punktet ditt? Jeg vil ned 20 kilo selv, helst før sommeren :D Prøvd masse forskjellige slanke kurer, slankepiller, slankekaffe, osv.. Men jeg klarer ikke å gå sulten....
Det som er GENIALT med ketolyse. Du SLIPPER å være sulten. Leser i en annen tråd at du sliter med søtsuget. Men det gir seg etterhvert. Vær nøye med å spise nok fett:D hehe
Jeg har tenkt å gå ned ca 15 kilo til. Vier i dag rett under 100 og begynte på 117. Skal ned til under 85.
Det som er viktig når du har nådd målet er å IKKE gå tilbake til gamle vaner og gamle spisevaner. Da vil kiloene snike seg på igjen.
Jeg tenker å øke karbohydratene gradvis og legge meg på mellom 50-70 kh om dagen. Altså ikke være i ketose, men fortsatt ligge relativt lavt.
Nå har jeg finni såå mange ting som erstatter det jeg spiste før. Selleriroten og jordskokken erstatter potet, potetmos, pomfri osv.
Har finni noen rundtstykker jeg synes fungerer VELDIg bra som brøderstatning.
Ellers er jeg utrolig glad i ketolyse maten. Jeg elsker fløte, meieriprodukter, rent kjøtt osv:D
Godt å høre at jeg kan ta et glass pepsi-max... har økt vanninntaket til mellom 2 og 3 liter og drikker ikke noe annet enn vann om dagen... Hadde vært godt med noe annet innimellom. Kanskje på tide å begynne med kaffe og te eller noe sånt.
Ligger jo rimelig mange gode oppskrifter under oppskrifter nede på siden her inne også:p!
Når jeg ikk er gravid, drikker jeg ganske mye pepsi max pr dag, og det har ikke hemmet min vektnedgang noen gang:)! Bør nok drikke mindre sånn helsemessig generelt sett etter graviditeten også.
Når jeg gikk gravid med sønnen min ga jeg meg selv en rasjon hver dag. Kun en halvliter;) Jeg klarer ikke å kutte den helt ut... Det er ikke aktuelt enda heller:D
Natreen dråpene jeg bruker inneholder heller ingenting:) Å jeg lurer på hvor mye de få dråpene jeg bruker ville gitt av karbohydrater uansett..... For det er ikke mange gram:D
Hvor får man kjøpt stevia? Jeg er ganske fersk, så jeg lærer hver eneste dag:) Nei huff hvis det går ut over magen så er det bra at du har funnet noe annet;)
Ja dette skal nok bestilles ja. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten lavkarbo.no, dere her inne er super hjelpsomme! Takk :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.