< Tilbake til oversikten

Bruk av søtningsmiddel

Maylinn26 sa for siden:

Jeg har nå gått på lavkarbo diett i 6 dager. Å er på god vei til å tilpasse meg min nye livsstil. Men, etter kun 6 dager river søthungeren i meg så jeg nesten blir sprø! :eek:! Hva med bruken av søtningsmiddelet natreen? Kan man piske krem og ha i litt natreen og romessens? fløte er jo lavkarbo og essensen inneholder jo ikke karbohydrat i seg selv.
[color=#000000][/color]
All hjelp er verdsatt! :)

Rin sa for siden:

I prinsippet - ja, du tenker riktig. Pisket krem med feks natreen er en helt ok lavkarbo-"dessert".

Men det kan lønne seg veldig å holde ut 14 dager uten noe søtt - så får søtsuget tid til å forsvinne, istedet for å bli opprettholdt. :) Det kan være en vanskelig kneik å komme over, men vel verd det!

Maylinn26 sa for siden:

Takk for svar :)
[size=3][/size]
Men natreen har ingen innvirkning på vektnedgangen? Skal nok holde ut i 14 dager;) Men disse første dagene er jammen i meg ikke enkle:eek:

Pøsh sa for siden:

Ligger masse oppskrifter på digg og snacks her ;)
Jeg har ennå ikke prøvd noe, prøver å holde meg unna, men en dag må jeg nok ;)

Maylinn26 sa for siden:

I ketolyse må jeg være svært forsiktig.. Spiser ikke mer enn mellom 15 og 25 karbohydrater om dagen. Går mye i bacon, egg, creme fresh eller rømme, fløte, kjøtt osv.... Søthungeren eller den "friheten" til å spise noe annet uten å stoppe vektnedgangen frister;)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Sjekk om du får i deg nok fett, søtsug kan nemlig være et symtom på at man får i seg for lite fett i løpet av dagen.

Rin sa for siden:

Det varierer fra person til person. :) Noen tåler ingen eller bare enkelte søtningsmidler, mens andre må holde seg helt unna for å kunne gå ned i vekt / ha det bra. På samme måte som at noen kan drikke lettbrus uten å reagere negativt, mens andre ikke kan. Livet er urettferdig. :p

Pøsh sa for siden:

Har du prøvd cc med funlight og valnøtter? Det er godt :smile:

Maylinn26 sa for siden:

Jeg tror jeg får i meg nok fett, men man kan jo aldri være 100 prosent sikker....

marjusen sa for siden:

Når du mener du har spist nok fett, spis litt til. Da nærmer du deg;) hehe

Maylinn26 sa for siden:

Forstår at det er MASSE der ute å prøve ut :) Å tar mer enn gjerne i mot råd :D cc? Hva er det?

marjusen sa for siden:

Cottagecheese

Maylinn26 sa for siden:

Tuller du? Er så redd for at det skal bli for mye:eek::eek:

Maylinn26 sa for siden:

Hehe! Det burde jeg jo skjønt! :frosk:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.