Jeg har nå gått på lavkarbo diett i 6 dager. Å er på god vei til å tilpasse meg min nye livsstil. Men, etter kun 6 dager river søthungeren i meg så jeg nesten blir sprø! :eek:! Hva med bruken av søtningsmiddelet natreen? Kan man piske krem og ha i litt natreen og romessens? fløte er jo lavkarbo og essensen inneholder jo ikke karbohydrat i seg selv. [color=#000000][/color] All hjelp er verdsatt! :)
I prinsippet - ja, du tenker riktig. Pisket krem med feks natreen er en helt ok lavkarbo-"dessert".
Men det kan lønne seg veldig å holde ut 14 dager uten noe søtt - så får søtsuget tid til å forsvinne, istedet for å bli opprettholdt. :) Det kan være en vanskelig kneik å komme over, men vel verd det!
Takk for svar :) [size=3][/size] Men natreen har ingen innvirkning på vektnedgangen? Skal nok holde ut i 14 dager;) Men disse første dagene er jammen i meg ikke enkle:eek:
I ketolyse må jeg være svært forsiktig.. Spiser ikke mer enn mellom 15 og 25 karbohydrater om dagen. Går mye i bacon, egg, creme fresh eller rømme, fløte, kjøtt osv.... Søthungeren eller den "friheten" til å spise noe annet uten å stoppe vektnedgangen frister;)
Det varierer fra person til person. :) Noen tåler ingen eller bare enkelte søtningsmidler, mens andre må holde seg helt unna for å kunne gå ned i vekt / ha det bra. På samme måte som at noen kan drikke lettbrus uten å reagere negativt, mens andre ikke kan. Livet er urettferdig. :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.